Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodej Droxi se táhl celý rok

  15:51aktualizováno  15:51
Zpráva o prodeji řetězce drogerií Droxi přišla tento týden sice nečekaně, k transakci se ale schylovalo už delší čas. Příprava prodeje zabrala řadu měsíců. Už počátkem letošního roku rozeslala firma, která měla prodej na starosti, memorandum s nabídkou.
Schlecker chce proniknout i do menších měst. Ilustrační foto

Schlecker chce proniknout i do menších měst. Ilustrační foto | foto: MF DNES

Zájem projevil podle informací MF DNES kromě nakonec úspěšného německého Schleckeru i Rossman a DM drogerie.

Rossman měl ale zájem pouze o zhruba sedmdesát vybraných prodejen a jeho nabídku majitelé Droxi odmítli. Pro Schlecker je koupě Droxi rychlým výtahem na přední místa drogistického žebříčku.

Droxi byla dvojkou českého trhu. Více prodejen, přes pět set, má jen český řetězec Teta. Vlastních obchodů je z toho ale jen 150, zbytek jsou frančízy a partnerské prodejny, které společnost PK Solvent, majitel Tety, zásobuje.

Schlecker začal v Česku otevírat prodejny loni a nejdříve blízko hranic. Dnes už jsou však k vidění i třeba v Kralupech nad Vltavou nebo v Hradci Králové. Obchody jsou celkem malé, uličky hodně stísněné, ale nepůsobí tak levným dojmem jako třeba Lidl či Plus Discount.

Na webových stránkách Schlecker inzeruje, že shání prostory pro své obchody ve městech nad pět tisíc obyvatel. To znamená, že chce proniknout i do hodně malých měst, kam se zatím odvážily jen diskonty s potravinami a malé drogerie pod značkou Teta.

V Německu je Schlecker doslova na každém rohu, vzdálenost mezi jeho dvěma prodejnami nepřesahuje tři kilometry. Němci si na něj zvykli do té míry, že slovíčko „schlecker“ znamená drogerii. Tedy něco podobného, jako když luxovat podle Electroluxu zdomácnělo v českém slovníku jako vysávat.

Schlecker jako pravý diskont je typický tím, že prodává velkou část zboží pod vlastními značkami. Jde například o výrobky značky AS, Rilanja, Franzikus. Všechny už má v Česku zaregistrované.

Spousta nových značek
Lidé z byznysu se však shodují v tom, že výběr je v Schleckeru poměrně velký. Hodně sice zabírají vlastní značky, ale ani ty klasické od L’Oréalu po Niveu v regálech nechybějí.

„Zákazník Droxi by měl v drogerii Schlecker nalézt podobnou nabídku našich produktů, jak pracích a čisticích prostředků, tak i kosmetiky,“ říká za Henkel mluvčí Lidija Erlebachová.

Vlastní značky Schleckeru jsou o čtvrtinu až polovinu levnější než klasické. V nejrůznějších testech německých časopisů přitom nedopadají špatně.

„V letošních testech měl známky v rozmezí dvě až tři. Dokázal se tedy popasovat se značkami,“ říká Ida Rozová, šéfredaktorka spotřebitelského časopisu Test, o výsledcích testů sprchových gelů či rtěnek.

Schlecker navíc neprodává jen drogerii. K mání u něj jsou i cigarety, krmení pro zvířata, cukrovinky, žvýkačky anebo vyvolávání digitálních fotek. V zemích, kde už získal určitou sílu, provozuje i internetový obchod.

Dobrou zprávou příchod Schleckeru ve velkém není pro dodavatele zubních past či krémů. Díky své velikosti je v Německu vyhlášen za velmi tvrdého vyjednávače.
„Budou chtít dokázat, jak jsou levní, tak dodavatele sedřou z kůže,“ říká zdroj z byznysu.

Velkou naději jim nedal ani sám majitel drogistické sítě Anton Schlecker. „Dodavatelé nejsou nutně naši přátelé,“ vyjádřil se jednou. Nekompromisní styl jednání je znakem jeho impéria. Koneckonců až do února seděl v dozorčí radě Lidlu.

Autoři: ,



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Kellnerova PPF kupuje bulharskou televizi Nova. Cenu transakce neuvedla

Bulharská televizní stanice NOVA

Česká investiční skupina PPF se dohodla s mezinárodní skupinou Modern Times Group (MTG), že od ní koupí 95 procent...

Pro pojistku a zároveň do kavárny. Pojišťovna Direct má nový koncept

Pojištění u kávy. Direct otevřel nový koncept, který kombinuje pojišťovnu s...

Kavárna s dětským koutkem a zároveň pojišťovna. Společnost Direct přišla s novým konceptem, který chce zákazníky zlákat...

Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Najdete na iDNES.cz