Produkce masa poprvé po 11 letech stoupla, ceny se naopak propadly

  10:15aktualizováno  10:15
V Česku se loni poprvé po jedenácti letech zvýšila produkce masa. Nárůst statistici zaznamenali u všech druhů kromě okrajové produkce kozího a koňského masa. Výroba stoupla zhruba o procento, výraznější nárůst o 15,1 procenta byl pouze u jehněčího.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Růst produkce je pro české farmáře pozitivní zprávou, která však ve světle dalších čísel ztrácí svůj lesk. U všech druhů masa totiž klesly ceny. Když se mluví o českém mase, řeč je zejména o vepřovém, které tvoří více než polovinu produkce. Schodek zahraničního obchodu ve vepřovém mase ovšem stoupl, což svědčí o nárůstu dovozů.

Vepřové maso pocházelo loni hlavně z Německa, Španělska a Polska, drůbeží z Polska, Brazílie a Maďarska. Hovězí maso se nejčastěji dováželo z Polska, Nizozemska a Německa.

Výroba masa

produkce (%)
vepřové: +0,7
hovězí a telecí: +1,1    
drůbeží: +0,8    
jehněčí: +15,1

ceny jatečného masa (%)
vepřové: -1,3
hovězí a telecí: -4,3 a -13
drůbeží: -3,5

Po 11 letech poklesu loni meziročně vzrostla produkce masa v ČR o 0,8 procenta na 451 186 tun. Snížila se jen okrajová produkce koňského a kozího masa, u ostatních druhů byl nárůst. Mléka vykoupeného od českých zemědělců v loňském roce přibylo o 1,3 procenta na 2,35 miliardy litrů, uvedl Český statistický úřad.

U mléka průměrná cena u zemědělců loni vzrostla o 13,1 procenta na 9,50 koruny za litr. Nejnižší byla v prosinci a nejvyšší v dubnu. V zahraničním obchodě s mlékem a mléčnými výrobky výrazně převyšoval vývoz nad dovozem.

Autoři: ,


Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Další z rubriky

Nábytkářské řetězce hledají způsob, jak zvýšit zisky. IKEA stále vládne

Interiér prodejny IKEA na Václavském náměstí v Praze.

Na českém nábytkářském trhu se přetahuje o zákazníky šest velkých hráčů. Otevírají nové prodejny, a­ pokud to jde,...

Bez plastů se jídlo zkazí o týden dřív. Bioplast stojí čtyřnásobek

Síťka na vaše pomelo s plastovým úchytem. Přece nebudete riskovat, že vám...

Řetězce restaurací a supermarketů se pod tlakem aktivistů a politiků zbavují jednorázových obalů. U potravin to ale tak...

Dálniční známky jdou dobře na odbyt. Stát loni vybral pět miliard korun

Letní silniční provoz na dálnici ve Slovinsku. Ilustrační snímek

Zájem o dálniční známky v Česku stále roste. Stát loni za jejich prodej získal více než pět miliard korun, což bylo o...



Najdete na iDNES.cz