Pohyblivé obrázky, které se snaží přesvědčit, že ten či onen výrobek je ten nejlepší, sleduje 14 procent školáků a předškoláků dokonce s "velkým zájmem."
Děti jsou přitom z hlediska působení reklamy zvláštní skupinou. "Jsou citlivé na podněty emocionální povahy, nemají dostatek zkušeností a mohou tak zaměňovat fikci s realitou," připomínají analytici z Factum Invenio.
Připouštějí nicméně, že i u dětí se lze setkat s odstupem a kritickým pohledem. To ale závisí především na jejich věku.
Starší reklamu sledují, pozornost jí nevěnují
Starší děti od sedmi do 15 let podle svých rodičů reklamu sice sledují, ale projevují o ni podstatně menší zájem než předškoláci. Ti podle výzkumu vydrží u televize, jen když je něco skutečně zaujme. Pokud tomu tak není, nedívají se.
Faktem ale zůstává, že drtivá většina dětí se na reklamu dívá. Podle výzkumu nechává zcela netečnými jen dvanáct dětí ze sta.