Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tři pence za minutu. Britské vlaky automaticky vracejí peníze za zpoždění

  13:43aktualizováno  13:43
Britský železniční dopravce c2c spustil tento týden na evropské i světové poměry nezvyklou službu. Svým cestujícím vrací automaticky část ceny jízdného už po dvou minutách zpoždění. Dopravce provozující příměstské linky mezi Essexem a Londýnem má jedinou podmínku - použití zákaznické karty.

Vlaky společnosti c2c jezdí mezi Londýnem a Essexem. | foto: Profimedia.cz

Kompenzace za zpoždění se načítá automaticky už, když má vlak zpoždění přes dvě minuty. Za každou minutu dopravce načte 3 pence (v přepočtu jednu korunu). Pokud překročí zpoždění půl hodiny, dostane cestující padesát procent lístku zpět, nad hodinu pak sto procent. Pokud je zpoždění nad dvě hodiny, získají pasažéři dvojnásobek zpáteční jízdenky.

Peníze ukládané na konto zákaznické karty pak mohou lidé použít pro nákup dalšího lístku, pokud jde o více, než pět liber, můžou si nechat peníze vyplatit v hotovosti. Dopravce nepodmiňuje výplatu tím, že jde jen o jeho chybu, peníze načítá automaticky při jakémkoliv důvodu zpoždění.

„Víme, že cestující chtějí peníze za kompenzace jednoduše a snadno,“ vysvětlil šéf c2c Julian Drury. Dopravce patří do skupiny National Express, který se snaží proniknout i na české koleje.

Firma přišla s kompenzacemi jen pár týdnů poté, kdy čelila velké kritice za změnu jízdních řádů. Podle statistik, které má na svém webu, jezdí 97,4 % vlaků se zpožděním do pěti minut.

Kompenzace za zpoždění upravuje i evropská směrnice, ta ale není rozhodně tak velkorysá, jako v případě britského dopravce. V plném rozsahu se evropská směrnice dotýká jen mezinárodní dopravy. Při zpoždění nad hodinu mají zákazníci nárok na vrácení čtvrtiny ceny lístku, padesát procent mají dostat při zpoždění nad dvě hodiny.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.