Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vítězové evropského autoboomu: dražší značky, Japonci a Jeep

  9:28aktualizováno  9:28
Dvacet osm měsíců v řadě rostou v Evropě prodeje nových aut. Automobilky v prosinci dokonce zaznamenaly nejsilnější růst prodejů za poslední tři roky. Škoda se udržela v první desítce největších evropských značek.

Mazda CX-3 | foto: Mazda

Registrace nových aut za celý rok stouply o 9,3 %, za celý rok si tak Evropané koupili 13,713 milionu aut. Vyplývá to z dat, které zveřejnila Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA).

Automobilky však přesto nejsou spokojené: upozorňují, že aut se prodává stejně jako v roce 2010, tedy těsně po krizi. „Jinými slovy, trend je pozitivní. Ale v absolutních číslech zůstávají objemy prodaných aut nízké,“ uvedla ACEA ve svém prohlášení.

Na rostoucím trhu se loni dařilo prakticky všem značkám, pokles vykázaly jen značky, které buď z trhu odchází, nebo nejsou objemově významné: Chevrolet, Alfa Romeo, DS a Honda. Právě posledně jmenovaná značka je přitom výjimkou z jiného trendu: velkého růstu japonských značek.

Jejich tržní podíl stoupl loni na 12,8 %, největší skok zaznamenaly Mitsubishi, Mazda a Nissan. Nad průměr trhu rostly i další asijské značky: Hyundai přidal 16,3 %, Indy vlastněný Jaguar Land Rover více než čtvrtinu.

Velké oživení zažívají i prémiové značky. Kromě Jaguaru posílily nad průměr trhu BMW či Mercedes, Porsche za rok přidalo přes 25 procent. Naopak pomaleji než trh roste Audi. To však v segmentu prémiových značek v Evropě v absolutních prodejích stále vede.

Nejprodávanější automobilové značky v Evropě
značka počet registrovaných vozůmeziroční změna (%)
Volkswagen1 727 0946,2
Ford1 020 8758,6
Renault975 45011,2
Opel/Vauxhall942 1286,3
Peugeot856 0918,9
Audi767 1735,7
BMW748 17610,5
Mercedes737 27813,0
Škoda Auto
617 6366,1
Toyota565 3175,8
registrace nových aut EU+EFTA, zdroj: ACEA

Aféra s dieselovými motory nepoznamenala příliš prodeje koncernu Volkswagen, jejich odbyt však rostl v posledních měsících pomaleji než celý trh. I proto se podíl všech značek VW dostal loni pod 25 % všech prodejů. Tržní podíl v Evropě klesl i Škodě, v prosinci se dostal pod čtyři procenta. I tak je ale Škoda stále v první desítce nejprodávanějších značek.

V absolutních prodejích podle počtu registrovaných aut narostl nejvíce Volkswagen, v procentním vyjádření pak Jeep patřící pod FiatChrysler. Jeho prodeje poskočily o 113 procent, předstihl tak své sesterské značky Lancia či Alfa Romeo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravní firma McFaydens Transport se zaměřuje na přepravu obřích částí...
Větší je lepší. Jak stěhovat velkou větrnou elektrárnu?

Milimetrová přesnost, precizní práce řidiče a jeho týmu plus speciálně upravený nákladní vůz. Bez toho by se stavba větrné elektrárny neobešla. Alespoň ne té v...  celý článek

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Indický angrešt zvaný alma
Hollywood „ujíždí“ na indickém angreštu. Plastický chirurg toho využil

Americké celebrity objevily indický angrešt a nemohou se ho nabažit. Hvězdy jako Kim Kardashianová, Britney Spears nebo Sofia Vergara doporučují na sociálních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.