Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Britská lekce pro výrobce piškotů. Na změně receptury tratí stamiliony

  7:09aktualizováno  7:09
Změnit recepturu u tradičních sladkostí může vyjít výrobce pořádně draho. Společnost Mondelez, která v Česku loni změnila chuť piškotů, přichází podle nového výzkumu ve Velké Británii o deset milionů liber kvůli změně chuti tradičních čokoládových velikonočních vajíček.

Ilustrační foto | foto: AP

Na propad upozornil britský odborný časopis pro maloobchod The Grocer na základě průzkumu společnosti IRI. Týká se čokoládových vajíček Cadbury, což je pro Brity podobně tradiční značka pro sladkosti jako pro Čechy Opavia. Cadbury patří pod Mondelez.

Piškotová kauza

Podle časopisu prodeje čokoládových vajíček Cadbury Creme Egg klesly loni o 7,4 procenta. Jiné značky takový propad nezaznamenaly, tržní podíl Cadbury klesl o dva procentní body. Sama marketingová manažerka Mondelezu Claire Low přiznala, že bude náročné se dostat zpět na hodnoty prodeje před rokem 2015.

Nejen kvůli tomu, že Velikonoce budou letos brzy a firmy nebudou mít tolik času na marketing. Odmítla ale, že by měla na pokles prodejů vliv změna receptury. Podle ní se na prodejích projevil fakt, že byly Velikonoce dříve než v roce 2014 a lidé si tak sladkosti v podobě vajíček kupovali kratší dobu. Ročně jich prodá kolem 500 milionů kusů po celém světě.

Fotogalerie

Cadbury začalo vajíčka s horší a levnější čokoládou prodávat loni, kdy oznámilo, že místo své klasické mléčné čokolády Cadbury Dairy Milk začne používat „standardní čokoládu“. Současně zmenšilo balení ze šesti na pět vajec, aniž by o šestinu snížili cenu. Firma to vysvětlila ekonomickými důvody.

To vedlo k velkým protestům zákazníků i peticím, vzniklo několik stránek a facebookových skupin požadující návrat k původní receptuře. Situace připomínala protesty českých zákazníků proti přesunu výroby tradičních českých piškotů do Polska. Firma tvrdí, že recepturu nezměnila, lidé si ale stěžují na jinou chuť.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Další z rubriky

VIDEO: Alza otevírá obchod bez prodavačů, testuje i hologramy

Obchod budoucnosti Alza.cz

Internetový prodejce Alza.cz otevře příští týden na pražské Floře prodejnu pouze se samoobslužnými boxy. Nazývá jej...

Lékárny stahují kojeneckou výživu, mohou v ní být bakterie salmonely

Kojenec pije instantní dětské mléko.

Kojenecká mléčná výživa AMILK může být kontaminovaná bakteriemi salmonely. Informaci obdržela prostřednictvím...

Lepší se to, ale Češi na experimenty pořád nejsou, říká gastromág Maurer

Pavel Maurer

Češi jsou v jídle stále konzervativní a málo experimentují, ale pomalu se to zlepšuje, řekl zakladatel a vydavatel...

Najdete na iDNES.cz