Mladoboleslavská škodovka už oproti loňsku "ztratila" 2956 vozů a s 29 441 prodanými kusy jí patří 47,6 procenta trhu. Sdělilo to Sdružení automobilového průmyslu na svých webových stránkách.
Nečekaný propad postihl Renault, jehož pokles o více než šest set vozů vyniká mezi dovozci, ale 3736 prodaných kusů mu stále zajišťuje druho pozici a tržní podíl přes šest procent.
Třetí značka v žebříčku, Peugeot, stagnovala na 3592 prodaných autech, následoval Volkswagen s 3474 kusy a Opel s 2858 prodanými auty.
O téměř sedm procent se naopak zvedl odbyt v kategorii lehkých užitkových vozů do 3,5 tuny. Prodalo se 6221 aut, to je meziročně o 404 vozů více.
Žebříčku "dodávek" vévodí Ford (1097 kusů), následovaný Volkswagenem, Peugeotem, Citroënem a Opelem.
Mezi nákladními auty nad 3,5 tuny, jejichž prodej stoupl o 5,7 procenta, stále vede Mercedes, druhé je Iveco a třetí Renault. Celkem se v tomto segmentu prodalo 2931 vozů.