Rodiče dávají na sport dětí přes sedm tisíc korun ročně. Chtěli by více

  14:38aktualizováno  16:11
Rodiče investují do sportování dětí méně, než by sami chtěli. Průměrná rodina utratí za sportovní oddíly, vybavení a trenéry 7 320 korun ročně. Pokud by však rodiče mohli, investovali by o deset tisíc korun více, vyplývá z analýzy loterijní společnosti Sazka, kterou vypracovala společnost NMS Market Research.
Chlapci začínají s fotbalem často v předškolním věku.

Chlapci začínají s fotbalem často v předškolním věku. | foto: Profimedia.cz

Rodiče v průměru uvádějí, že by byli ochotni zaplatit za sportovní vyžití dětí až 17 500 korun za rok. Ve skutečnosti však vydají zhruba o deset tisíc méně. Téměř čtvrtina rodin si ale nemůže dovolit do sportování dětí investovat ani tuto částku.

Z průzkumu vyplývají patrné rozdíly mezi útratami za sport u starších a mladších rodičů a také u rodin z Moravy a z Čech. Rodina z Prahy vydá na sport ročně 9 860 korun, což je téměř dvojnásobek oproti 5 820 korun u rodin z Moravy.  

Více než 10 tisíc korun za sportovní koníčky svých dětí jsou také ochotni utratit rodiče starší 45 let a rodiče dětí starších dvanácti let. Mladí rodiče do 25 let a nesezdané páry investují naopak méně než pět tisíc korun ročně.

"Průměrnou útratu si nemůže dovolit 23 procent rodin v zemi, 28 procent na Moravě a třeba 38 procent svobodných matek," dodal generální ředitel Sazky Robert Chvátal.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Zájem o životní pojistky přidusili lovci provizí. Teď se produkt vrací

Ilustrační snímek

Zájem o životní pojištění dlouhodobě klesá, a to zejména kvůli nejasným smluvním podmínkám a poradcům, jejichž hlavní...

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Najdete na iDNES.cz