Majitel Profirentcars Lukáš Vinař. | foto: Profirentcars

Živí se pronájmem supersportů. Oproti konkurenci je všechny sám vlastní

  • 29
Svezení se drahým supersportem nemusí zůstat jen v kategorii snů. Pražská půjčovna luxusních vozů se zaměřila na hodinový luxus pro chudé bohaté. Ve vozovém parku má Ferrari, Bentley ale i Rolls Royce.

Den s Mustangem za sedm tisíc, s Aston Martinem za deset. A pokud máte zálusk na čtyřiadvacetihodinové zapůjčení Ferrari 488 GTB, vyjde na 28 tisíc. Půjčovna Profirentcars se zaměřila na luxusní auta, která si od ní měsíčně zapůjčí šedesát až sedmdesát zákazníků.

Patří do skupiny Vinař Group spolu s prodejnou pneumatik, závěsných vozíků a litých kol. Loni skupina dosáhla obratu 70 milionů korun, přičemž meziročně prý zaznamenala 25milionový nárůst. Její jedenatřicetiletý majitel Lukáš Vinař očekává, že letos by se mohl obrat přehoupnout přes stovku.

Nejnovější je Phantom

„Všichni se tváří, že mají všechno, ale ve skutečnosti nic nevlastní,“ říká ke svému podnikání Vinař. I to ho před osmi lety dovedlo k nápadu otevřít si autopůjčovnu s luxusními vozy.

„Odmalička mě pronásledovala auta. Můj děda Antonín Dolejš byl zakládající člen rallye týmu JZD Slušovice. Doma jsme měli mraky veteránů a závoďáků, tak jsem to odkoukal,“ líčí Vinař. „Gumařinou,“ jak sám říká, si časem vydělal na Ferrari 360 Modena, které pronajímal půjčovnám. „No, a pak jsem si řekl, že to můžu dělat sám, a začal jsem budovat značku Profirentcars s vlastním vozovým parkem,“ vysvětluje Lukáš Vinař.

Právě v tom se liší od konkurenčních půjčoven luxusních aut, které nejdražší vozy v nabídce obvykle nevlastní, ale mají je zapůjčené od majitelů. V Česku se kromě Profirentcars pronájmem luxusních vozů například zabývá ještě Luxuryrent, Rentdream nebo Fast-cars.

Bouračky i krádeže

Profirentcars má nyní v nabídce 36 vozů, jejichž nákup spolufinancuje z bankovních půjček. Naposledy do vozového parku firma zařadila Rolls-Royce Phantom. Nejdražšími vozy, jimiž se může pochlubit, jsou Bentley Mulsanne a Rolls-Royce Ghost.

Péče o milionové vozy občas nepůsobí úplně luxusně. „Nejčastěji řešíme pojistné problémy, když někdo nezvládne jízdu, a potom také odcizení vozů,“ vysvětluje Vinař. „Kdysi se nám stalo, že jsme přes někoho půjčili Range Rover, jenže kauce byla složená ve falešných eurech. Nakonec jsme si pro auto museli sami dojet do ukrajinského Užhorodu, kde jsme vyplatili místní překupníky.“

Z toho se zjevně poučil. Dnes vůz nedá z ruky bez složení 10 procent jeho hodnoty, zpravidla blokací částky na účtu. Ani relativně skromným BMW M4 nebo Porsche Boxster se tak bez statisícové zálohy nesvezete.

Ferrari na měsíc

Hodinové sazby za zapůjčení začínají zhruba na třech tisících korun, luxusní auto si ale klienti mohou zapůjčit i na víkend, na týden nebo na měsíc. Za 280 tisíc korun, což je zhruba cena Fabie Combi, se mohou 30 dnů vozit ve Ferrari 458 Spider. Největší zájem mají klienti Profirentcars o Ferrari a Porsche.

Vinařův byznys funguje i kvůli tomu, že luxusní vozy rychle ztrácejí na hodnotě a jenom roční pojistné může vyjít na statisíce. Čeští majitelé supersportů se v nich podle Vinaře pořádně projedou desetkrát do roka.

„Finančně výhodnější je si takový vůz párkrát do roka pronajmout. Mít v garáži supersport je luxus i pro bohaté,“ tvrdí Vinař.

Podívejte se na nejdražší auto všech dob prodané v Evropě: