Jednou z hvězd teleshoppingu je i Horst Fuchs.

Jednou z hvězd teleshoppingu je i Horst Fuchs. | foto: Slavomír Kubeš, MF DNES

Průzkum: Teleshopping Čechům k srdci nepřirostl

  • 30
Superostré nože, osvěžující bublinková koupel nebo fantastický vosk na auta - taková nabídka zboží z televizních obchodů Čechy příliš neoslovuje. Podle průzkumu Factum Invenio považuje většina lidí teleshopping za nepříjemné obtěžování a podvod.

„Jen asi desetina lidí teleshopping vítá jako vhodný způsob, jak vyplnit přestávky v televizním vysílání. Příjemnou formu nakupování představuje teleshopping pro pouhých pět procent Čechů - častěji to jsou lidé z velkoměst nad 100 tisíc obyvatel, zejména pak Pražané,“ píše se ve zprávě Factum Invenio.

Češi také nejčastěji zastávají názor, že teleshoppingu je v televizi příliš mnoho. Za přiměřené považují jeho množství jen čtyři oslovení z deseti. Jen nepatrná část populace soudí, že by ho na obrazovkách mohlo být ještě více.

I přes poměrně kritický výsledek průzkumu se na českém trhu daří řadě teleshoppingových firem, v jejichž záznamech jsou miliony zákazníků. - více zde

JAKÉ POCITY VE VÁS TELESHOPPING VYVOLÁVÁ
JAKÉ POCITY VE VÁS TELESHOPPING VYVOLÁVÁ
Podvod, zboží je předražené, nekvalitní37 %
Forma reklamy36 %
Nepříjemné obtěžování21 %
Upoutávka na zboží, které nelze jinak sehnat18 %
Vhodný způsob vyplnění přestávek v TV12 %
Příjemná forma nakupování5 %
Žádné7 %
Zdroj: Factum Invenio