Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda ztrácí na českém trhu dominanci, Duster porazil Yetiho

  5:01aktualizováno  5:01
Škoda Auto stále dominuje českému trhu s novými auty, její náskok se ale začíná snižovat. V únoru se její tržní podíl dostal i pod třicet procent. Na rostoucím českém trhu za první dva měsíce letošního roku nejvíc bodují auta kategorie SUV, do první desítky se výrazně vrátil Renault.

Dacia Duster | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škoda Auto se s podílem na trhu dlouhodobě pohybuje nad třiceti procenty, v únoru ale spadla na 29,23 procenta. Naposledy byla pod třiceti procenty loni v létě. Zatímco trh za první dva měsíce stoupl o 12,6 procenta, Škoda letos ztratila v počtu registrovaných aut téměř tři procenta. Ukazují to data, která zveřejnil Svaz dovozců automobilů.

Bližší pohled do statistik ukazuje, že největší ztráty utrpěla automobilka v registracích nejprodávanějšího českého vozu, Octavie. Ta si pohoršila meziročně o víc než dvanáct procent. Souvisí to především s náběhem nového modelu po faceliftu. Firma na něj měla sice za leden víc objednávek, než za stejný měsíc předchozího roku, tento nárůst se ale projeví v registracích až později. Dolů šly prodeje modelů Superb, Fabia i Citigo, nahoru naopak Yeti a Rapid.

Firma ve svém vyjádření zůstává optimistická, dokládá to čísly objednávek: 17 tisíc vozů za první dva měsíce. To je o pět tisíc víc, než je počet registrací za leden a únor.

Další pořadí podle značek zůstává stejné: na druhém místě je Volkswagen následovaný Hyundai a Fordem. V únoru se na páté místo vyšvihl Renault, za první dva měsíce ale zůstává na pětce jeho Dacia. Ta má za únor i zajímavý skalp tuzemského výrobce: poprvé v únoru předstihla v kategorii SUV se svým modelem Duster model Škoda Yeti.

I první měsíce letošního roku ukazují trend, kdy Češi jdou hlavně do větších aut. Dále pokračuje strmý růst prodejů aut kategorie SUV: jejich tržní podíl se už přibližuje jedné čtvrtině, za první dva měsíce registrace těchto vozů stouply o víc než 35 procent.

Stále klesají prodeje malých a mini vozů, naopak po dlouhé době stoupl odbyt vozů kategorie MPV, především díky modelům Hyundai ix20, VW Touran a Dacia Dokker. Zajímavý vývoj nastal i u složení prodejů podle paliv, po dlouhé době klesl podíl naftových motorů u nových vozů pod čtyřicet procent.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Milionový byznys ze sklepa. Chipsy z hrachu za dva roky dobyly řetězce

Spoluzakladatelé ostravské firmy Yes Chips Martin Mondek (vlevo) a Ondřej Kocur...

Češi znají jen hrachovku a čočku nakyselo, říká s nadsázkou Ostravan Martin Mondek. Před dvěma lety proto zažehl v...

ČEZ letos investuje v Temelíně téměř miliardu korun

ilustrační foto

Energetický gigant ČEZ letos investuje do modernizace jaderné elektrárny Temelín 900 milionů korun. Jde o šedesát...

Jednat s českými řetězci je nejtěžší. Regulace nepomohla, říká šéf Mattoni

Alessandro Pasquale, CEO Karlovarských minerálních vod, rozhovor eko MFD.

Alessandro Pasquale má za sebou rok jednání, který skončil podpisem více než dvaceti smluv. Král českého trhu minerálek...

Najdete na iDNES.cz