RegioJet spouští první linky bez stevardů, míří do menších měst

  11:00aktualizováno  11:00
Po loňském zkušebním provozu začne RegioJet během léta jezdit na některých autobusových trasách zcela bez doprovodu palubního personálu a podávání horkých nápojů. Služby, které jsou se žlutými autobusy dlouhodobě spojené, nebudou na nově otevírané lince Praha–Špindlerův Mlýn a také připravované lince z Prahy do Klatov.

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8 | foto: RegioJet

„Linka nebude obsluhována stevardkou a o odbavení cestujících a další služby se postará řidič spoje,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Na trasy nasadí své autobusy s palubním zábavním systémem, cestující ale nedostanou horké nápoje či jiné občerstvené. „Je to koncept určený pro nové linky s větším počtem zastávek po cestě spojující regionální centra střední a menší velikosti,“ dodal Ondrůj.

RegioJet zatím neuvažuje, že by stevardy zrušil na jiných stávajících linkách. Firma má ale na některých trasách problémy s jejich nedostatkem.

Na nové trase Praha–Špindlerův Mlýn začne jezdit RegioJet dvakrát denně, nepouští se do příliš velké cenové války. S kreditovou jízdenkou vyjde cesta na 145 korun, což je cena podobná té od konkurence. Nově obslouží například Mladou Boleslav nebo Jičín.

RegioJet spustí na přelomu května a června i další linku z Prahy do Klatov, kde bude jezdit dvakrát denně. O vstup na tuto trasu se snažil už dříve, ale nedostal licenci pro provoz mezi Plzní a Klatovy. Proto nakonec jede autobus z Prahy bez zastávky v Plzni, staví nejprve v Přešticích. Linka bude rovněž bez palubního personálu. Už dříve firma oznámila spuštění linek Praha–Split, Praha–Pasov a Praha–Arad.

Autobusy RegioJet přepravily v roce 2016 rekordních 8,45 milionu cestujících. To je oproti roku 2015 meziroční nárůst o víc než půl milionu cestujících. Tehdy žluté autobusy přepravily celkem 7,87 milionu pasažérů.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Pryč s mýtem na silnicích první třídy. Ťok chce vyjít vstříc krajům i obcím

Ministr dopravy Dan Ťok

Mýto na většině silnic první třídy bude nejspíš bez poplatku, tedy s nulovou sazbou. Ministerstvo dopravy tím chce...



Najdete na iDNES.cz