Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženy chtějí vonět jako muži. Výrobci tělové kosmetiky mohou mít problém

  6:02aktualizováno  6:02
Americká společnost Procter & Gamble, která vyrábí mužskou tělovou kosmetiku Old Spice, zjistila, že její deodoranty kupují i ženy. A to nejen jako dárek pro své partnery, otce a­ syny, ale i pro sebe. Značka tím může přijít o část zákazníků, na které se dosud zaměřovala nejvíc – muže ve středním věku.

Isaiah Mustafa je tváří značky Old Spice od roku 2010. Právě on může možná za to, že ženy začaly kupovat tento pánský deodorant. | foto: Profimedia.cz

Pokud začne výrobky Old Spice používat víc žen nebo firma představí dámskou řadu svých produktů, může některé své pánské zákazníky ztratit. Ti totiž ve značce ztratí symbol mužnosti, kterou dosud představovala.

"Když se terénní vůz Porsche Cayenne v roce 2003 stal populární i mezi ženami, automobilka zaznamenala mezi jeho dosavadními uživateli velkou vlnu pobouření," řekla agentuře Bloomberg lektorka americké Harvard Business School Jill Avery, která studuje fenomén nazvaný genderová kontaminace.

Že mohou mít výrobky i jiné než původně zamýšlené využití, dokazuje příběh spreje neutralizujícího zápach Ambi Pur. Ve Vietnamu jej řidiči všudypřítomných silničních skútrů používají k odstranění nepříjemného odéru ze svých helem. Mast Bag Balm, původně vyvinutá ke zklidnění podrážděných kravských vemen po dojení, se zase začala využívat jako změkčovač kůže pro lidi a psy.

Old Spice možná "chybovala" výběrem své tváře a zaměřením reklamy. Od roku 2010 totiž s hercem Isaiahem Mustafou cílí zejména na ženy. Vzkazuje jim, že i jejich muž může vonět stejně jako tento pohledný svalovec.

Původní Old Spice cílil na ženy

Mluvčí americké Procter & Gamble Bryan Mccleary odmítl komentovat, zda firma připravuje uvedení dámské řady deodorantů. Mluvčí české pobočky Juraj Králik byl v rozhovoru pro MF DNES sdílnější: "O­ vytvoření dámské verze Old Spice zatím neuvažujeme," uvedl.

Poněkud paradoxní přitom je, že první vůně značky Old Spice, která vznikla už v roce 1937, byla určena ženám.

Za to, že si výhradně mužská značka v poslední době získává i něžné pohlaví, mohou tři faktory. Jednak americké ženy si mezi deodoranty Old Spice oblíbily novou řadu Fiji, která má jemnější a méně mužnou vůni než klasická řada. Jak také píše Bloomberg, deodorant lze v ­USA pořídit levněji než řady pro dámy od jiných značek. Navíc podle zkušeností mnohých žen funguje lépe.

"Muži se zpravidla potí více a jejich pot bývá i fyziologicky silnější, čemuž se přizpůsobuje i složení pánských deo přípravků," řekla MF DNES Radka Šimánková, manažerka marketingu divize Beauty Care společnosti Henkel ČR, která vyrábí deodoranty značky Fa.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Další z rubriky

Nejbohatší z bohatých, Bezosovo jmění pokořilo hranici 150 miliard dolarů

Jeff Bezos, prezident a výkonný ředitel amerického obchodního portálu Amazon.com

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem v moderní historii, hodnota jeho...

KOMENTÁŘ: V těžké době se pozná charakter. Brusel nemusí být jako Trump

V roce 2038 nás čeká komplikovanější svět s chřadnoucími USA a těsnější EU

Brexit, ale třeba také čeští řidiči kamionů poskytují Bruselu příležitost dokázat, že je mu hodnota volného trhu svatá...

Žraločí ploutve, mačety, býčí sperma. Trump dumá, na co ještě uvalit clo

Žraločí ploutve

Vláda amerického prezidenta Trumpa v úterý zveřejnila zhruba 200stránkový seznam čínských výrobků, na které by mohla v...

Najdete na iDNES.cz