Agentura sází na lidské příběhy, které mají prezentovat zemi jako místo, kde se dají prožít nezapomenutelné chvíle. V kampani proto jednotlivá turistická místa propojuje s příběhy slavných osobností nebo vypichuje zajímavé detaily spojené s historickými městy či památkami.
Ulrika a GoetheSedmnáctiletá Ulrika von Levetzow se s 72letým německým básníkem J. W. Goethem setkala v roce 1821. Básník požádal Ulriku o ruku, ta ho ale odmítla. Goethe vyjádřil své zklamání v básni "Mariánskolázeňská elegie". Ulrika se již nikdy nevdala. Od roku 1824 žila v Třebívlicích. Zemřela ve věku 95 let. Zdroj: webové stránky obce Třebívlice |
Německé turisty tak bude vedle milostného vzplanutí Goetha k Ulrice lákat do Česka například příběh Alberta Einsteina, kterého Praha inspirovala k objevu teorie relativity. Italy má přivábit do Prahy připomenutí toho, jak město okouzlilo básníka Franceska Petrarku, a Rusům reklama připomene, že Petru Iljiči Čajkovskému se metropole zalíbila natolik, že se učil česky.
"Kampaň bude spuštěna v okamžiku, kdy potřebujeme efektivním způsobem oživit zájem o Česko jako turistickou destinaci. Naším cílem je prodloužit turistickou sezonu, zvyšovat ekonomické přínosy turistů a budovat značku Česko - země příběhů," řekl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Kampaň poběží od konce srpna do konce letošního roku v Německu, Polsku, Rusku, Francii, Itálii, Velké Británii a také v Česku, kde turistům připomene například to, že se do lázní v Luhačovicích jezdila zkrášlovat Adina Mandlová.
V reklamách budou použity motivy ze všech čtrnácti krajů České republiky a budou propagovat hlavně české památky UNESCO. Potenciální návštěvníky osloví ale i inzeráty propagující letní či zimní dovolenou nebo lázně v České republice.
Agentura bude v reklamách cílit především na bonitní turisty, a to pomocí on-line marketingových nástrojů, ale také reklamou v tištěných médiích. Vizuály a bannery se objeví například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, na recenzním portále Trip Advisor či formou textové reklamy ve vyhledávači Google.
Expert na reklamu: Kampaň je dobrá, ale má příliš široký záběr
Podle reklamního experta Libora Kašparovského je myšlenka kampaně dobrá. Příběh je totiž vždy to, co dokáže lidi vytrhnout z běžných povinností a přesměrovat jejich myšlenky k něčemu příjemnému, co si dobře zapamatují.
"Koncept reklamy je dobrý a daří se mu vhodně emočně propojit minulost s přítomností. Dobře také koresponduje s cílovou skupinou, tedy bonitními klienty. Není ale jasné, zda se ho podaří aktivně dostat do komunikace," hodnotí kampaň Kašparovský.
Podle něj je snaha upoutat pozornost cizinců ze šesti zemí a navíc turistů z Čech na všech 14 krajů ČR podle jednoho vzoru příliš široká a není jisté, zda "nevyšumí". "Pokud by reklama zůstala jen u bannerů a vizuálů, tak takovýto nástin příběhu je slabý na to, aby dokázal ve větším měřítku vtáhnout lidi do děje a přimět je k návštěvě propagovaného místa," dodává odborník na reklamu.