Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prostějov má nové supermarkety

  9:25aktualizováno  9:25
Dva nové velkoobchody začaly v těchto dnech sloužit lidem z Prostějova. Zatímco nakupující vítají konkurenci, od které očekávají pokles cen, například ekologové upozorňují na to, že supermarkety likvidují drobné prodejce, zahlcují ulice automobily a města nevzhlednou architekturou.
Prodejnám Lidl lidé vyčítají, že ničí tvář měst.

Prodejnám Lidl lidé vyčítají, že ničí tvář měst. | foto: Lenka HamšíkováMF DNES

Včera otevřel poblíž centra svůj obchod řetězec Lidl, několik dní kromě toho mohou lidé nakupovat i v dalším novém supermarketu Interspar u výpadovky z Prostějova na Plumlov. Obě stavby si vyžádaly velké zásahy v okolí, výstavbu nových odbočovacích pruhů či kruhového objezdu.

Leták Lidl

Nakupujete rádi v prodejnách Lidl?

Aktuální leták Lidl najdete vždy na AkčníCeny.cz.

S námi najdete také nejbližší prodejny Lidl.

„Já jsem docela ráda. Myslím si, že díky Lidlu půjdou ceny některých potravin v Prostějově dolů. Dnes mě například překvapila cena pomerančů, také máslo z Olmy je tady poměrně levné. Jinak jsem se moc nedívala, protože tady byl velký nával,“ byla před novým obchodem spokojená Olga Kociánová. Jediné, co jí kazilo radost, byly nepřehledné fronty na vozíky.

O tom, že nové velkoobchody přinášejí konkurenci a pokles cen, se již minulý týden mohli přesvědčit lidé před prostějovským supermarketem Kaufland, který ve městě funguje již několik let. Hned vedle se totiž objevil leták Intersparu, který inzeroval mléko ani ne za osm korun. Kaufland okamžitě zlevnil také.

Ekologové optimismus mírní
Dominika Kovaříková z Hnutí Duha však optimismus mírní. Pokles cen je podle ní snad jediná kladná věc.

„Velkoobchody likvidují místní drobné podnikatele, kteří si nemohou dovolit vozit potraviny ze zahraničí za nízké ceny a konkurovat. Supermarkety jsou navíc spojeny s nárůstem dopravy a výstavbou obřích parkovišť, která ničí tvář měst,“ vypočítává Kovaříková. Rovněž architektura velkoobchodů není nijak nápaditá.

„Například Lidl, to je stále stejná krabice, ať stojí kdekoliv. Pokud stavební úřad není osvícený, drancuje se okolí,“ vysvětluje.

Stanovisko Lidlu se včera nepodařilo získat. Například v Olomouci ale řetězec narazil. Na Lazcích chtěl stavět velkoprodejnu, ale stavební úřad sdělil, že z architektonického hlediska se tam plánovaná stavba nehodí. Nyní ovšem řetězec podal novou žádost o územní rozhodnutí.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Řidič autobusu jako akční hrdina, dopravní podniky lákají nové zaměstnance

Ilustrační snímek

Dopravní podniky osmi českých měst spustily tento týden reklamní kampaň, kterou lákají nové zaměstnance na místa...

Odhad: Češi utratí do Vánoc za hračky přes tři miliardy korun

Pardubická společnost eBrána otevřela po Velikonocích Family & Job Friendly

České domácnosti letos utratí za hračky před Vánocemi přes 3,1 miliardy korun, což je o 100 milionů více než loni....

Najdete na iDNES.cz