Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kontroverzní miliardáři: Raper Kanye West se pere s módním průmyslem

  20:11aktualizováno  20:11
Americký producent a raper Kanye West je známý především díky své okázalé hudbě a pompézním výrokům. V posledních týdnech na sebe ale také upozornil tvrzením, že ve skutečnosti dluží 53 milionů dolarů. Na rozdíl od hudebního průmyslu se mu v tom oděvním zrovna nedaří.

Pro smrtelníka obří sumy jsou v multimiliardovém oděvním byznysu takřka drobné. | foto: AP

Enfant terrible rapové scény Kanye West má podle serveru Celebrity Net Worth majetek v hodnotě 145 milionů dolarů (téměř 3,6 miliardy korun). Americký producent, raper, módní návrhář a samozvaný Pablo Picasso naší doby na sebe v polovině února mimo jiné upozornil prohlášením na Twitteru, že ve skutečnosti dluží 53 milionů dolarů, tedy více než 1,3 miliardy korun. Do červených čísel se dle svých slov dostal kvůli „naplňování snů v módním průmyslu“.

14.února 2016 v 03:46, příspěvek archivován: 28.února 2016 v 19:40

I write this to you my brothers while still 53 million dollars in personal debt... Please pray we overcome... This is my true heart...

Zbytek Westových příspěvků byl pro fanoušky obdobně matoucí, jako velká část umělcovy kariéry. West pokračoval: „Nemám dostatek prostředků k tomu tvořit, co skutečně mohu.“ „Osobně jsem bohatý a mohu si dovolit kožešiny a domy pro sebe i svoji rodinu,“ pokračoval.

Osmatřicetiletý Kanye, jak zná residenta Chicaga téměř celý svět, tentokrát výjimečně nepřeháněl. Jeho vleklá snaha zdolat po hudebních žebříčcích i mola světových přehlídek je pokračující historie špatných investic a souboje se světovými giganty módy.

Módní pády značky Kanye West

West se na módní návrhářství poprvé vrhl v roce 2005, kdy odstartoval vlastní kolekci pod názvem Pastelle Clothing. Oblečení, které Kanye sám nosil jako součást marketingu, se ale nikdy na pultech světových obchodů nerozšířilo a značka v roce 2009 skončila. West se následně pokusil prorazit s luxusní dámskou módou, která nesla jeho jméno. Kritici a módní byznys návrháře zcela sepsuli a Kanye podle designéra rychlé módy A.P.C. Jeana Touitou přišel o investici v hodnotě 30 milionů dolarů.

Paličatý designér svůj první módní úspěch zaznamenal až v roce 2012, kdy ve spolupráci se značkou Nike navrhl tenisky Air Yeezys (‚Yeezy‘ patří mezi Westovy četné přezdívky). Ovšem ani tento pokus z červených čísel nevedl. Wesl tvrdil, že Nike mu nikdy neproplatila procenta z prodeje, a tak nakonec uzavřel smlouvu s konkurenční firmou Adidas. Díky ní mohl Yeezy značku rozšířit na celou módní kolekci, kterou vehementně propagoval na svých vyprodaných koncertech. Když Westovo turné končilo, připustil, že start značky ho přišel na 16 milionů dolarů.

Milionové drobné v miliardovém byznysnu

Pro smrtelníka obří sumy, v multimiliardovém oděvním byznysu takřka drobné. Kanye West nepatří mezi první a nejspíš ani poslední umělce, kteří se ve své touze obléci celý svět hořce zklamali. Náklady na vývoj, výrobu, prodej, marketing a vybudování zázemí jsou podle generálního ředitele poradenské společnosti CS Global Jonathana Reeda zcela odlišné od touhy mít vlastní značku oblečení.

Reed pro magazín Vanity Fair uvedl, že náklady na organizaci módní show se lehce přehoupnou do sedmiciferné sumy. Zaplatit modelky, make-up a stylisty vyjde na další milion dolarů. „Obecně řečeno, nahromadit velké dluhy kvůli nákladům na výrobu, přehlídku a prodej jedné kolekce je snadné,“ poznamenal Reed.

Fotogalerie

Kanyeho stesk po osobních finančních trablech je ale jako většinu jeho slov třeba brát s rezervou. Raper jenom během svého turné k album Yeezus za jeden koncert tržil milion dolarů. Za tři roky si tak před zdaněním vydělal 72 milionů dolarů.

O tom, že svoji módní vizi nehodlá vzdát, hovoří jeho snaha ohromit svět zatím poslední kolekcí Yeezy Season 3, kterou představil při příležitosti uvedení svého nového alba Life of Pablo. Ohlasy na Westovy nové oděvní kreace však zůstávají přinejmenším rozpačité a největším fanouškem a zároveň promotérérem povislých urbanistických kostýmů zůstává zřejmě on sám.

Kanye West představil módní kolekci jako z gulagu:




Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Rasistické! Zákazníkům H&M vadí „opice v džungli“ na mikině tmavého chlapce

Rasistická reklama společnosti H&M.

Společnost H&M se omluvila za obrázek, kde má na sobě dítě tmavé pleti mikinu s nápisem „Nejvíc cool opice v džungli“....



Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Vlaky zdarma na Slovensku: jsou přecpané, penzisté si připlácejí 1. třídu

Vlaky slovenské železniční společnosti ZSSK

Slovensko zavedlo bezplatné jízdné pro žáky, studenty a seniory už v roce 2014. A doteď toto rozhodnutí budí emoce....

Další z rubriky

Projímavá kola je v Japonsku hitem. Pyšní se i vládním certifikátem

Ilustrační snímek

Americký výrobce limonád loni oživil koncept zdravější verze svého nejslavnějšího nápoje – začal znovu prodávat Coca...

Marriott nazval Tibet samostatnou zemí, Čína mu na týden zablokovala web

Hotel Marriott v čínském městě Chang-čou

Označit Tibet a další země za samostatné se nevyplatilo v Číně hotelové společnosti Marriott International. Čínská...

Češi v Ekvádoru založili pivovar, s „pivem ze země piva“ slaví úspěchy

Češi v Ekvádoru založili pivovar, s „pivem ze země piva“ slaví úspěchy. (14....

Pivovar v ekvádorském městě Cuenca je největší českou investicí v jihoamerické zemi. Sedm Čechů tam založilo značku...

Najdete na iDNES.cz