Svůj první let si odbyl v sobotu na letu z Moskvy do Nižnevartovsku na palubě Airbusu A320. „Výcvik a vyřizování všech formalit trvalo několik měsíců, ale teď už bych měl létat pravidelně,“ říká Žmolík, který dříve vedl i české sdružení dopravních pilotů CZALPA. Na příští dny má naplánované lety zatím především na vnitrostátních linkách Aeroflotu.
Pád rublu |
Piloti se rozhodovali pro přechod k Aeroflotu v době, kdy měl rubl ještě výrazně vyšší kurz. Kvůli devalvací rublu teď jejich příjem po přepočtu na koruny spadl o desítky procent. Sami piloti to komentovat nechtějí. „Plat v rublech mám stejný, jaký byl při dohodě o nástupu,“ řekl Žmolík.
O možném odchodu pilotů ČSA do Aeroflotu se mluvilo na podzim při vlně výpovědí nejvíce, tuzemský dopravce sám sjednal pilotům první schůzku se zástupci firmy. Aeroflot stál především právě o zkušené piloty.
Bývalé země Sovětského svazu jsou častým cílem českých pilotů, několik z nich pracuje například u kazachstánských Air Astana. Pochvalují si přitom v porovnání s Českem výrazně lepší podmínky.