V absolutních číslech je pak dubnový výsledek v porovnání se stejnými měsíci v minulosti třetí nejhorší za posledních jedenáct let. Prodejci udali zákazníkům 1 089 226 aut, což je nejméně od roku 2003, kdy sdružení ACEA čísla začalo za rozšířenou Unii sledovat.
Za období od ledna do dubna se prodej aut v EU meziročně zvýšil o 7,4 procenta na 4,3 milionu vozů, uvedla ACEA.
Prodeje na německém trhu polevily
V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, prodej v dubnu klesl o 3,6 procenta, zatímco všechny ostatní významné trhy rostly. Ve Španělsku stouply téměř o třicet procent, ve Velké Británii o 8,2 procenta, ve Francii o necelých šest procent a v Itálii o necelá dvě procenta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zvýšila prodej o téměř 22 procent na 48 235 vozů. Její tržní podíl tak stoupl na 4,2 procenta z 3,8 procenta před rokem.
Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli rostoucí nezaměstnanosti omezili nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Díky zlepšujícím se hospodářským vyhlídkám se však poptávka po automobilech začala zotavovat.
V celém loňském roce se ještě prodej aut v EU snížil o 1,7 procenta na 11,85 milionu vozů. Zaznamenal tak už šestý pokles za sebou a dostal se na nejnižší úroveň od roku 1995. V letošním roce by měl prodej podle lednové prognózy ACEA stoupnout o dvě procenta, připomněla ČTK.