Lehkých užitkových vozů se tak proti loňsku prodalo skoro o třetinu více, celkem 34 519 aut.
Za celý letošní rok očekává svaz prodej osobních aut zhruba na úrovni loňského roku a dohromady s lehkými užitkovými vozy pak zhruba čtyřprocentní růst. „V příštím roce by měl být trend přibližně stejný,“ uvedl tajemník Pavel Tunkl.
Podle údajů Svazu dovozců automobilů zůstává nejprodávanější značkou osobních i lehkých užitkových aut mladoboleslavská Škoda. Ta v obou kategoriích prodala 46 252 vozů, což je o tři procenta méně než loni. V kategorii osobních vozů však zaznamenala pokles o 10,6 procenta na 38 216 vozů.
Nejprodávanějším modelem je Škoda Fabia s téměř 25 000 nově registrovanými vozy, druhá skončila Octavia a třetí Hyundai Getz . Na trhu kralují malé a mini vozy s celkovým podílem 54 procent.
Češi si oblíbili také jízdu na motocyklu. Prodej motorek narostl o 29 procent na 17 365 strojů. Nejvíce prodala Honda, Yamaha a Keeway.
PRODEJE OSOBNÍCH AUT ZA LEDEN-ZÁŘÍ 2006 | |
---|---|
Značka | Prodeje |
Škoda Auto | 38 216 |
Renault | 6311 |
Volkswagen | 5606 |
Hyundai | 4852 |
Peugeot | 4216 |