Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodejci zájezdů skrývají cestovní kanceláře, bojí se konkurence

  12:34aktualizováno  12:34
Největší tuzemské internetové prodejce zájezdů čeká střet s ministerstvem pro místní rozvoj. To je totiž přesvědčeno, že obcházejí zákon o cestovním ruchu - nezveřejňují totiž pravého pořadatele pobytu. Agentury se opatření brání, obávají se, že jim zákazníci utečou přímo do cestovky, která zájezd pořádá.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Prodejci zájezdů musí podle novely zákona zveřejňovat na svých stránkách jméno cestovní kanceláře, která zájezd pořádá. Tuzemské agentury, jejichž vliv na byznys stále roste, se tomu však často brání.

„Odesíláme jim dopisy, ve kterých je vyzýváme k nápravě. Pokud se tak nestane, předáváme podnět příslušnému živnostenskému úřadu, aby to řešil jako porušení zákona,“ říká náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Konkrétní jména serverů uvádět nechce.

Jak mají nabídky vypadat, ukazuje podle ministerstva server sdovolena.cz. Klienti tam totiž na první kliknutí vidí vedle termínu a ceny i pořadatele zájezdu.

Problém s výkladem zákona mají i největší internetoví prodejci. Na portálu zajezdy.cz se jméno cestovní kanceláře klient dozví až po kliknutí na termín zájezdu ve spodní části stránky v poslední větě odstavce Informace o zájezdu. „Po změně zákona na přelomu roku jsme informaci dali na samostatný řádek, aby byla pro klienty zřetelná,“ obhajuje se obchodní ředitel Agentury Zájezdy.cz Stanislav Mrázek.

Ušetřete za dovolenou

Před nákupem navštivte stránky VratnéPeníze.cz a získejte část peněz zpět.

Přehledněji jméno pořadatele zájezdu uvádí největší hráč v oboru, společnost Invia. I na jejím webu ale musí klient nejprve rozkliknout konkrétní zájezd a termín, aby zjistil pořadatele. A portál dovolena.cz patřící do skupiny Student Agency také postupoval stejně. „Klienty informujeme o pořadateli při rozkliknutí konkrétního popisu zájezdu při zvolení konkrétního termínu a také v nabídkovém listu pro klienta,“ uvádí mluvčí Student Agency Radka Šťávová. Ředitelka portálu Eva Sedlmajerová tvrdí, že zveřejňování je přesně podle zákona. „Žádný dopis jsme ani z ministerstva neobdrželi,“ dodala.

Oproti minulosti jde přesto o velký posun: na některých serverech se ke jménu pořadatele museli klienti proklikat na několik pokusů.

Agentury se opatření brání, protože mají obavy, že jim zákazníci utečou přímo do cestovky, která zájezd pořádá. V cestovním byznysu je přitom běžné, že se u jiných služeb název dodavatele včetně loga objevuje – například u prodejců letenek.

„Snaha o uvádění loga cestovní kanceláře u nabídky zájezdů je lobbing cestovních kanceláří, kterým chtějí zdarma získat propagaci. Prodejci letenek uvádějí v nabídce výrazně loga aerolinek na základě vlastního rozhodnutí. V tomto sektoru je výrazně jiná situace než v prodeji zájezdů,“ tvrdí Mrázek.

Podle ministerstva je cílem uvádění názvu kanceláře především ochrana spotřebitele. Zákazníci prý mají právo od začátku vědět, se kterou kanceláří na zájezd jedou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Cenu másla šponuje smetana, mléka je přitom dost

Zatímco cena mléka se nemění, smetana už stojí trojnásobek. „Za rekordní cenu másla rozhodně nemohou zemědělci. Výkupní cena mléka momentálně činí pouhých 8,5...  celý článek

Ilustrační snímek
Na rostoucí ceny másla si lidé mohou vsadit. Fortuna vypsala kursy

Rostoucí cenu másla řeší spotřebitelé již několik týdnů. Řada výrobců přitom upozorňuje, že se částka, která se teď pohybuje kolem 50 korun, ještě zvýší....  celý článek

Návštěvníci nahlédli během oslav 80. výročí automobilky Škoda Auto v Kvasinách...
Odboráři ve Škodovce přitlačili: Chceme růst mezd o více než 10 procent

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto letos se započítáním všech bonusů v některých tarifních třídách dosáhne hranice 40 000 korun. Na jaře příštího roku by to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.