Škoda Auto se s podílem na trhu dlouhodobě pohybuje nad třiceti procenty, v únoru ale spadla na 29,23 procenta. Naposledy byla pod třiceti procenty loni v létě. Zatímco trh za první dva měsíce stoupl o 12,6 procenta, Škoda letos ztratila v počtu registrovaných aut téměř tři procenta. Ukazují to data, která zveřejnil Svaz dovozců automobilů.
Bližší pohled do statistik ukazuje, že největší ztráty utrpěla automobilka v registracích nejprodávanějšího českého vozu, Octavie. Ta si pohoršila meziročně o víc než dvanáct procent. Souvisí to především s náběhem nového modelu po faceliftu. Firma na něj měla sice za leden víc objednávek, než za stejný měsíc předchozího roku, tento nárůst se ale projeví v registracích až později. Dolů šly prodeje modelů Superb, Fabia i Citigo, nahoru naopak Yeti a Rapid.
Firma ve svém vyjádření zůstává optimistická, dokládá to čísly objednávek: 17 tisíc vozů za první dva měsíce. To je o pět tisíc víc, než je počet registrací za leden a únor.
Další pořadí podle značek zůstává stejné: na druhém místě je Volkswagen následovaný Hyundai a Fordem. V únoru se na páté místo vyšvihl Renault, za první dva měsíce ale zůstává na pětce jeho Dacia. Ta má za únor i zajímavý skalp tuzemského výrobce: poprvé v únoru předstihla v kategorii SUV se svým modelem Duster model Škoda Yeti.
I první měsíce letošního roku ukazují trend, kdy Češi jdou hlavně do větších aut. Dále pokračuje strmý růst prodejů aut kategorie SUV: jejich tržní podíl se už přibližuje jedné čtvrtině, za první dva měsíce registrace těchto vozů stouply o víc než 35 procent.
Stále klesají prodeje malých a mini vozů, naopak po dlouhé době stoupl odbyt vozů kategorie MPV, především díky modelům Hyundai ix20, VW Touran a Dacia Dokker. Zajímavý vývoj nastal i u složení prodejů podle paliv, po dlouhé době klesl podíl naftových motorů u nových vozů pod čtyřicet procent.