Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Britská lekce pro výrobce piškotů. Na změně receptury tratí stamiliony

  7:09aktualizováno  7:09
Změnit recepturu u tradičních sladkostí může vyjít výrobce pořádně draho. Společnost Mondelez, která v Česku loni změnila chuť piškotů, přichází podle nového výzkumu ve Velké Británii o deset milionů liber kvůli změně chuti tradičních čokoládových velikonočních vajíček.

Ilustrační foto | foto: AP

Na propad upozornil britský odborný časopis pro maloobchod The Grocer na základě průzkumu společnosti IRI. Týká se čokoládových vajíček Cadbury, což je pro Brity podobně tradiční značka pro sladkosti jako pro Čechy Opavia. Cadbury patří pod Mondelez.

Piškotová kauza

Podle časopisu prodeje čokoládových vajíček Cadbury Creme Egg klesly loni o 7,4 procenta. Jiné značky takový propad nezaznamenaly, tržní podíl Cadbury klesl o dva procentní body. Sama marketingová manažerka Mondelezu Claire Low přiznala, že bude náročné se dostat zpět na hodnoty prodeje před rokem 2015.

Nejen kvůli tomu, že Velikonoce budou letos brzy a firmy nebudou mít tolik času na marketing. Odmítla ale, že by měla na pokles prodejů vliv změna receptury. Podle ní se na prodejích projevil fakt, že byly Velikonoce dříve než v roce 2014 a lidé si tak sladkosti v podobě vajíček kupovali kratší dobu. Ročně jich prodá kolem 500 milionů kusů po celém světě.

Fotogalerie

Cadbury začalo vajíčka s horší a levnější čokoládou prodávat loni, kdy oznámilo, že místo své klasické mléčné čokolády Cadbury Dairy Milk začne používat „standardní čokoládu“. Současně zmenšilo balení ze šesti na pět vajec, aniž by o šestinu snížili cenu. Firma to vysvětlila ekonomickými důvody.

To vedlo k velkým protestům zákazníků i peticím, vzniklo několik stránek a facebookových skupin požadující návrat k původní receptuře. Situace připomínala protesty českých zákazníků proti přesunu výroby tradičních českých piškotů do Polska. Firma tvrdí, že recepturu nezměnila, lidé si ale stěžují na jinou chuť.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

České ležáky jsou čím dál lepší, ukázal test. Výroba se však prodraží

Jedno pivo nás může zbavit úzkosti a umožnit nám snáze komunikovat v cizím...

MF DNES otestovala dvanáct světlých čepovaných ležáků z velkých a středních průmyslových pivovarů. Výsledek překvapil -...

Test dětských moučníků: svačinky bez bílkovin, zato plné cukrů a tuků

Ilustrační snímek

I když dětské snacky vypadají jako ideální školní svačina, raději zůstaňte u ovoce nebo chleba. Ty dítěti dodají...

V lančmítu chybí 40 procent masa. V Česku je 52 tisíc konzerv

Lunch Meat, ochuzený o 40 procent masa.

Nápis „Tradiční recept,“ na konzervách lančmítu zní jako špatný vtip. Chybí v nich totiž významný podíl masa. Ochuzeny...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.