Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodejci zájezdů skrývají cestovní kanceláře, bojí se konkurence

  12:34aktualizováno  12:34
Největší tuzemské internetové prodejce zájezdů čeká střet s ministerstvem pro místní rozvoj. To je totiž přesvědčeno, že obcházejí zákon o cestovním ruchu - nezveřejňují totiž pravého pořadatele pobytu. Agentury se opatření brání, obávají se, že jim zákazníci utečou přímo do cestovky, která zájezd pořádá.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Prodejci zájezdů musí podle novely zákona zveřejňovat na svých stránkách jméno cestovní kanceláře, která zájezd pořádá. Tuzemské agentury, jejichž vliv na byznys stále roste, se tomu však často brání.

„Odesíláme jim dopisy, ve kterých je vyzýváme k nápravě. Pokud se tak nestane, předáváme podnět příslušnému živnostenskému úřadu, aby to řešil jako porušení zákona,“ říká náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Konkrétní jména serverů uvádět nechce.

Jak mají nabídky vypadat, ukazuje podle ministerstva server sdovolena.cz. Klienti tam totiž na první kliknutí vidí vedle termínu a ceny i pořadatele zájezdu.

Problém s výkladem zákona mají i největší internetoví prodejci. Na portálu zajezdy.cz se jméno cestovní kanceláře klient dozví až po kliknutí na termín zájezdu ve spodní části stránky v poslední větě odstavce Informace o zájezdu. „Po změně zákona na přelomu roku jsme informaci dali na samostatný řádek, aby byla pro klienty zřetelná,“ obhajuje se obchodní ředitel Agentury Zájezdy.cz Stanislav Mrázek.

Ušetřete za dovolenou

Před nákupem navštivte stránky VratnéPeníze.cz a získejte část peněz zpět.

Přehledněji jméno pořadatele zájezdu uvádí největší hráč v oboru, společnost Invia. I na jejím webu ale musí klient nejprve rozkliknout konkrétní zájezd a termín, aby zjistil pořadatele. A portál dovolena.cz patřící do skupiny Student Agency také postupoval stejně. „Klienty informujeme o pořadateli při rozkliknutí konkrétního popisu zájezdu při zvolení konkrétního termínu a také v nabídkovém listu pro klienta,“ uvádí mluvčí Student Agency Radka Šťávová. Ředitelka portálu Eva Sedlmajerová tvrdí, že zveřejňování je přesně podle zákona. „Žádný dopis jsme ani z ministerstva neobdrželi,“ dodala.

Oproti minulosti jde přesto o velký posun: na některých serverech se ke jménu pořadatele museli klienti proklikat na několik pokusů.

Agentury se opatření brání, protože mají obavy, že jim zákazníci utečou přímo do cestovky, která zájezd pořádá. V cestovním byznysu je přitom běžné, že se u jiných služeb název dodavatele včetně loga objevuje – například u prodejců letenek.

„Snaha o uvádění loga cestovní kanceláře u nabídky zájezdů je lobbing cestovních kanceláří, kterým chtějí zdarma získat propagaci. Prodejci letenek uvádějí v nabídce výrazně loga aerolinek na základě vlastního rozhodnutí. V tomto sektoru je výrazně jiná situace než v prodeji zájezdů,“ tvrdí Mrázek.

Podle ministerstva je cílem uvádění názvu kanceláře především ochrana spotřebitele. Zákazníci prý mají právo od začátku vědět, se kterou kanceláří na zájezd jedou.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Další z rubriky

Lidl hledá další místa pro své prodejny, objeví se i v centrech měst

(Ilustrační snímek)

Německý diskontní řetězec Lidl loni soustředil síly hlavně na modernizaci prodejen. Letos navíc pro ně hledá nové...

Babišova vláda odmítla strop na dotace velkým farmám. Pomůže to i Agrofertu

Soukromý zemědělec Václav Koutný z Těšetic hospodaří na 150 hektarech. Spolu s...

Česko odmítá zavedení dotačního limitu evropských přímých zemědělských dotací po roce 2020 pro velké farmy. Nesouhlasí...

Češi jsou při hraní Účtenkovky vynalézaví, tisknou i haléřové paragony

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Někteří majitelé pokladen tisknou účtenky ve velkém. Jedná se přitom o tržby v hodnotě 0,01 koruny. Tyto pak mezi sebou...

Najdete na iDNES.cz