Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Češi loni snědli 50 milionů baget, většina se prodá na benzinkách

  3:02aktualizováno  3:02
Prodeje balených baget klesají, lidé šetří, nebo dávají přednost čerstvým sendvičům a obloženým houskám. Přesto se podle firmy Bapa ze skupiny Hamé loni snědlo padesát milionů baget.
Balené bagety prý táhnou k nákupu méně.

Balené bagety prý táhnou k nákupu méně. | foto: MF DNES

Trh balených baget v posledních třech letech zaznamenal výrazný propad v řádu desítek procent.  Uvedla to firma Bapa ze skupiny Hamé, která je v Česku tržní bagetovou dvojkou po společnosti Crocodille.

"Pokles je ovlivněn ekonomickou situací a tendencí spotřebitelů šetřit, ale také náhradou části balených baget čerstvě připravenými bagetami přímo v místě prodeje," říká Martin Štrupl, generální ředitel Hamé. Celkovou velikost trhu za loňský rok odhaduje firma na zhruba padesát milionů kusů balených baget. Z nich se více než sedmdesát procent prodá na benzinových pumpách. Ještě před třemi lety se jich přitom na českém trhu prodalo kolem 65 milionů kusů.

I na čerpačkách se ovšem stále častěji prosazují čerstvě připravené bagety, popřípadě rozpékané panini. Tradiční výrobci balených baget se na to snaží reagovat a nabízejí proto své služby i v tomto segmentu.

"Propad v prodeji balených baget se snažíme nahradit právě dodávkami komponent na čerstvě připravované bagety a občerstvení,“ dodává Štrupl. Navíc rozšířila řadu baget určených pro rozpékání v místě nákupu a doplnila ji o hotová jídla určená k ohřívání pod značkou Take a Break.

Lidé jezdí méně na benzinky

Lídr na trhu, firma Crocodille, už loni představil nový prodejní koncept Best Before Tomorrow, jímž chce v čerstvosti konkurovat na místě připravovaným výrobkům a zároveň investovala do výroby mražených panini. Ty mají výhodu dlouhodobějšího uchovávání a obecně tak mohou najít uplatnění také v provozovnách s menším nebo nárazovým obratem. Příkladem jsou různá fitness studia nebo stánky na hudebních festivalech.

Šéf firmy Crocodille Petr Cichoň klesající trend v prodejích balených baget potvrzuje. "Trh už několikátým rokem lehce klesá ve smyslu stejných obchodních míst. Je to způsobeno množstvím faktorů jako jsou nové možnosti, které dnes trh nabízí v podobně fast foodových řetězců," uvedl Cichoň pro iDNES.cz.

Podle něj stojí za poklesem prodejů balených baget také menší výtoč pohonných hmot, tedy méně častější návštěvy motoristů u benzinových pump. Čerpadláři upozorňují na to, že za tím jak šetření lidí na benzinu a naftě, tak v průměru nižší spotřeba nových aut.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nejžádanější benefit: pružná pracovní doba. Osvícené firmy na to slyší

Lidí bez práce je rekordně málo a zkrácené a flexibilní úvazky patří k nejžádanějším benefitům. Lidé si chtějí lépe řídit práci tak, aby jim ladila s rodinným...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ovocnáři sklidí o čtvrtinu méně jablek, mají nejhorší rok za šest let

Úroda jablek v českých sadech bude kvůli mrazům a nízké sklizni nejnižší od roku 2011. Podle posledního odhadu k začátku září měla meziročně klesnout o 24...  celý článek

Marian Jurečka, ministr zemědělství, byl hostem pořadu iDNES.cz Rozstřel. (21....
Kolem másla vznikla panika, obchodníci toho využívají, tvrdí Jurečka

Tržní cena másla v Česku byla v srpnu 35 korun, řetězce je nyní nabízejí za 65 korun i více. „Marže je u obchodníků, nikoli producentů,“ řekl ministr...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.