Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prorazíme u protinožců, říká šéf Škody Auto

  1:00aktualizováno  1:00
Šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Detlef Wittig má důvod ke spokojenosti. Firma pod jeho vedením letos směřuje k dalšímu rekordu v prodeji i zisku. "Rostou nám prodeje, proto bude určitě i zisk vyšší," říká předseda představenstva firmy, která loni vydělala deset miliard korun.

Šéf Škody Auto Detlef Wittig | foto: David PortMF DNES

Před měsícem jste začali prodávat novou modelovou řadu Roomster. Jaká je na ni odezva?
Podstatně lepší, než jsme čekali. Jen v Česku se za čtyři týdny vyprodala téměř celá kvóta. V Německu s prodejem začínáme a zájem je obrovský. Dobrou odezvu čekáme i v dalších zemích. Už jsme začali v Kvasinách s výrobou ve druhé směně, výroba postupně najíždí a chceme se letos dostat až na dvacet tisíc vyrobených aut. Budeme muset přehodnotit naše plány na příští rok v počtu aut, které vyrobíme. Plánovali jsme padesát tisíc a více, teď musíme definovat, kolik je to více.

Letos poprvé překročila výroba Octavií Fabii, neurychlí to uvedení nové Fabie na trh?
Ne, zůstávají naše plány, že s fabií přijdeme příští rok. Octavie se prodává velmi dobře, ale také Fabie. I její výroba jde stále nahoru.

Stále dobře na odbyt jde původní model Octavie, konec výroby neplánujete?
Neřekli jsme, kdy bude konec. Není k tomu důvod, stále se dobře prodává. Pro zákazníky je to dobrý vůz, především díky poměru ceny a kvality. Určitě se bude dál vyrábět v našich zahraničních závodech.

Kdy přijde na trh vůz Yeti, pátá modelová řada?
Už jsme se nedávno definitivně rozhodli, že s její výrobou začneme. Od rozhodnutí do výroby jsou většinou tři roky, dříve to nebude. Zatím finalizujeme design vozu. Není ale rozhodnuto, kde se Yeti bude vyrábět.

Nezaměstnanost je v Česku relativně velmi nízká, jak to pociťujete při shánění lidí?
Tradičním problémem, který se zvětšuje, je nedostatek kvalifikovaných inženýrů, například do vývoje. U výrobních dělníků máme možnost dýchat se zahraničními pracovníky od agentur. Ale nemůžeme na nich záviset.

Jak daleko jste s přípravou výroby v Číně a Rusku?
V Číně už probíhá testovací výroba, zahájíme sériovou produkci na konci roku. V Rusku začneme příští rok na podzim.

Míříte čím dál víc na východ, chystáte průnik na další trhy?
Děláme si marketingové průzkumy v Austrálii a na Novém Zélandu. Myslím, že bychom tam mohli začít příští rok. Musíme začít od nuly, nemáme tam vůbec dealery, žádný servis. Auta budeme vozit z Česka. Čínský závod bude sice blíž, ale v něm se výroba bude rozjíždět a musíme přísně dbát na kvalitu.

Velmi úspěšné jsou pro vás poslední roky v Německu. Nemáte s tím problém u ostatních značek koncernu, že jim přebíráte zákazníky?
Němci mají rádi spolehlivá auta, a proto jsme na tamějším trhu tak úspěšní. V koncernu s tím problém nemáme, nekrademe si navzájem zákazníky. Volkswagen i Audi rovněž zvyšují prodeje.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Lentilky se vyrábějí už více než sto let, zmizely hnědé a je více žlutých

3D model balení lentilek.

Lentilky, jedna z nejstarších českých značek, mají za sebou více než sto let trvající historii, během které prošly...

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

McDonald’s stokrát jinak. Třeba s jídlem pro gurmány a v nóbl prostředí

Rychlé občerstvení McDonald's Next v Hongkongu

McDonald’s Next v Hongkongu je nejluxusnější pobočkou této franšízy. Do nového kabátu ji firma přestavila minulý rok....

Najdete na iDNES.cz