Přestože někteří horlivci čekali před prodejnou už od časného rána, otevření nového obchodu s nábytkem neprovázelo obvyklé davové šílenství. Většina lidí nakupovala drobné bytové doplňky.
Třípodlažní obchodní dům Kika má 21 tisíc metrů čtverečních prodejní plochy. Nabízí všechny druhy nábytku a bytových doplňků, podobně jako IKEA, Sconto, nebo Europa Möbel.
Skupina Leiner/Kika vlastní v Rakousku padesát prodejen,v Maďarsku jednu a nyní i jednu u nás. Dále plánuje rozšíření své působnosti na Slovensko a do Chorvatska. Její roční obrat činí 1,2 miliardy eur.
Předseda představenstva Kiky uvedl, že český trh s nábytkem má velký růstový potenciál, který je podporován rozvojem bytové výstavby. To bylo jedním z motivů, které vedly Kiku k expanzi právě do Česka.
Společnost chce v první fázi investovat 1,5 miliardy do stavby dvou obchodních domů v Praze.
Zdeněk Skála z Incoma Research upozornil na fakt, že Rakušané můžou rozhýbat český trh s nábytkem. "Nový hráč konkurenci pochopitelně zvětší a dá se očekávat, že to povede k mírnému zvýšení koncentrace trhu," uvedl Skála.
Společnost IKEA, která u nás provozuje čtyři prodejny, se nového soupeře neobává. "Samozřejmě je to pro nás nová konkurence, ale zároveň je to i impuls ke zlepšování našich služeb," řekla k tomu mluvčí IKEA Kateřina Horová.