Arianna Huffingtonová na světovém ekonomickém fóru (25. ledna 2014)

Arianna Huffingtonová na světovém ekonomickém fóru (25. ledna 2014) | foto: Reuters

Huffingtonová změnila svět on-line žurnalistiky. Nyní z webu odchází

  • 11
Arianna Huffingtonová spustila před jedenácti lety web Huffington Post, který změnil svět on-line žurnalistiky. Nyní své dítě opouští. Lidé z médií i byznysu to označují za konec jedné éry.

Stránka s příjmením Huffingtonové v záhlaví odstartovala v květnu 2005 jako reakce na znovuzvolení George Bushe mladšího americkým prezidentem. To, co začalo jako liberálně orientovaná stránka s mediálním obsahem blogů jejích přátel a webů napříč celým internetem, přerostlo v globálního giganta s 200 miliony návštěvníků každý měsíc. Mediální impérium držící několik ocenění včetně prestižní Pulitzerovy ceny se od té doby rozrostlo do patnácti zemí a redakce celosvětově zaměstnává 850 lidí.

„Myslela jsem si, že HuffPost bude moje poslední štace. Rozhodla jsem se ale rezignovat na funkci šéfredaktorky, abych mohla řídit svůj nový podnik Thrive Global,“ uvedla Huffingtonová ve čtvrtek na svém twitterovém účtu. Šestašedesátiletá Američanka s řeckými kořeny si jako svůj příští projekt zvolila web se zaměřením na zdravý životní styl a lifestyle všeobecně. Huffingtonová dle svých slov nemohla budovat novou společnost na poloviční úvazek. „Dneska je jasné, že to byla iluze,“ dodala v prohlášení, ve kterém oznámila konec šéfredaktorování v jednom z nejvlivnějších médií světa.

Postavení Huffingtonové se za dobu jejího působení v mediálním byznysu změnilo již několikrát. V roce 2011 koupil vydavatelství mediální dům AOL za 315 milionů dolarů, novinářčin vliv to ale neomezilo. Kromě ponechání si křesla šéfredaktorky se nově stala prezidentkou nově vytvořené mediální skupiny Huffington Media Group. A změnou v majetnické struktuře prošel její web i nedávno. Nynějšího vlastníka AOL totiž koupila telekomunikační společnost Verizon za 4,4 miliardy dolarů.

Technologický web Recode v návaznosti na odchod Huffingtonové uvedl, že publicistka odchází právě kvůli novému vlastníkovi mediálního impéria, byť ona sama to popírá. „Nezůstala by ve stejné pozici,“ uvedl nejmenovaný zdroj. I když se na organizační struktuře webu technicky vzato nic nemění, o obsahu masového média bude nyní rozhodovat větší počet lidí. A to i těch, kteří dosud s mediálním byznysem neměli nic společného, naznačila stránka Recode.

Web Huffingtonové byl ale kontroverzní od samého počátku. Mnozí kritizovali styl výběru zpráv a to, že stránka svým bloggerům za texty neplatí. Novináři konzervativních médií o stránce mnohdy neskrytě hovoří s posměšky. Samotná Huffingtonová čelila útokům ohledně plagiátorství. Obsah jejích knih o PabluPicassovi nebo Řecku se totiž nápadně podobal dílům jiných autorů. Spisovatelčin web byl zase označen za zdroj šarlatánství, protože se na něm objevovaly texty o alternativní medicíně a homeopatii. Arianna Huffingtonová je navíc mimo jiné známa i svým zájmem o spiritualitu.

Ať už je odchod Huffintonové z čela internetového agregátoru zpráv jakýkoli, její web navždy změnil svět žurnalistiky. Pro mnohé informace čtenářům zprostředkovala v přehlednější formě. Její odpůrci ji však vždy budou mít za zlé, že svět zpráv zbulvarizovala.