Prodej aut v Česku letos klesl o 14 procent, nakupují je hlavně firmy

  10:44aktualizováno  10:44
Prodej osobních aut v Česku se dál propadá. V prvním pololetí klesl o 14 procent na 80 818 vozů, přičemž červnové registrace se propadly dokonce o pětinu. Celkem 62 procent aut nakoupily od ledna do června firmy.
Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z široké nabídky nových i ojetých vozů na Automodul.cz.

Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Nejprodávanější značkou byla tradičně Škoda Auto. Její odbyt však poklesl kvůli náběhu výroby nových modelů o 18 procent na 23 826 vozů a tržní podíl se snížil pod 30 procent na 29,5 procenta. Následuje Hyundai s poklesem o pět procent na 8 067 aut a třetí skončil Volkswagen, kterému se snížil odbyt o dvě procenta na 7 670 vozů.

Nejvíce zákazníci kupovali malé a minivozy, které měly téměř čtvrtinový podíl. Následuje nižší střední třída s 23 procenty. Celkem 27 procent vozů bylo v provedení kombi a 19 procent hatchback nebo liftback.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 8 210 vozy, druhá skončila Fabia s 5 430 prodanými vozidly a na třetí místo se dostala letošní novinka Škoda Rapid s 3 417 auty. Následuje Hyundai i30 a VW Golf.

Autoři: ,

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

TEST DNES: V jedné lahvi ochucené vody vypijeme až osmnáct kostek cukru

Ilustrační snímek

Regály v supermarketech se prohýbají pod řadami ochucených vod v PET lahvích. Lidé je kupují ve velkém – lahev denně...

Konec dvojích cen. Evropské e-shopy už Čechům nebudou účtovat přirážku

Ilustrační snímek

Na začátku prosince začne platit nařízení Evropské unie, které zakazuje internetovým obchodům považovat zákazníka z...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Další z rubriky

Rozmach plynových elektráren nás připoutá k Rusku, varuje šéf ČEZ Beneš

Daniel Beneš, generální ředitel a předseda představenstva ČEZ

Do konce roku mělo být jasné, jak a za čí peníze se budou stavět nové jaderné bloky. Jenže před pár dny vládní politici...

Každá pátá česká firma je spící subjekt. Rejstřík je jimi zaplevelený

Pražská společnost Sídlo bez limitu má kancelář v Kaprově ulici.

Pětina z celkového počtu firem je v Česku neaktivních. Takové společnosti nejeví známky podnikání, neposílají výkazy do...

Internetové obchody už ušijí nákupy na míru. Musí ale znát svého klienta

Městskou WI-Fi zadarmo si v pražských parcích neužijete. (ilustrační foto)

Letáky a plošné slevy sice patří nadále k hlavní taktice obchodních řetězců, jak přilákat zákazníka, vedle toho se však...

Najdete na iDNES.cz