První den obchodování se ale nesl spíše ve znamení opatrného růstu - z počáteční úrovně 21 euro za akcii se cena do večera vyšplhala jen o tři procenta na 21,7 euro.
Výraznější růst se v nejbližší době zřejmě očekávat nedá, investoři budou nyní vyčkávat, jak se společnosti podaří dokončit řadu akvizicí z poslední doby. Jen za poslední dva roky pohltila Deutsche Post na tři desítky firem, včetně partnerů z USA, Nizozemí, Švédska či Švýcarska.
V současné době už více než čtvrtinu tržeb pochází ze zahraničí, v porovnání s dvěma procenty v roce 1998. Jednou z posledních zamýšlených transakcí je převzetí jednoho z největších expresních doručovatelů DHL.
„Deutsche Post ovšem stále zůstává tradiční společností, která je zisková kvůli vysokým poštovním poplatkům. Další aktivity na ni byly v poslední době jen navěšeny a to s poněkud pochybnou logikou,“ uvedl pro list Frankfurter Allgemeine analytik Standard & Poor’s Thomas Miskell.
Šéf německého poštovního kolosu Klaus Zumwinkel byl se vstupem na burzu spokojen. „Vzhledem k současnému dění na burze je to velmi dobré. Velmi dobrým znamením je, že akcie upsalo i 140 tisíc našich zaměstnanců,“ uvedl Zumwinkel.
Na vstupu na trh se tak osobně podílel i každý druhý zaměstnanec Deutsche Post. Pro zaměstnance a soukromé investory byla vyčleněna plná polovina z téměř 319 milionů akcií.
Chuť investorů z řad domácností i institucí povzbuzovala Deutsche Post do poslední chvíle masivní reklamní kampaní.
Jen výroba a uvedení televizního šotu, v němž poštovní akcie propagoval populární herec Thomas Gottschalk, vyšel na 44 milionů dolarů, v přepočtu 1,7 miliardy korun.
Zájemci o podíl v poštovní společnosti se však mají dočkat i dalších akcií.
„Cílem je plná privatizace pošty. Celý koncern se nemůže rozvíjet do celosvětově působící společnosti, pokud by v něm stát držel většinu,“ prohlásil bez uvedení možného termínu německý ministr financí Hans Eichel.