Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenápadný skokan na trhu s auty: Dacia je v Česku už na čtvrtém místě

  12:11aktualizováno  12:11
Kdysi spíše vysmívaná značka je na českém trhu čím dál větším konkurentem pro zavedené automobilky. Dacia se poprvé v historii dostala mezi čtyři nejprodávanější značky, meziročně její prodeje stouply o polovinu.

Dacia Sandero Stepway | foto: Dacia

Zatímco největší pozornost se při oznamování výsledků nových registrací aut věnuje celkovým číslům či prvním třem značkám, Dacia se dere nahoru postupně.

Teprve před pěti lety pronikla do první desítky nejprodávanějších vozů, nyní je už blízko prvním třem značkám, tedy Škodě, Volkswagenu a Hyundai. Za sebe na páté místo Dacia v červnu odsunula Ford, který byl v květnu třetí.

V červnu Dacia prodala 1 677 vozidel, což je meziroční růst o 54 %. Díky takovému skoku je poprvé v historii čtvrtá. Za první pololetí má firma kvůli obměně modelů růst menší - jen 21 % - a je celkově na pátém místě. Růst by přitom mohl být ještě vyšší, ale vozů je málo a čeká se na ně dlouho. Běžná doba čekání na nový model Duster či Sandero je tři až čtyř měsíce. Firma má už přes šest procent trhu.

Zatímco na českém trhu 7 z 10 aut kupují firmy nebo podnikatelé, u Dacie je podíl zhruba půl na půl. Čím dál častěji ale automobilka boduje u firem, ty už tvoří 52 % všech nových registrací.

Automobilka boduje především poměrem ceny a výkonu a tím, že do aut netlačí příliš mnoho výbavy, kterou řada lidí považuje za zbytečnou.

„Jsme jedinou značkou, která se zaměřuje na skutečné potřeby soukromých zákazníků, kteří nechtějí za auto utratit všechny své peníze,“ řekl v rozhovoru pro server AutoExpress obchodní ředitel Francois Mariotte. Ten strategii Dacie shrnuje do tří slov: jednoduchá, spolehlivá a dostupná.

Rozdělení prodejů Dacie podle modelů přitom ukazuje, že firma oslovuje svými vozy rovnoměrně různé skupiny zákazníků. Ani jedno auto není v desítce nejprodávanějších modelů v Česku. Terénní Duster je v Česku dlouhodobě nejoblíbenější dacií, v kategorii SUV třetí nejprodávanější.

Ve svých kategoriích patří mezi první pětici nejprodávanějších i modely Dokker a Sandero. Právě Sandero zaznamenává na českém trhu v posledních měsících největší růst. V červnu se dostala nejmenší Dacia už na deváté místo.

Česko je jedním z trhů, kde je značka Dacia podstatně úspěšnější, než její vlastník, francouzský Renault. V celé Evropě Dacia dlouhodobě také roste, letos o více než desetinu. Červnovými prodeji dohání už například Nissan, dříve předstihla Dacia korejské značky Kia a Hyundai.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.