iDNES.cz

Ptejte se marketingového šéfa Českého Telecomu Václava Kouckého

velikost textu:
vydáno 18.1.2002 12:50
OTÁZKA: Dobrý den, je to pravda, že příští rok, bude paušál u standardu už za čtyři stovky? Tedy pokud vám to ČTÚ dovolí... Vacátko
ODPOVĚĎ: Toto prohlášení se objevilo v rozhovoru s panem Stádníkem, předsedou ČTÚ. Těžko můžeme komentovat výroky pana Stádníka. Ceny, které jsme oznámili, platí. Ceny pro příští období se budou odvíjet od vývoje na trhu telekomunikací v ČR. 18.1.2002 13:00
OTÁZKA: Kdy se dočkáme od ČT tarifu, který nabídne za nějaký paušál neomezené množství minut na internetu, tedy nějaký model a la USA. Zdeněk
ODPOVĚĎ: Nejbližší příležitost bude zavedení služeb xDSL, u ostatních typů telefonie vám dosud nemohu dát přesnou odpověď. 18.1.2002 13:02
OTÁZKA: Jestli jsem to pochopil, musí se zdražovat, abyste "pokryli náklady", odkud se ale pak berou ty miliardové zisky, to vypadá že nákaldy pokrýváte bohatě, ne? George
ODPOVĚĎ: Obrovské investice do budování infrastuktury v minulosti nebyly plně hrazeny z prostředků ČTc. Investoři samozřejmě očekávají u svých investic určitou návratnost. Proto musí ČTc generovat zisk. Jen pro srovnání, za předminulý rok vykázal ČTc zisk okolo 6ti mld. Kč, investice do sítě představují okolo 150 mld. Kč. 18.1.2002 13:05
OTÁZKA: Zpravy prilis nesleduji, ale Cesky Telecom udajne zakazal telefonovani mobilnim pristrojem v prostorach jeho telefonich budek. Prekroceni zakazu ma byt trestano odejmutim veci... (tedy mobilu?) Zajimalo by me, jak tohle bude Cesky Telecom kontrolovat a kdo odebirat "veci"... Anonym
ODPOVĚĎ: Ano, a zabavené věci Vám budou na konci školního roku vráceny. Samozřejmě se pouze jedná o žert Daniela Dočekala v článku na Světě namodro. 18.1.2002 13:07
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mně, co vedlo Telecom k tomu, že vytvořil tolik nepřehledných tarifů? Proč jsou takové chaotické? Mně osobně se chování monopolního Telecomu (pro občany) nelíbí. Ceny a úroveň služeb jsou hrozné. Asi se ze strany Telecomu někdy těžko dočkáme změny přístupu ke svým zákazníkům. Nebo se mílím? Mojmír
ODPOVĚĎ: K zavedení možnosti volby více cenových programů nás vedla kritika zákazníků z minulosti, kdy si na nemožnost výběru po vzoru mobilních operátorů stěžovali. Opět ve srovnání s cenami mobilních operátorů se jen velmi obtížně dá hovořit o tom, že naše ceny a úroveň služeb je hrozná. K přetížení a zhroucení naší sítě ještě, pokud vím, nedošlo. 18.1.2002 13:10
OTÁZKA: Od jakého data platí pro mne nový tarif, když zúčtovací perioda mé tel. linky začíná 11. den v měsíci? Bouše
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku odpovím obzvláště rád. Zúčtovací období pro naše zákazníky jsou celkem čtyři. Do které z těchto skupin patříte zjistíte v levém horním rohu svého telefonního účtu. Termín pro změnu cenového programu je deset dní před začátkem zúčtovacího období. Tedy ve Vašem případě do 1. dne v měsíci. Pro upřesnění uvádím i přehled všech zúčtovacích období: 1. - 30. (31.), tedy změna do 20. (21.) 11. - 10., tedy změna do 1. 17. - 16., tedy změna do 7. 25. - 24., tedy změna do 15. Jenom pro doplnění - informace v dnešní MF Dnes byla nepřesná. 18.1.2002 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte, že jste zvýšením tarifů využili svého postavení na trhu a chybějící konkurence? Jak chcete "trumfnout" konkurenci až přijde? Plíca
ODPOVĚĎ: S tímto názorem nesouhlasím. Nyní si můžete vybrat cenový program odpovídající Vašemu způsobu používání telefonní linky. Nejedná se automaticky o zdražení, protože při správné volbě mohou naši zákazníci naopak ušetřit. Konkurenci (která už mimochodem přišla) bychom rádi trumfnuli rozsahem a kvalitou poskytovaných služeb. 18.1.2002 13:21
OTÁZKA: Počítáte s tím, že byste v blízké době ještě nějak víc zvýhodili pořízení a poplatky za ISDN linky? Troll
ODPOVĚĎ: V souvislosti s narůstajícím rozsahem konkurenčních či substitučních služeb je to možné, přesný termín a rozsah změn v tuto chvíli nemohu uvést. 18.1.2002 13:24
OTÁZKA: Mohu si vybrat na soukromé stanici některý z cenových programů a ještě k tomu internetový program? Marie
ODPOVĚĎ: Bohužel Vaší otázce přesně nerozumím: u bytové stanice si můžete vybrat celkem z pěti základních cenových programů, ke kterým si můžete přidat některý z pěti nadstavbových programů pro internet. Jsou to konkrétně: i-night, i-nonstop, i-office, i-surf a i-office gold. Podrobnější informace k uvedeným doplňkovým programům najdete na našich internetových stránkách. 18.1.2002 13:28
OTÁZKA: Vzhledem k chystanému zdražení uvažuji o zrušení pevné linky. Mohl byste mi říci, proč bych si ji měla vlastně nechat? Markéta
ODPOVĚĎ: Pokud jste nyní připojena k internetu prostřednictvím pevné telefonní linky, jeden z důvodů se okamžitě nabízí. Dále bych například uvedl spolehlivost, dostupnou cenu a řadu bezplatných komfortních doplňkových služeb. Navíc, pokud budete chtít v budoucnu zrušenou linku obnovit, po uplynutí měsíční lhůty od zrušení budete muset opět uhradit plnou cenu za její zřízení. 18.1.2002 13:32
OTÁZKA: Můžete mi prosím vysvětlit jak je možné, že telekom nevydělává a musí zdražovat svoje navíc extrémně nekvalitní a zkostantělé služby. Například teledanmark poskytuje službu pevné linky aď digitákní či ISDN2 za podstatně nižší cenu než vy a to i v přepočtu kursu. V D je to podobné, v AT také snad jenom SCH a SWE jsou na tom hůř než my. Z jakého důvodu jsou například tak ukrutně předražené místní hovory a spojení k datové síti. V mnoha vyspělých zemích jsou tyto služby zcela zdarma tedy součástí měsíčního paušálu. navíc vaši zaměstnanci to je kapitola sama pro sebe. Image -100, služby -300 Jan Č
ODPOVĚĎ: ČTc, jak již zde bylo uvedeno, vykazuje zisk, tedy vydělává. Služby se při vhodné volbě cenového programu nezdražují, ceny jednotlivých druhů hovorného v průměru klesají o 13 %. Jediná zásadní změna je v rozložení ceny paušálu a hovorného s poměrně širokou možností výběru. 18.1.2002 13:37
OTÁZKA: Pravděpodobně jsem správně nepochopil službu přítel. Je to tak, že si nahlásím nějaká čísla a na ty budu mít slevu? komu a jak je mám nahlásit? Lze to udělat po internetu? Budu muset platit při nahlášení nových čísel po Přečíslování? díky za odpověď! Marek S.
ODPOVĚĎ: Nepodceňujte se, pochopil jste princip naprosto správně :-) Sleva u tří Vámi vybraných čísel je 15 % ve špičce a 10 % mimo špičku. Čísla můžete nahlásit buď v prodejním místě Telepoint, nebo (ze svého telefonu) prostřednictvím bezplatné linky 0800 123456. Možnost zřízení služby přes internet se připravuje. Zřízení služby PříTel je bezplatné. Po přečíslování 22. září bude možno zvolená čísla změnit bezplatně. 18.1.2002 13:43
OTÁZKA: Proč jste změnili způsob fakturace a místo kalendářního měsíce nám provádíte vyúčtování k polovině měsíce? Je možné mít vyúčtování jako bylo původně (t.j. za kalendářní měsíc)? venda
ODPOVĚĎ: Rozdělení do čtyř zúčtovacích období umožňuje rychlejší a spolehlivější zpracování vyúčtování pro téměř 4 miliony našich zákaźníků. Do jednotlivých vln byli zákazníci rozděleni na základě způsobu úhrady (hotovostní, inkaso z účtu, SIPO apod.). V principu je možné změnou způsobu úhrady změnit zúčtovací období. 18.1.2002 13:55
OTÁZKA: Počítáte v nejbližším období s nějakým novým "tahákem" pro zákazníky? Jíra
ODPOVĚĎ: Připravujeme další doplňkové programy, ale s ohledem na konkurenci nemohu být konkrétnější. 18.1.2002 13:56
OTÁZKA: Co je to xDSL? Mám Euro ISDN2. U tohoto tarifu neplánujete model nějakého paušálu a za tento neomezený přístup na síť? Děkuji. Lízal Petr
ODPOVĚĎ: xDSL je moderní širokopásmová technologie přenosu dat. První službou, kterou ČTc připravuje je ADSL, technologie vhodná pro aplikace jako např. video on demand. Úprava či nové cenové programy pro ISDN jsou záležitostí budoucího vývoje, o kterém je v okamžiku uvedení nových cenových programů předčasné hovořit. 18.1.2002 14:00
OTÁZKA: Rád bych zde vyjádřil názor, že CZ Telecom je v současnosti největší brzdou rozvoje celé společnosti, tím že svým obchodním modelem brání přemněně industriální společnosti ve společnost založenou na využití znalostí a informací. To se děje za vydatné podpory současné vládnoucí strany, která deklarovala přístup k informacím prostřednictvím internetu za luxusní zboží (p. Špidla při nástupu do vedení ČSSD). Moje otázka: kdy ADSl a za kolik? Děkuji Aleš Křesťan Ales Krestan
ODPOVĚĎ: Díky za názor, se kterým nesouhlasím. ADSL na začátku 2. čtvrtletí, za kolik je zatím předmětem obchodního tajemství. 18.1.2002 14:01
OTÁZKA: Dobry den, rád bych se zeptal na další osud terminálů ČT(pražský hrad) ? A vývoj cen jejich používání ? děkuji Lukas
ODPOVĚĎ: Tato otázka je předmětem právě probíhajícího soudního sporu se společností Český Internet. Proto jsme instalaci dalších kiosků museli pozastavit, ale doufám, že se celá záležitost brzy vyřeší ke spokojenosti uživatelů. 18.1.2002 14:03
OTÁZKA: Dobry den,rekl by jste prosim bez zbytecneho mlzeni a vykrucovani kolik zakazniku odhlasilo vasi pevnou linku k dnesnimu dni ? Nejake cislo... dekuji Vas nespokojeny zakaznik. nespokojeny zakaznik
ODPOVĚĎ: Přesné číslo říci nelze. Celkem si žádost o zrušení podalo přibližně jedno procento uživatelů, z nichž ovšem třetina pouze požádala přes bezplatnou infolinku o zaslání formuláře na zrušení. Navíc přibližně 2,5 % z žádostí přijatých ČTc byla za uplynulých deset dní na základě žádosti zákazníků stornována. I u přijatých žádostí však běží měsíční lhůta pro bezplatné storno. Trend rušení nyní prudce klesá, naopak stoupá zájem o změnu cenového programu. 18.1.2002 14:09
OTÁZKA: Dobry den, rad bych se zeptal jak se dotyka "zdrazeni" internetu a hovoru(tady jde spis o zlevneni), kdyz mam doma tarif ISDN. Dekuji. Petr Pospisil
ODPOVĚĎ: Velmi záleží na způsobu, jakým svou linku využíváte a jaký z cenových programů si zvolíte. Podrobné informace najdete mj. na našich internetových stránkách, bohužel Vám bez znalosti výše uvedeného nemohu dát přesnější odpověď. Obecně ceny hovorů klesají, čím více tedy linku běžně využíváte, tím více můžete oproti cenám roku 2001 ušetřit. 18.1.2002 14:12
OTÁZKA: Dobrý den. Stále nám předhazujete, jak všemožně pomáháte rozvoji domácího internetování. Ale! Kdo je bohatší, net doma už má a zdražení/slevnění mu tolik nevadí, protože prointernetuje tolik peněz, že jsou pro něj nové ceny levnější. Ale pro méně majetné lidi, kteří se teprve chystají k pořízení netu do domácnosti a nemohou si dovolit vysoké výdaje za internet, jsou nové ceny velkým zdražením. POVAŽUJETE TO ZA ROZVOJ INTERNETU, když bohatší lidé mají přístup levnější a chudší dražší???? fífák
ODPOVĚĎ: Při správné volbě cenového programu není internet pro nikoho dražší. Ceny 13 - 18 Kč za hodinu připojení k internetu jsou rozhodně menší překážkou jeho rozvoje, než pořizovací cena počítače či jeho SW vybavení. 18.1.2002 14:16
OTÁZKA: Jak dlouho by podle Vás mělo trvat Č.Telecomu zřízení nové linky, přeložení linky (ve stejném městě) a případně v jakém termínu (od podání žádosti) poskytne konkrétní informace zákazníkovi? venda
ODPOVĚĎ: Zřízení nové pevné linky trvá v průměru 15 - 20 dní, samozřejmě však závisí na řadě okolností. Přeložení linky z hlavy nevím, ale rozhodně nebude v průměru trvat déle. Nevím přesně, jaké informace máte na mysli, proto je těžké odpovědět. Některé informace lze poskytnout okamžitě, u jiných může odpověď trvat déle. 18.1.2002 14:23
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na postup a možnosti, jak změnit svůj dosavadní cenový program. ( Změna on-line skutečně funguje?) Robert
ODPOVĚĎ: V zásadě jsou způsoby tři: On-line na www.telecom.cz, telefonicky přes bezplatné infolinky 0800 123456 a 0800 151515 nyní denně do 22:00 nebo osobně návštěvou prodejního místa Telepoint, jejichž adresy najdete např. ve Zlatých stránkách. On-line způsob samozřejmě funguje. 18.1.2002 14:27
OTÁZKA: Jak je to u tarifu MINI s 90-ti korunovým kreditem - volám za vyšší sazbu hned od počátku, nebo až po dosažení 90 Kč? J.
ODPOVĚĎ: Ano, platíte vyšší sazbu již od počátku, tedy protelefonujete kredit rychleji než u ostatních cenových programů. 18.1.2002 14:29
OTÁZKA: Kdy skončí monolol telekomu a já budu moc konečně svobodně zvolit poskytovatele telefoního připojení ? bude to letos, za 5 let, za 10 .... nikdy ??? :-) Ps: konkurenční prostředí, vám i Nám jistě neuškodí.... Ang
ODPOVĚĎ: Monopol již skončil, navíc od druhé poloviny roku bude na českém telekomunikačním trhu působit již konkurence druhé generace (tzv. vytáčená volba operátora). Souhlasím s Vaším názorem, že konkurence bude ke prospěchu oběma stranám. 18.1.2002 14:31
OTÁZKA: "K přetížení a zhroucení naší sítě ještě, pokud vím, nedošlo." Nezdá se vám to nehorázné tvrzení, vzhledem k tomu, jak dlouho je zde pevná síť oproti mobilní? Martin Krajíček
ODPOVĚĎ: O to více je to přesvědčivé, nemyslíte? 18.1.2002 14:32
OTÁZKA: Dobry den, na internetovych strankach sdelujete, ze v ramci Home standard bude mit zakaznik volny kredit 90-ti minut pro volani mezimestsky, mezinarodne do sousednich statu a na informace o cislech. V letaku, ktery jsem obdrzela s prosincovym vyuctovanim se mluvi pouze o volani mezimestsky a na linku o informacich o tel. cislech. Ktera informace je spravna? SM
ODPOVĚĎ: Správná je ta pro zákazníky výhodnější varianta, tedy, že se kredit vztahuje i na mezinárodní hovory. Nesprávná informace v příloze k účtu byla způsobena rozdílem mezi druhým (14. prosince 2001) a třetím - definitivním (8. ledna 2002) - cenovým rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu. 18.1.2002 14:37
OTÁZKA: Telecom je monopolní zlodějská firma. Ale z něčeho se ty vaše statisícové platy musejí vydojit. Máte ještě nějaký jiný důvod (než peníze) být zaměstnancem zlodějské neseriózní firmy Český Telecom? Jak to, že v Německu (ač mají 7x vyšší platy než my) mají nižší náklady na pevnou linku? Karel Moulis
ODPOVĚĎ: Byl byste překvapen, Karle, že jsem si přestupem k Českému Telecomu nijak výrazně finančně nepolepšil. Hlavním důvodem pro mne byla skutečnost, že se stanu zaměstnancem transformující se telekomunikační firmy na otevírajícím se trhu, což znamená velké množství zajímavé práce. Nevím, co přesně myslíte náklady na pevnou linku, pokud máte na mysli cenu hovorného a paušálu, doporučoval bych Vám prostudovat jejich ceník ještě jednou a podrobněji. 18.1.2002 14:43
OTÁZKA: Kdy Vase spolecnost pocita se zavedenim sluzby ADSL. Muzete rici neco vice o cene (zda bude podobna jako na evropskem trhu) a o moznych parametrech Tomas Fejfar
ODPOVĚĎ: Prosím, pane Fejfare, nalistujte mou odpověď na toto téma výše. 18.1.2002 14:43
OTÁZKA: Mojmír se na něco ptal a vy jste mu na konci vzkázal že k přetížení vaší síte zatím nedošlo. Došlo a to hned několikrát 31.12.2001 jsem z pevné telekomí stanice nedokázal v době mezi 23.55 až 0.05 uskutečnit jediný hovor a to ani na tísňopvou linku. Byl jsem zcela střízliv a volal jsem pomoc pro svou těhotnou přítelkyni. Z mobilu to nakonec prošlo. Takže dost lhaní
ODPOVĚĎ: Váš případ mne mrzí, ale při nefunkčnosti jedné telefonní linky nelze hovořit o zhroucení sítě. Doufám, že i tak pomoc pro Vaši těhotnou přitelkyni dorazila včas. 18.1.2002 14:53
OTÁZKA: v odpovědi Mojmírovi uvádíte: "K zavedení možnosti volby více cenových programů nás vedla kritika zákazníků z minulosti, kdy si na nemožnost výběru po vzoru mobilních operátorů stěžovali" - nezapoměl jste náhodou na to, že mobilní operátoři při zavedení nového tarifu NERUŠÍ původní a nechají na každém volbu, jestli si ponechá původní nebo přejde na jiný tarif? venda
ODPOVĚĎ: Nezapomněl, ČTc své cenové programy 2001 nezrušil, navíc pokud si nevyberete, budete automaticky dál užívat svůj původní cenový program (Mini, Standard, Maxi), ovšem za jiných podmínek. 18.1.2002 14:56
OTÁZKA: Docela často jsem připojen k internetu. Zajímalo by mě, co se všechno pro nás "surfaře" od února změní. Surfař
ODPOVĚĎ: I pro Vás došlo k rozšíření možnosti volby. Od února je mezi základními cenovými programy i Home Internet, který při paušálu 399 Kč měsíčně nabízí 13 hodin připojení zdarma (průměrná měsíční doba připojení k internetu je u bytových stanic 11 hodin). Pokud jste ještě náročnější surfař, můžete si dále vybrat z nabídky nadstavbových internetových programů (viz moje odpověď výše). Jejich detailní přehled najdete na www.telecom.cz 18.1.2002 15:00
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, zda máte informace o tom, jakým způsobem probíhala liberalizace trhu v jiných evropských zemích a jakým způsobem se připravuje Český Telecom na uvolnění trhu v ČR. Jaké změny na telekomunikačním trhu u nás očekáváte? Máte už nějaké zprávy o marketingových aktivitách konkurence? Jakým způsobem se chcete bránit proti případnému odlivu zákazníků? Český Telecom má vybudovou rozsáhlou tel. síť a zajímalo by mne tedy, zda konkurenční firmy mohou vůbec být schopny nabídnout levnější a kvalitnější služby? Děkuji. Denisa Fuksová
ODPOVĚĎ: Vaše otázka je natolik rozsáhlá, že v daném prostoru na ni nelze stručně odpovědět. Vzhledem k vašemu hezkému jménu navrhuji, abychom se osobně setkali a uvedenou tématiku prodiskutovali :-) Jsem si jist, že najdete způsob, jak mne kontaktovat. 18.1.2002 15:04
OTÁZKA: ISDN je nsporně výborný nástroj. Tanto dokonalost je vykoupena značě vysokým paušálem. Ten půjde jistě ještě nahoru? Je zde ale otázka. Proč se tak pomalu robíhá - nerozbíhá technologie XXXDSL? Ta je i z hlediska uživatele levnější?! Pro užití internetu daleko efektivnější. Dále mám jistotu, že tarify služeb jsou tak vysoké, že ziskovost zdaleka převyšuje západoevropskou úroveň. To je konstatování s smutná skutečnost. Jirka
ODPOVĚĎ: V současné době je vyhodnocován pilotní projekt ADSL, komerční uvedení služby plánujeme na druhé čtvrtletí letošního roku. Vaše ostatní konstatování nejsou otázkami, na které se dá krátce a jednoznačně odpovědět. Ale nejmenujete se Denisa, tak Vám schůzku nenabízím. To byl samozřejmě žert, pokud si o svých názorech chcete dále povídat, prosím, kontaktujte mne. Protože tahle otázka je poslední, rád bych vám všem poděkoval za zájem a za to, že o problematice telekomunikací přemýšlíte. Za Český Telecom bych rád vyjádřil přání, abyste s našimi službami byli spokojeni a nenechali se ani nadále ovlivnit některými zkreslenými informacemi. Až uvidíte svůj účet za únor letošního roku a porovnáte jej s účtem roku 2001, poznáte, že žádná tragédie se nekoná. Pokud jste si navíc zvolili odpovídající cenový program, je velmi pravděpodobné, že budete příjemně překvapeni. 18.1.2002 15:16
OTÁZKA: Proč se zákazník nemůže dovolat na č.0800123456? Dále se ptám, zda se na občany se změněnou pracovní schopností vztahují nějaké vaše slevy. starý
ODPOVĚĎ: I přes výrazné posílení kapacity bezplatné infolinky a zřízení dalších (0800 121212 pro informace o cenových programech a 0800 151515 pro jejich změnu) se vyskytují případy, kdy je počet volajících vyšší. Rád bych Vás touto cestou poprosil o trpělivost a doporučil zkusit zavolat později - linky jsou v provozu do 22:00. Změnu cenového programu je možné provést i přes www.telecom.cz Medvědí službu nám v tomto směru poskytla i některá média zveřejněním informace, že změnu je třeba provést ještě tento víkend, což pro 75 % našich zákazníků NENÍ PRAVDA. Prosím, nalistujte si mou dřívější odpověď s přehledem rozdělení zúčtovacích období a termínů pro změny. DOPLNĚNÍ: Promiňte, omylem jsem neodpověděl na druhou část Vaší otázky. Prosím, pošlete nám e-mail na tiskové oddělení ČTc na tiskovy.odbor@ct.cz, poskytneme Vám podrobnější informace. 18.1.2002 15:19
zpět na osobnost