Pstruh je nový losos, posvětily čínské úřady švindl prodejců ryb

  13:01aktualizováno  13:01
Pstruh lososový (dobarvený pstruh duhový) a losos jsou odteď podle čínských zákonů jedno a to samé. Pstruh se tak může prodávat pod označením „losos“. Rozhodnutí vyvolalo silnou kritiku veřejnosti.

Mladý geneticky modifikovaný losos „AquAdvantage“ firmy Aquabounty Technologies ve srovnání s běžným lososem obecným. GMO ryby tohoto typu rostou rychleji především na začátku života, v dospělosti se rozdíl snižuje. | foto: Aquabounty Technologies

Jedná se o reakci na zjištění čínské státní televize CCTV. Její redaktoři odhalili, že až třetina v Číně prodaných lososů jsou ve skutečnosti pstruzi duhoví. Úřady se však tuto praktiku nerozhodly zakázat, naopak ji podpořily.

Přestože se obě ryby vzhledově liší, jejich maso má podobnou barvu. Pstruh duhový (lososovitý) je navíc značně levnější než losos.

Ryby se liší i tím, kde žijí – pstruh je sladkovodní ryba, kdežto losos tráví většinu života v moři. O cenových a biologických rozdílech mezi těmito rybami jsme psali zde.

Rybí klam. Pstruha lososovitého „vyšlechtili“ obchodníci, barvu má z krmiva

Podle britské BBC čínská veřejnost rozhodnutí kritizuje. Hashtag #RainbowTroutBecomesSalmon (pstruh duhový se stal lososem) se na sociální síti Weibo stal trendem. „Pstruzi musí být zmatení. Po tolika letech se jejich identita najednou změnila na lososy,“ napsal jeden z jejích uživatelů. „Pokud standardy v průmyslu určují prodejci, mohou si studenti známkovat vlastní testy?“ ptal se jiný.

Někteří diskutující vyjádřili obavy nad množstvím parazitů v mase pstruhů. V Číně je totiž obvyklé jíst maso syrové. „Jestli jsou v lososovi parazité, nemá nic společného s tím, zda je chovaný ve sladké, nebo slané vodě,“ stojí ve vyjádření Čínské rybářské asociace.

Autor:


Témata: Čína

Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Musíme bránit USA, vysvětluje šéf Amazonu žízeň po tučné armádní zakázce

Jeff Bezos před raketou New Shepard

Desetimiliardová armádní zakázka s názvem JEDI je opředena tajemstvím a účast amerických firem na ní budí čím dál větší...

Na cizí svatbu jako do divadla. Indové prodávají turistům vstupenky

Tradiční hinduistická svatba

Klasická pozvánka na svatbu není vždy podmínkou. Stačí si koupit vstupné. Alespoň v Indii, kde některé páry nabízejí...



Najdete na iDNES.cz