Meziroční ztráta Škody však v tomto období dosáhla 8,61 procenta, což v absolutním vyjádření znamená o 3713 vozů méně. I přesto jí stále patří nadpoloviční podíl na trhu.
Dovážené značky si polepšily o 4,5 procenta, když se dařilo především druhému v pořadí Renaultu, třetímu Peugeotu a šestému Citroenu.
Nejprodávanějšími modely byly Škoda Fabia s 27 902 vozy, Octavia s odbytem 10 427 aut a Peugeot 206 s 2158 prodanými auty.
Dovoz ojetin se podle ředitele Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka zvýšil zhruba o tři až pět procent na 50 tisíc až 54 tisíc vozů. Přesná čísla budou známa zhruba za týden.
Prodeje nových osobních aut v prvním pololetí v Česku (nejvetší značky) | ||
Značka |
Prodáno (ks) |
Změna v % |
Škoda |
39 401 |
-8,61 |
Renault |
5265 |
+42,30 |
Peugeot |
4421 |
+7,51 |
VW |
3855 |
-19,35 |
Opel/GM |
3028 |
-30,04 |
Citroen |
2336 |
+18,64 |
Ford |
2266 |
-4,67 |
Toyota |
1579 |
-6,90 |
Ztrácí i západní Evropa
Prodej nových osobních automobilů v západní Evropě, měřený počtem nově registrovaných vozů, klesl v prvním pololetí meziročně o 4,5 procenta.
Podle Sdružení evropských automobilových výrobců se tak oslabuje naděje na rychlé oživení na evropském trhu s automobily.
Nejúspěšnější automobilkou se ve sledovaném období stala francouzská společnost PSA, jejíž tržní podíl se zejména díky modelu Peugeot 206, který je nejprodávanějším vozem v Evropě, zvýšil na 14,9 procenta z 13,9 procenta ve stejném období loňského roku. Podíl italské firmy Fiat naopak klesl na 8,5 procenta z předchozích 10,2 procenta.