Nepříznivá čísla ukazuje zveřejněná statistika Svazu dovozců automobilů. Pokles v únoru byl ovlivněn i tím, že byl oproti loňsku o jeden den kratší. "Lidé vyčkávají, co bude dál, jaká bude dál situace. Navíc přichází na trh řada nových modelů a lidé mohou nákup odsunout," vysvětluje Pavel Tunkl ze Svazu dovozců automobilů. Podle něj je propad způsoben i tím, že loni byl začátek roku v prodejích nových aut mimořádně úspěšný.
Teorii o vyčkávání na nové modely může podpořit například výsledek Škody Auto, které v únoru spadly prodeje o více než třicet procent. Automobilka však přichází s novou Octavií, nejprodávanějším českým vozem a řada lidí možná odkládá nákup až na chvíli, kdy se rozjede i výroba kombíku. Meziročně se prodeje octavií propadly o polovinu.
Dvojkou na českém trhu zůstal i v únoru Volkswagen, který přidal meziročně téměř pětinu. Automobilka v Česku roste hlavně díky novému Golfu, který v registracích v nižší střední třídě téměř dohnal Škodu Rapid. Třetí je Hyundai.
Od začátku roku se naopak daří prodejům nákladních aut a autobusů.