Elektrárnu Chvaletice koupí od ČEZ Litvínovská uhelná

  13:45aktualizováno  17:03
Společnost Litvínovská uhelná ze skupiny Czech Coal, kterou nově ovládají manažeři Jan Dienstl a Tomáš Fohler, koupí od ČEZ elektrárnu Chvaletice. Firma tak porazila druhého zájemce, společnost Energetický a průmyslový holding. Prodej projednala v úterý dozorčí rada ČEZ.

Elektrárna Chvaletice | foto: Michal Klíma, MAFRA

Důvodem byla podle informací MF DNES především vyšší nabídnutá cena, která je 4,12 miliardy Kč.

Součástí prodeje Chvaletic není smlouva na uhlí, které do elektrárny dodával ČEZ ze svých Severočeských dolů ve výši zhruba tří milionů tun ročně. Litvínovská uhelná plánuje Chvaletice zásobovat z vlastního dolu ČSA. "Chceme Chvaletice provozovat dlouhodobě s výhledem na dalších 20 až 30 let," uvedl spolumajitel Litvínovské uhelné Jan Dienstl.

Dienstl s Fohlerem od pondělka Litvínovskou uhelnou ovládají (více najdete zde), drží napůl celkem 60 procent firmy a mají uzavřené další ovládací a manažerské smlouvy. Zbylé akcie jsou v rukou společnosti Indoverse Pavla Tykače, který vlastní vše ostatní ve skupině Czech Coal.

Poraženou společnost Energetický a průmyslový holding (EPH) prý rozhodnutí ČEZ překvapilo. "Naše nabídka totiž, při prakticky shodné finanční hodnotě a ujednání ohledně povolenek, nabízela i uzavření dalších ujednání o dodávkách uhlí z produkce EPH do ČEZ, z nichž drtivá většina měla z pohledu ČEZ opční charakter, a vytvářela tak pro tuto společnost dodatečnou hodnotu," uvedl mluvčí firmy Daniel Častvaj.

Zda se EPH kvůli nevydařenému obchodu obrátí na Antimonopolního úřadu, zatím není jasné. Častvaj pouze uvedl, že firma bude nadále hodnotit dopady transakce na hospodářskou soutěž a trh s hnědým uhlím.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Moravská vína čeká výjimečný ročník, letos se mohou vyrovnat francouzským

Víno (ilustrační foto)

Mimořádně dobrý ročník, hlavně pro červená vína, se rýsuje jihomoravským vinařům. Vinobraní končí a podle prvotních...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Bez plastů se jídlo zkazí o týden dřív. Bioplast stojí čtyřnásobek

Síťka na vaše pomelo s plastovým úchytem. Přece nebudete riskovat, že vám...

Řetězce restaurací a supermarketů se pod tlakem aktivistů a politiků zbavují jednorázových obalů. U potravin to ale tak...



Najdete na iDNES.cz