Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Průzkum: Čeští dolaroví milionáři mají rádi Škodu, ale nejezdí v ní

  • 46
Čtyři z deseti Čechů s nejméně osmnácti miliony na účtě si myslí, že sumu milion korun je nejlepší dát za cestování, koníčky, zdraví, zboží, umění nebo vzdělání. Zbytek volí investici. Ta už se jeví jako jasná volba při rozhodování, co s deseti miliony. Z průzkumu J&T Banky vyplývá, že bohatí mají rádi Kofolu, Škodu i Baťu.

Z českých značek upřednostňují bohatí ty, které jsou považovány za kvalitní a dokázaly se prosadit i ve světě. V pořadí oblíbenosti mají nejraději Kofolu, Pilsner Urquell, Škodu Auto, Baťu nebo Becherovku.

I když škodovku za svou oblíbenou českou značku zvolilo 9 procent dolarových milionářů, jen tři procenta se s ní ve skutečnosti vozí.

V reakcích na otázku, jak by investovali jeden milion korun, vede možnost dát peníze na termínovaný vklad (22 %). Druhá největší skupina (16 %) by ale raději částku procestovala nebo utratila za své koníčky. O procento méně milionářů by zariskovalo a vložilo peníze do akcií, které ještě mohou hodně kolísat. Desetina manažerů by volila raději investici do vzdělání.

Částku deset milionů korun by většina (59 procent) bohatých investovala do nemovitostí a téměř čtyřicet procent do akcií. Dalšími možnostmi by byla investice do podnikání, nákup komodit, dluhopisů a podobně.