Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ptejte se Martina Špryňara na mýtné i kamiony

Doprava
velikost textu:
vydáno 7.8.2006 9:50
Na českých dálnicích dochází k podstatným změnám. Od července se změnila pravidla pro víkendovou jízdu kamionů, od ledna příštího roku se zase chystá zavedení mýtného na dálnicích. Co můžeme čekat? Se čtenáři bude on-line diskutovat Martin Špryňar se sdružení ĆESMAD.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 7. srpna 2006 do 10:40

OTÁZKA: Dobry den, prepravci horzi, ze pozavedeni mitneho budou objizdet placene useky dalnic po normalnich silnich. Mate informace, zda se toto deje ve statech, kde dlanice nedavni zpoplatnily (napr. D)? Neni toto ze strany prepravcu jisty zpusob vydirani ci zastrasovani? Martin Hrbek
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den. Tuto hrozbu jsem neslyšel a nikdo od nás ji určitě nevyslovil. V některých případech se to samozřejmě stát může, ale většina dopravců si to díky času nemůže dovolit. Z Rakouska jsou například zkušenosti obdobné, po počáteční snaze objíždět se vše po pár týdnech vrátilo do starých kolejí. 7.8.2006 11:24
OTÁZKA: Myslíte si, že po zavedení mýtného systému bude masivně docházet k přesunu na silnice suplující dálnice D5 (II/605), R6(II/606) a především ke zkracování tras jako z D5 na I/6 přes CHKO Křivoklátsko ? _GK_
Doprava ODPOVĚĎ: Myslím, že ve velké míře ne, viz mé předešlé odpovědi. 7.8.2006 11:25
OTÁZKA: dobrý den. Chtěl bych se zeptat.Kdo podle Vás ničí více silnice, kamiony nebo osobní auta a jestli si myslíte , že je správne aby autodoprava platíla oproti železnici směšnou částku za užívání komunikace.Železnice platí na rozdíl od kamionu zy každý KM pepa
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, tak samozřejmě, že silnici více ničí kamion, proto také platí více, než osobní vozidlo. Zavedením mýtného se tento problém odstraní, i když celkově dopravci odvádí nemalé částky, jen ne za km. Do doby, než železnice výrazně zlepší své služby se stejně nic významného s podílem přeprav na silnici a železnici nestane. 7.8.2006 11:28
OTÁZKA: PROC JSTE V Odpovedi nahore napsal, že " Kontrolní brány by měly být mezi každým nájezdem a výjezdem, takže objet je bohužel nepůjde." Rád by jste podváděl a objížděl je????? Že to BOHUŽEL nepujde???? demarco
Doprava ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že ne. Myslel jsem bohužel pro toho, kdo se ptal. Jen neobratná formulace. 7.8.2006 11:30
OTÁZKA: Dobry den, ziju dlouho v zahranici a vsiml jsem si, ze velke trucky patri dopravnim firmam se zkusenymi zamestnanci, zatimco u nas si s prominutim kazdy Franta z Horni lhoty koupi kamion a zacne jezdit - a podle toho to u nas na silnicich vypada. Nemelo by smysl nejakym zpusobem podnikani v teto oblasti usmernovat? Jenda
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, naprosto s vámi souhlasím. Každý nově vzniklý dopravce má ze zákona povinost prokazovat odbornou a finanční způsobilost a dobrou pověst, tyto opatření ale v praxi moc nefungují. Daleko větší problém je pak v pravidelném proškolování řidičů. Dnes je školení v rozsahu 16 hodin ročně, obsahem je zaměřeno skoro stejně, jako při získávání řidičského průkazu a mohou ho vykonávat i tzv. "kufříkové" autoškoly bez dostatečného zázemí a zkušených lektroů. Již několik let upozorňujeme ministerstvo na tuto neúnosnou situaci, navíc na tuto problematiku byla vydána směrnice EU, která jasně stanovuje, kdo smí tato školení vykonávat a na co má být zaměřeno. Tuto směrnici má ČR povinost zavést do svého právního řádu do září letošního roku. Přes naše urgence je jisté, že do září se nic nestane. Snad až s novým ministrem. 7.8.2006 11:35
OTÁZKA: Dobrý den pane Šprýňar,proč lidé jako jste vy nejste na ministerstvu dopravy.To co tam vládne dnes se hodí tak maximálně na dětské dopr.hřiště.A to by asi ještě byla ostuda. dalik
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, díky za důvěru, ale státní správa asi není pro mne to pravé ořechové. Na můj vkus se vše řeší oklikou, zdlouhavě a bez jasné koncepce. 7.8.2006 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, proč byl ve výběrovém řízení na dodavatele systému pro výběr mýtného od počátku eliminován satelitní systém? Ačkoliv je prvotní investice u satelitního systému vyšší, jsem přesvědčen, že jeho výhody tento "nedostatek" jednoznačně předčí. Už jen z důvodu nevyhnutelnosti placení mýtného tím, že kamion jednoduše pojede po neplacené trase se všemi dalšími negativními důsledky, které tímto způsobí. Mimo jiné se mi líbila Vaše poznámka, že "doufejme" vyhrál ten nejlepší (Kapsch). Vzhledem k dostupným informacím tomu snad nemůžete věřit ani ve skrytu duše.. Lucas
Doprava ODPOVĚĎ: To je opravdu spíše otázka na ministerstvo dopravy. O tendru bylo uveřejněno již mnoho pochybností, ale rozhodnout asi může jen soudní řízení, které stále není uzavřeno. Již dříve jsem uvedl, že jednou z podmínek bylo, aby systém byl jednoduše rozšiřitelný i na satelitní komunikaci. V tuto chvíli nezbývá než věřit, že tomu tak skutečně je. Jako sdružení děláme vše pro to, aby zavedení systému mělo co nejmenší negativní dopady na české autodopravce a tím nemyslím finanční, ale spíše administrativní a uživatelské, proto "doufáme" všichni... 7.8.2006 11:44

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.