Ženy chtějí vonět jako muži. Výrobci tělové kosmetiky mohou mít problém

  6:02aktualizováno  6:02
Americká společnost Procter & Gamble, která vyrábí mužskou tělovou kosmetiku Old Spice, zjistila, že její deodoranty kupují i ženy. A to nejen jako dárek pro své partnery, otce a­ syny, ale i pro sebe. Značka tím může přijít o část zákazníků, na které se dosud zaměřovala nejvíc – muže ve středním věku.

Isaiah Mustafa je tváří značky Old Spice od roku 2010. Právě on může možná za to, že ženy začaly kupovat tento pánský deodorant. | foto: Profimedia.cz

Pokud začne výrobky Old Spice používat víc žen nebo firma představí dámskou řadu svých produktů, může některé své pánské zákazníky ztratit. Ti totiž ve značce ztratí symbol mužnosti, kterou dosud představovala.

"Když se terénní vůz Porsche Cayenne v roce 2003 stal populární i mezi ženami, automobilka zaznamenala mezi jeho dosavadními uživateli velkou vlnu pobouření," řekla agentuře Bloomberg lektorka americké Harvard Business School Jill Avery, která studuje fenomén nazvaný genderová kontaminace.

Že mohou mít výrobky i jiné než původně zamýšlené využití, dokazuje příběh spreje neutralizujícího zápach Ambi Pur. Ve Vietnamu jej řidiči všudypřítomných silničních skútrů používají k odstranění nepříjemného odéru ze svých helem. Mast Bag Balm, původně vyvinutá ke zklidnění podrážděných kravských vemen po dojení, se zase začala využívat jako změkčovač kůže pro lidi a psy.

Old Spice možná "chybovala" výběrem své tváře a zaměřením reklamy. Od roku 2010 totiž s hercem Isaiahem Mustafou cílí zejména na ženy. Vzkazuje jim, že i jejich muž může vonět stejně jako tento pohledný svalovec.

Původní Old Spice cílil na ženy

Mluvčí americké Procter & Gamble Bryan Mccleary odmítl komentovat, zda firma připravuje uvedení dámské řady deodorantů. Mluvčí české pobočky Juraj Králik byl v rozhovoru pro MF DNES sdílnější: "O­ vytvoření dámské verze Old Spice zatím neuvažujeme," uvedl.

Poněkud paradoxní přitom je, že první vůně značky Old Spice, která vznikla už v roce 1937, byla určena ženám.

Za to, že si výhradně mužská značka v poslední době získává i něžné pohlaví, mohou tři faktory. Jednak americké ženy si mezi deodoranty Old Spice oblíbily novou řadu Fiji, která má jemnější a méně mužnou vůni než klasická řada. Jak také píše Bloomberg, deodorant lze v ­USA pořídit levněji než řady pro dámy od jiných značek. Navíc podle zkušeností mnohých žen funguje lépe.

"Muži se zpravidla potí více a jejich pot bývá i fyziologicky silnější, čemuž se přizpůsobuje i složení pánských deo přípravků," řekla MF DNES Radka Šimánková, manažerka marketingu divize Beauty Care společnosti Henkel ČR, která vyrábí deodoranty značky Fa.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Indické ženy se rozpovídaly o obtěžování, firmy vyřizují pojištění proti MeToo

Mimochodem Indky jsou krásné a nosí úžasné šaty a šperky. Pořád.

Poté, co se lavina s obviněními ze sexuálního obtěžování přesunula z Hollywoodu do Indie, se některé tamní společnosti...

Válka eBay s Amazonem pokračuje. Aukční server žaluje lov pracovníků

Ilustrační snímek

Aukční portál eBay zažaloval e-shopového globálního krále Amazon. Obvinil ho, že mu nelegální cestou přetahoval...



Najdete na iDNES.cz