Prodejny musí vykupovat lahve, které prodávají

aktualizováno 
-
Milan Rzepecki z Karviné ve svém dopise popisuje postup jedné místní prodejny při výkupu lahví. Při nákupu nápojů vydává prodejna zákazníkům na lahve poukázky s uvedeným počtem lahví. Při jejich vracení vykoupí pouze takové množství, jaké je uvedeno na poukázce. Lahve »navíc« odmítají vykoupit s odůvodněním, že byly zakoupeny v jiné prodejně. Pan Rzepecki pochybuje, že by takovýto postup byl správný.

Postup prodávajícího samozřejmě správný není. Podle zákona o ochraně spotřebitele musí být v prodejně vykupovány po celou provozní dobu takové vratné zálohované obaly, v nichž se v prodejně výrobky prodávají. Podstatný je tedy typ lahve (vratného obalu), ale nikoli již například druh piva, který se v lahvi prodává. Výkup vratných zálohovaných obalů nesmí být vázán na nákup zboží, rovněž tak množství lahví nesmí být prodávajícím omezeno.

§18 zákona č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:

1) Vratné zálohované obaly, v nichž se prodávají výrobky, m usí být v provozo vně, kde se výrobky v tako vých obalech prodávají, vykupovány po celou provozní dobu.

2) Výkup vratných zálohova ných obalů nelze vázat na nákup zboží. Množství vykupovaných vratných zálohova ných obalů nesmí být prodávajícím omezeno.

3) Výkup vratných obalů nem ůže výrobce nebo dodava tel zboží vázat na nákup zboží. Množství vykupova ných vratných obalů nesmí být výrobcem ani dodavatelem omezeno.

Autor:


Témata: Test iDNES.cz, Pivo

Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

TEST DNES: Hranolky z fastfoodů jsou slané a bez chuti brambor. Tuku ubylo

Ilustrační snímek

Mezi dietology mají obzvlášť špatnou pověst. A oprávněně. Hranolky nebudou nikdy zdravé, přesto to není taková...

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....

TEST DNES: Úplné výsledky testu proteinových tyčinek

Proteinové tyčinky

MF DNES otestovala dvanáct tyčinek, které zdůrazňují přítomnost bílkovin výrazem „protein“ v názvu. Zde najdete úplné...



Najdete na iDNES.cz