O svém vztahu k technologiím vypovídalo i 1 000 firem z Česka.
Například v Polsku důvěřuje svému podnikání 73 procent respondentů, v Německu 69 procent a na Slovensku 66 procent. „Tato (česká) skepse může souviset i s tím, že řada firem nemá dostatečně zpracovaný plán rozvoje,“ uvedl ředitel pro malé a střední firmy Microsoftu ČR Ondřej Novodvorský.
Čechům by mohly mzdy růst rychleji, překážkou jsou vysoké náklady na práci |
Písemný plán podnikání na více než šest měsíců má jen zhruba 30 procent českých malých a středních podniků. Čeští podnikatelé se spíše soustředí na krátkodobé priority, spoléhají na intuici a dlouhodobé plánování jim často komplikuje nestabilita hotovostních toků.
Čtvrtina firem hodlá v nejbližších letech navýšit investice do IT, přestože více než polovina podniků není se současnou úrovní investic spokojena. Okolo 29 procent to v úmyslu nemá a téměř polovina zatím neví. Jen 14 procent českých firem, což je nejméně v Evropě, se rozhoduje o svých investicích do technologií na pravidelných poradách o trendech na trhu a potřebách firmy.
Pro čtyři české firmy z deseti znamená digitální transformace především přechod z papíru na digitální formy práce (39 procent). Téměř polovina (46 procent) respondentů si pod digitální transformací představí automatizaci základních oblastí - tedy procesu řízení vztahů se zákazníky, aplikací či služeb pro finance, účetnictví a sledování skladových zásob či nástroje pro analýzu obchodních a tržních dat. To je na úrovni evropského průměru, plyne z průzkumu Microsoftu.