Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britská lekce pro výrobce piškotů. Na změně receptury tratí stamiliony

  7:09aktualizováno  7:09
Změnit recepturu u tradičních sladkostí může vyjít výrobce pořádně draho. Společnost Mondelez, která v Česku loni změnila chuť piškotů, přichází podle nového výzkumu ve Velké Británii o deset milionů liber kvůli změně chuti tradičních čokoládových velikonočních vajíček.

Ilustrační foto | foto: AP

Na propad upozornil britský odborný časopis pro maloobchod The Grocer na základě průzkumu společnosti IRI. Týká se čokoládových vajíček Cadbury, což je pro Brity podobně tradiční značka pro sladkosti jako pro Čechy Opavia. Cadbury patří pod Mondelez.

Piškotová kauza

Podle časopisu prodeje čokoládových vajíček Cadbury Creme Egg klesly loni o 7,4 procenta. Jiné značky takový propad nezaznamenaly, tržní podíl Cadbury klesl o dva procentní body. Sama marketingová manažerka Mondelezu Claire Low přiznala, že bude náročné se dostat zpět na hodnoty prodeje před rokem 2015.

Nejen kvůli tomu, že Velikonoce budou letos brzy a firmy nebudou mít tolik času na marketing. Odmítla ale, že by měla na pokles prodejů vliv změna receptury. Podle ní se na prodejích projevil fakt, že byly Velikonoce dříve než v roce 2014 a lidé si tak sladkosti v podobě vajíček kupovali kratší dobu. Ročně jich prodá kolem 500 milionů kusů po celém světě.

Fotogalerie

Cadbury začalo vajíčka s horší a levnější čokoládou prodávat loni, kdy oznámilo, že místo své klasické mléčné čokolády Cadbury Dairy Milk začne používat „standardní čokoládu“. Současně zmenšilo balení ze šesti na pět vajec, aniž by o šestinu snížili cenu. Firma to vysvětlila ekonomickými důvody.

To vedlo k velkým protestům zákazníků i peticím, vzniklo několik stránek a facebookových skupin požadující návrat k původní receptuře. Situace připomínala protesty českých zákazníků proti přesunu výroby tradičních českých piškotů do Polska. Firma tvrdí, že recepturu nezměnila, lidé si ale stěžují na jinou chuť.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

košík, ilustrační foto
Velké srovnání nákupů: Česko nejdražší, Polsko levné, Německo kvalitní

Redaktoři deníku MF DNES se vydali nakupovat do sousedních zemí, aby porovnali ceny a složení potravin a drogerie. Výsledek testu ukázal, že pokud chcete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.