Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Šedivá auta, nenápadný skokan v prodejích. Obliba bílé začíná klesat

  11:00aktualizováno  11:00
Obliba bílé barvy na autech v České republice loni narazila na svůj vrchol. Novými skokany v barvách osobních aut byly loni šedá a modrá.

Jistou roli může hrát i posun prodaných vozů směrem k dražším modelům. | foto: Jaguar

Netradiční pohled na prodeje nových vozů v Česku ukazují statistiky nových registrací vozidel podle jejich barev. Ty i letos přinesly zajímavé změny. Na svém portálu je zveřejnil Svazu dovozců automobilů.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Nemusíte běhat po autobazarech a autosalonech. Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz.

Nejprodávanější barvou je už několik let módní bílá: celkem se u nás prodalo přes 68 tisíc nových bílých aut, tedy 29,6 procenta všech registrovaných vozů. I když v absolutním počtu ještě prodeje bílých aut díky růstu trhu stouply, „tržní“ podíl už začal po letech růstu klesat z 29,9 na 29,6 procenta.

Největší skok v oblibě zaznamenala loni šedá barva: počet šedých aut se loni více než zdvojnásobil na 44 tisíc kusů. Ze šedé se tak stala druhá nejprodávanější barva.

„Šedá barva patří dlouhodobě na všech velkých trzích mezi nejoblíbenější barvy aut. Při konzervativnější zákaznické populaci je pak rozšíření nabídky v různých odstínech šedé bezpečnou cestou, jak zatraktivnit nabídku a umožnit volbu mezi více přijatelnými barvami. Jistou menší roli pak může hrát i posun prodaného portfolia směrem k dražším modelům, kde se objevují tmavší a konzervativnější barvy častěji,“ vysvětluje růst prodejů šedé barvy Petr Knap, partner podnikového poradenství EY.

Nejprodávanější barvy
barvapodíl na trhu 2015podíl na trhu 2014
bílá29,629,9
šedá19,110,7
modrá13,79,1
černá12,512,2
červená11,07,2
hnědá7,77,4

Současně však může jít částečně i o statistickou hříčku: z registru zmizela kategorie „barva nezjištěna“, která pokrývala až 15 procent všech registrací. „Pod šedou patří prakticky všechny světlé odstíny kromě bílé,“ říká tajemník SDA Pavel Tunkl.

Za větší oblibou šedé může být i nabídka automobilek: například prodejci Volkswagenu nazývají často z legrace vzorník barev automobilky jako 50 odstínů šedi. U VW je šedá nejčastější barvou v registracích, tvoří 27 procent všech přihlášených vozů v ČR. U Škody Auto je naopak až třetí po bílé a modré. Modrá barva je rovněž jedním ze skokanů loňského roku, její podíl stoupl z devíti na třináct procent.

Autor:



Nejčtenější

Soud zrušil část zákona o EET. Další vlny se zpozdí, z účtenek zmizí rodná čísla

Ústavní soud s odloženou platností škrtl několik paragrafů zákona o evidenci...

Odpůrci EET se radují. Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb, jako celek však obstál. Třetí a čtvrtá vlna,...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...

Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z...



Další z rubriky

KOMENTÁŘ: Grenzgängerregelung nepotřebujeme. Nepokazme si zase růst mezd

(Ilustrační snímek)

Nechme české firmy, ať samy – bez pomoci politiků nebo centrálních bankéřů a bez pomoci levných Ukrajinců – čelí...

Lichváři větří novou šanci. Osloví lidi, které už banky odmítají

pujčky bankovní a nebankovní

Přísnější podmínky pro poskytování spotřebitelských půjček platí více než rok. Hlavní cíl – ochránit spotřebitele před...

Stromečku, otřes se. Češi rekordně nakupují, mnoho lidí ale chce obálku

Ilustrační snímek

O číslo menší boty, kniha, kterou už máte v knihovně dvakrát, nebo talíře příšerné barvy, jež v lednu „omylem“...



Najdete na iDNES.cz