Do Prahy v současnosti létá čtrnáct firem.
"Byli jsme spokojeni s nízkou cenou na brněnském letišti," říká Caroline Baldwin, obchodní a marketingová manažerka pro Německo, Rakousko a střední Evropu.
Ryanair se podle ní budou snažit zaujmout i klienty, kteří by jinak zvolili některou z konkurenčních společností létajících z Prahy. Během roku si na lince BrnoLondýn předsevzali odbavit 100 tisíc klientů.
Ryanair láká cestující na mimořádně nízkou cenu jednosměrného letu, která má začínat na 59 korunách bez letištních poplatků nahoru. Obvyklejší cena činí 300 až 600 korun. K nim si cestující musí připočítat letištní poplatky ve výši přibližně 500 korun.
Příchod Ryanairu do Česka představuje konkurenci pro aerolinie SkyEurope, které do Londýna létají z Bratislavy.
"Konkurence to pro nás je i není. Model našich společností se od sebe liší. Ryanair se koncentrují jen na turistické lety, zatímco my i na obchodní. Navíc lidé hledí na cenu cesty jako celek, takže kdyby měli platit ještě jízdenku do Brna, rozmyslí si to," říká Eryk Klopotowski, mluvčí společnosti.
Česká společnost Travel Service, která létá do Londýna z Prahy pod značkou Smart Wings, se konkurence neobává vůbec. "Už teď je velká, necháme to na klientech," říká mluvčí Věra Dufková.
Podle mluvčího magistrátu města Brna Pavla Žáry představuje vstup Ryanairu šanci na oživení turistického ruchu v regionu.
"Bude to bezpochyby přínos pro další rozvoj Brna, jak v oblasti turistiky, tak například v oblasti investičních záměrů. Celkově to rozhýbe chod letiště," říká Žára.
Doufá, že britští turisté budou Brno navštěvovat především kvůli historii a památkám a ne kvůli konzumaci alkoholu. S fenoménem pivní turistiky se setkává poslední roky Praha. Především hoteliéři doufají v příliv zahraničních klientů.
"Turistika v jihomoravském kraji zatím pokulhává, takže se otevírají určitě nové možnosti," říká majitelka penzionu Atrium Jitka Dostálová.