Na silnice letos vyjelo už 90 tisíc nových aut. Nejoblíbenější jsou škodovky

  12:07aktualizováno  12:07
Prodej nových osobních vozů se od ledna do dubna zvýšil meziročně o desetinu na 90 808 vozidel. V samotném dubnu trh o 1,7 procenta poklesl kvůli menšímu počtu pracovních dnů. Oznámil to ve čtvrtek Svaz dovozců automobilů.

Škoda Octavia Scout | foto: Škoda

První je značka Škoda s 27 569 prodanými vozy, následuje Volkswagen s prodejem 10 352 aut a Hyundai s 6 656 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Renault. Nejprodávanějším model je Škoda Octavia (9 040 vozů), druhá skončila Škoda Fabia (7 161 aut) a třetí Škoda Rapid (3 777 vozů). Převládaly vozy na benzín s podílem 56,5 procenta, diesely měly 40 procentní podíl.

Počet dovezených ojetých ojetých aut mírně klesl o půl procenta na 50 874 vozů. Podíl vozidel starších deseti let byl 53,5 procenta.

Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly proti loňskému roku o dvě procenta na 5 848 aut. Nejvíce prodal Peugeot (889), následuje Ford a Fiat. Prodej nákladních aut se snížil o 18 procent na 3 141 vozidel. Nejprodávanější byly značky Mercedes, MAN a Volvo. Registrace autobusů poklesly o víc než pětinu na 247 vozidel.

Prodej motocyklů stagnoval na 5 182 prodaných strojích. První Honda prodala 756 motorek, druhé BMW 392 motocyklů a třetí CF Moto 332 strojů.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...



Najdete na iDNES.cz