iDNES.cz

Ptejte se Martina Špryňara na mýtné i kamiony

Doprava
velikost textu:
vydáno 7.8.2006 9:50
Na českých dálnicích dochází k podstatným změnám. Od července se změnila pravidla pro víkendovou jízdu kamionů, od ledna příštího roku se zase chystá zavedení mýtného na dálnicích. Co můžeme čekat? Se čtenáři bude on-line diskutovat Martin Špryňar se sdružení ĆESMAD.
OTÁZKA: Dobry den, co rikate deni v Usti, kde se stala chyba? anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, situace v Ústí určitě nikomu neprospívá. Dle mých informací je problém v tom, že Kraj odmítá platit prokazatelnou ztrátu ze závazku veřejné služby. Prokazatelná ztráta mimo jiné zahrnuje i část, která je určena na investice do obnovy vozového parku a v tom je spor o výši mezi Krajem a dopravcem. 7.8.2006 10:05
OTÁZKA: Je zavedení mytneho v Cesku spis ke skode ci uzitku? Je kapsch nejelepsím moznym poskytovatelem? anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Zavedení mýtného může být ku prospěchu vzhledem k tomu, že bude generovat další příjmy pro budování infrastruktury, která je velmi podfinancovaná. Na druhou stranu by stát měl pomoci, aby nebylo likvidační pro české autodopravce. Firma Kapsch vyhrála výběrové řízení, tak doufejme, že ano. 7.8.2006 10:08
OTÁZKA: Jak je mozne, ze jsou na ceskych silnicch tak propastne rozdily mezi urovni autobusove dopravy? na jedne strane kafe, noviny a luxusni autobus student agency, na strane druhe karosy pred rozpadem? anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Bohužel na tuto otázku nedokáži odpovědět. Do podnikatelských záměrů, výsledků hospodaření a zdrojů financování jednotlivých firem nevidím. 7.8.2006 10:10
OTÁZKA: Mela by mytne platit i mala auta? Ja myslim ze ano, proc to tak neni? anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Určitě ano, Evropská unie již rozhodla, že v brzké budoucnosti budou platit mýtné všechna auta vč. osobních. Když vláda rozhodovala o hranici, od které budou platit vozidla mýtné, tak bohužel k nastavení hranice na 3,5 tuny nenašla politickou odvahu. 7.8.2006 10:13
OTÁZKA: Je cena autobusove dopravy v cesku primerena? me uz nyni pripada az prilis vysoka a to jeste hrozi, ze se po zavedeni mytneho znovu zdrazi. anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Obávám se, že přiměřená je. Náklady na provoz se neustále zvyšují a Kraje mají jen omezené prostředky. Cena se odvíjí od toho, kolik je Kraj ochoten zaplatit za závazek veřejné služby a cena je počítána transparentně na základě vzorce prokazatelné ztráty. 7.8.2006 10:15
OTÁZKA: vámi řízené sdržení vnímám jako velmi důležité. rád bych se proto zeptal, zda si čistíte pravidelně boty a zuby. a v jakém pořadí? děkuji HookyPiirs
Doprava ODPOVĚĎ: Také Vám přeji dobrý den. Ano. Záleží na tom, jaký kartáč(ek) mám zrovna po ruce. 7.8.2006 10:17
OTÁZKA: maji vubec cesti ridici za co platit? silnice v nasi zemi - nic moc?... Zdenda
Doprava ODPOVĚĎ: Máte pravdu, stav silnic je v naší zemi katastrofální. Doufejme, že veškeré výnosy z mýta půjdou zpět do silnic a že to na nich bude brzy vidět. 7.8.2006 10:20
OTÁZKA: Dobrý den, proč nejsou u dálnic komerční odpočívky? Jistě by se tam udržel pořádek...Byl by mezi řidiči kamionů o ně zájem? Prý je zákon na to,že být komerční nemohou...jen na soukromých pozemcích,ale ty těsně nesousedí s dálnicemi... Znalec
Doprava ODPOVĚĎ: Na nedostatek odpočívek upozorňujeme Ministerstvo dopravy již nekolik let a zájem mezi řidiči by určitě byl, protože dnes nemají kde zaparkovat, když je zákaz jízdy pro nákladní vozidla, nebo když potřebují vykonat bezpečnostní přestávku. O takovém zákonu nic nevím, problém je spíše ve financích. 7.8.2006 10:23
OTÁZKA: Dobry den, jen se chci zeptat jak je mozne potkavat na dalnicich kamiony i v dobe, kdy tam nemaji byt? Chapu, ze predjizdet museji, ale co si myslite o ridicich kteri predjizdeji ve stoupani ve vsech pruzich (bohuzel jsem se setkal i 9 kamiony ve 3 pruzich? Provadite pravidelna skoleni ridicu? Vitek K.
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, pokud je zákaz jízdy, tak na silnicích mohou být jen vozidla, která mají výjimku ze zákona, například přeprava rychlekazitelných potravin. Ostatní by měla kontrolovat a řešit Policie. S tím předjížděním se to určitě občas stává. I mezi řidiči profesionály jsou ti méně slušní. Opět je to ale problém Policie, která v takovýchto místech je vidět jen zřídka. Ano, školení provádíme a snažíme se je dělat poctivě, na rozdíl od některých autoškol bez zázemí a vybavení. 7.8.2006 10:26
OTÁZKA: Dobrý den, neměl by se opět změnit zákon a zakázat kamionům jízdu o celém víkendu? Myslím si, že je tak jak to vypadá teď je to celé jen výsměch. anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, pokud myslíte úpravu, která platila před 1.7., tak se nejednalo o celý víkend, ale jen o neděli a o prázdninách sobotu od 7 do 20 hod. Jsme pro, aby se zákon vrátil do této podoby. 7.8.2006 10:28
OTÁZKA: Kolik vlastně váží kamion? A kolik jich silnice muze snest? Spocital to nekdo? Kolik ten provoz vlastně stojí - jen na opravach? Diky lena
Doprava ODPOVĚĎ: V mezinárodní dopravě je max. hmotnost včetně nákladu 40 tun, většinou rozložených na 5 náprav. Dálnice a silnice jsou konstruovány tak, aby tuto zátěž bez problémů vydržely. Problém může být s kvalitou jejich výstavby a s přetěžováním vozidel. Toto ale není problém kamionů. Ze statistik vyplývá, že většina přetížených vozidel jsou ta, která přepravují stavební materiály, štěrk, písek, šrot, apod.. 7.8.2006 10:33
OTÁZKA: Ci napad byl ta slaboducha propagandisticka akce "Jedeme v tom spolu"? To nikoho nenapadlo, ze zlepsit obraz kamionaku pomuze jen to, ze se zacnou chovat na silnicich slusne a ohleduplne? Petr Benes
Doprava ODPOVĚĎ: Nápad to byl našich členů, k přípravě a realizaci se s čistým svědomím přihlásím já. Pokud ji vnímáte jako slaboduchou a propagandistickou, tak se zkuste zamyslet, zda není chyba též na vašem přijímači. Možná jste si nevšiml, že vydáním "Desatera správného truckera" se obracíme právě na řidiče profesionály s tím, jak se mají na silnicích chovat. 7.8.2006 10:37
OTÁZKA: Jak je to s povinným EEG vyšetřením na EEG u řidičů nákladních vozidel? Bude jeho předložení vyžadováno i od zahraničních řidičů? To nebudou vpuštěni do ČR, pokud se příslušným papírem neprokáží? Anna R.
Doprava ODPOVĚĎ: Bohužel ne, novela zákona se týká jen českých řidičů, případně řidičů zahraničních, ale pracujících u českých firem. 7.8.2006 10:38
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si že peníze které budou vybírány po zavedení mýtného budou správně použity na obnovu našich silnic, které patří k nejhorším v Evropě? Michal X
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, uděláme pro to maximum. 7.8.2006 10:38
OTÁZKA: Chtěl jsem se zeptat,jak bude fungovat výběr mýtného? Již se "šibenice"staví,ale zatím to vypadá,že zřídka a tudíž se budou moct objet. Budou na každém výjezdu a nájezdu? Nějak mi není jasný systém,aby nešly objet a způsob výběru mýtného.. Děkuji. Znalec
Doprava ODPOVĚĎ: Kontrolní brány by měly být mezi každým nájezdem a výjezdem, takže objet je bohužel nepůjde. 7.8.2006 10:39
OTÁZKA: Dobrý den pane Šprýňar, chtěl bych se zeptat co si myslíte na vybírání mýta v ČR - neúměrné částky za hrozivý stav dálníc a silnic 1. třídy??? Proč mizí miliardy Kč, které jako autodopravci odvedeme na silniční dani, spotřební dani za naftu, dálniční známky atd. každý rok do železnic?? Děkuji David Mičkal
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, souhlasím s vámi, ale jen částečně. Vybrané daně jdou do Státního fondu dopravní infrastruktury a dále jsou přerozdělovány všem druhům dopravy. Je ale pravda, že silniční doprava je největším přispěvatelem a do železnic jdou nemalé prostředky. 7.8.2006 10:41
OTÁZKA: Je podle Vas pan Simonovsky dobrym ministrem dopravy? Co se mu povedlo a co byl krok vedle? Kdo z tech co pamatujete byl nejlepsi a koho byste rád videl v kresle v dalsim období? Tomas Novotny
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, kdybyste se mě ptal před rokem, tak Vám rád odpovím, ale znáte to pořekadlo, že do ... se nekope. Jinak z minulých ministrů se velmi dopře jednalo s Jaromírem Schlingem, který alespoň naslouchal argumentům a samozřejmě panem profesorem Mossem, který ale bohužel neměl politický mandát k razantnějším změnám. Pro příští období nechci spekulovat o jménech, ale rozhodně by to měl být odborník, nestranící ani jednomu druhu dopravy. 7.8.2006 10:45
OTÁZKA: Když jedu po D1 v pravém pruhu osobním autem, bojím se že přijdu o tlumiče. Používám proto levý pruh, i když je v pravém volno. Myslíte si, že je tento stav vozovky, kdy auto vypadá že jede po kolejích způsoben přetíženými kamiony? anonym
Doprava ODPOVĚĎ: Myslím, že ne zcela. V ČR máme určitě co dohánět i v kvalitě výstavby. Pár dotazů zpět jsem zmiňoval, která vozidla jezdí nejčastěji přetížena. Stačí, aby se kontrolní orgány postavily častěji na místa, kde se tato vozidla vyskytují a je po problému. 7.8.2006 10:47
OTÁZKA: Kamiónů je už neskutečné množství.Měl by se přijmout zákon,že pokud kamion tranzituje,měl by jet povině po železnici.Z hranic na hranice.Samozřejmně by se musely upravit nádraží a nakoupit potřebné vlaky.Co Vy na to? Zrk
Doprava ODPOVĚĎ: Myšlenka určitě dobrá, ale bohužel nereálná. Jinak objem tranzitu je cca 20%, takže situaci by to výrazně nezlepšilo. Problém je v nedostatečně kapacitních komunikacích. 7.8.2006 10:49
OTÁZKA: Nemyslíte že vybraný systém Kapsch je nejlepší. Dle mého by bylo mnohem lepší systém jaký je v Německu tj. sledování kamiónů pomocí GPS. Tím by se vyhlo i tomu, že kamiony budou jezdit po vedlejších komunikacích a také výstavbě mnohých tzv.bran... Tady zase někdo při výběrovém řízení asi moc nepřemýšlel,nemyslíte? Libor
Doprava ODPOVĚĎ: To je otázka. Satelitní systémy mají určitě budoucnost, ale dle zkušeností dopravců systém v Německu dodnes nefunguje jak má. Jinak většina dopravních firem si nebude moct objíždění dovolit, protože mnoho přeprav je v režimu "just in time" a silnicích nižší třídy nemohou ztrácet čas, nehledě na vyšší provozní náklady. 7.8.2006 10:51
OTÁZKA: Myslite si ze kampan "Jedeme v tom s vami" neco prinesla? (ja osobne kamion na silnici nenavidim stejne) Michal
Doprava ODPOVĚĎ: Určitě naší ambicí nebylo, že přesvědčíme veškerou veřejnost, že má kamiony milovat. Přínosem je již jen to, že se o kamionové dopravě začalo daleko více hovořit a že nic není jen černo-bílé, jak se nám někdy snaží politici namluvit. 7.8.2006 10:53
OTÁZKA: a) Kolik pracuje v Čechách řidičů kamionů? b) Souhlasíte s tím, že řada jízd kamionů je nyní zbytečných, protože doprava je tak levná, že Vaši zákazníci (například hypermarkety) nemusí dopravu optimalizovat a zboží se vozí sem a tam? Jiri
Doprava ODPOVĚĎ: a) Řidičů s profesním oprávněním je dle odhadů až 400 tis., jinak pokud myslíte skutečně jen kamiony (souprava tahač + návěs) těch je do 40 tis. b) Nesouhlasím, i hypermarkety jsou nuceny snižovat své náklady a zbytečné jízdy by skutečně nefinancovaly. Problém je v tom, že nemají skoro žádné skladové prostory a kamiony dnes fungují jako sklady na kolech. 7.8.2006 10:57
OTÁZKA: Bude mýtné stejně vysoké jako v Rakousku? Pokud bude nižší tak proč? Cílem je přeci vydělat na zničené silnice. Není chybou, že vláda de facto zvolila mikrovlný systém, který nikdy nepokryje celé území? Nebudou to teď kamiony brát po okreskách? prazak
Doprava ODPOVĚĎ: Většina kamionů to po okreskách brát nebude, jednak jezdí na čas a také to zvyšuje provozní náklady. Sazby bude schvalovat vláda až letos v září. Obecně by výše sazeb měla odpovídat nákladům na výstavbu, opravy a údržbu infrastruktury. Očekávám, že se bude pohybovat někde mezi Rakouskem a Německem. Pokud se nepletu, tak jednou z podmínek výběrového řízení bylo, aby systém bylo možné v budoucnu propojit se satelitním řešením. 7.8.2006 11:01
OTÁZKA: Co byste rikal nucenemu presunu kamionu na zeleznice? Michal
Doprava ODPOVĚĎ: Já nic. Zeptejte se zákazníků, případně své ženy, až půjde na nákup na nejbližší nádraží, kam ale přijede čerstvé maso třeba za týden. Proč stále panuje názor, že kamiony snad jezdí pro potěšení majitelů dopravních firem. Oni jen zabezpečují přepravu toho, co si někdo objednal a uspokojují potřeby nás všech. Až budeme ochotnni slevit z těchto potřeb, pak bude méně kamionů. Jinak ale slova "nucený přesun.." mi přeci jen moc nevoní. 7.8.2006 11:06
OTÁZKA: Nevite, jak to bude s dalnicnimi znamkami pro osobni auta po zavedeni myta pro kamiony? Pr.: Nemecko. Honza
Doprava ODPOVĚĎ: Dálniční známky budou zrušeny jen pro vozidla, která budou platit mýtné, takže pro osobní vozidla a vozidla od 3,5 do 12 tun zůstanou v platnosti. 7.8.2006 11:07
OTÁZKA: Dobrý den, proč by měl odpočívky pro kamiony budovat stát? Potřebují je silniční dopravci, proč tedy stát dotuje tento druh podnikání? Mě jako podnikateli také stát nezaplatí soicální zařízení pro zaměstnance, kteří musejí mít také ze zákona přestávky!!! Jan Šubrt
Doprava ODPOVĚĎ: Třeba proto, že řidičům nákladních vozidel nakazuje odstavit svá vozidla v pátek odpoledne od 17 do 21 hod., tak by jim měl taky zajistit, aby měli kde zastavit. Jinak parkoviště jsou součástí silniční infrastruktury, jejíž náklady si všichni motoristé hradí z daní. Celkem se od motoristů v ČR vybere ročně na daních cca 100 mld. a zpět jde jen zlomek a nejvíce přispívají právě dopravci. 7.8.2006 11:10
OTÁZKA: Dobrý den. Zatížení jakékoliv hromadné osobní dopravy mýtem nebo jinými poplatky považuji za velmi nešťastné, nejenom z ekologického hlediska, ale mimo jiné i z hlediska pohybu pracovní síly (ochota dojíždět do zaměstnání na větší vzdálenost. Jaké je v tomto ohledu stanovisko ČESMAD? Děkuji. mrskut
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, v případě veřejné osobní dopravy v režimu závazku veřejné služby je to samozřejmě nesmysl. Mýtné se jen promítne do prokazatelné ztráty dopravce a uhradí ho Kraj, takže se jen přelévají peníze z jedné státní kapsy do druhé. 7.8.2006 11:12
OTÁZKA: Co říkáte na počínání společnosti Student Agency, jejíž ředitel otevřeně říká, že jejich autobusy jsou hlavně reklama (a tudíž mu až tak nezáleží na zisku z autobusové dopravy)? Dopravci, kteří provozují autobusovou dopravu jako jediný předmět podnikání, jsou tím pádem v nevýhodě. Nemůže se také jednat o porušení pravidel hospodářské soutěže? Marek O.
Doprava ODPOVĚĎ: Také jsem to slyšel. Od toho ale máme antimonopolní úřad. 7.8.2006 11:13
OTÁZKA: Uznáte, že už by celá společnost měla přestat dotovat váš byznys. Jeden kamion poškodí silnici jako více než deset tisíc osobních aut - uznáte, žeš byste podle toho měli platit? A prosím neodpovídejte, že platíte spotřební daň (ta je za znečištění) ani ty Vaše demagogie o tom, že společnost Vaše služby chce. Kdo chce sušenky z Polska nebo bábovky z Německa, tak ať si na to připlatí. Driver
Doprava ODPOVĚĎ: Myslím si, že se mýlíte, že silniční dopravu nikdo nedotuje, spíše naopak. Ale to je na delší diskusi. Zajímavé je to číslo deset tisíc osobních aut, protože v poslední době jsem z různých zdrojů slyšel čísla v rozmezí stovek až 16 tisíc osobních aut, ale nikdy jsem neviděl žádnou seriózní studii. 7.8.2006 11:17
OTÁZKA: Proč s eneuvažuje zase o přenesení nákladu kamionů na železnice ? Takhle pak člověk jen čte kolik lidí zase zabil kamion kterej zmasakroval spoustu osobáků ! A jak jezděj jak blázni po tenkejch silnicích mezi vesnicema o tom už ani nemluvim Petr
Doprava ODPOVĚĎ: Protože železnice není schopna zajistit přepravy dle požadavků zákazníků. Každý mrtvý na silnicích je velmi smutná záležitost, ale jen pro Vaši informaci. Řidiči nákladních vozidel v roce 2005 zapříčinili smrt 136 osob, z toho ale řidiči vozidel nad 10 tun 61 osob (cca 4,5%) a naopak řidiči nákladních vozidel do 3,5 tuny 51 osob. Bohužel do těchto statistik jsou počítány i vozy N1, což jsou osobní vozidla upravená na nákladní z důvodu odpočtu DPH. V médiích se ale nedočtete, že za loňský rok zabili řidiči "nákladních" Octavií, Jeepů, Mercedesů, apod. skoro stejně lidí jako řidiči kamionů. 7.8.2006 11:22
OTÁZKA: Dobry den, prepravci horzi, ze pozavedeni mitneho budou objizdet placene useky dalnic po normalnich silnich. Mate informace, zda se toto deje ve statech, kde dlanice nedavni zpoplatnily (napr. D)? Neni toto ze strany prepravcu jisty zpusob vydirani ci zastrasovani? Martin Hrbek
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den. Tuto hrozbu jsem neslyšel a nikdo od nás ji určitě nevyslovil. V některých případech se to samozřejmě stát může, ale většina dopravců si to díky času nemůže dovolit. Z Rakouska jsou například zkušenosti obdobné, po počáteční snaze objíždět se vše po pár týdnech vrátilo do starých kolejí. 7.8.2006 11:24
OTÁZKA: Myslíte si, že po zavedení mýtného systému bude masivně docházet k přesunu na silnice suplující dálnice D5 (II/605), R6(II/606) a především ke zkracování tras jako z D5 na I/6 přes CHKO Křivoklátsko ? _GK_
Doprava ODPOVĚĎ: Myslím, že ve velké míře ne, viz mé předešlé odpovědi. 7.8.2006 11:25
OTÁZKA: dobrý den. Chtěl bych se zeptat.Kdo podle Vás ničí více silnice, kamiony nebo osobní auta a jestli si myslíte , že je správne aby autodoprava platíla oproti železnici směšnou částku za užívání komunikace.Železnice platí na rozdíl od kamionu zy každý KM pepa
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, tak samozřejmě, že silnici více ničí kamion, proto také platí více, než osobní vozidlo. Zavedením mýtného se tento problém odstraní, i když celkově dopravci odvádí nemalé částky, jen ne za km. Do doby, než železnice výrazně zlepší své služby se stejně nic významného s podílem přeprav na silnici a železnici nestane. 7.8.2006 11:28
OTÁZKA: PROC JSTE V Odpovedi nahore napsal, že " Kontrolní brány by měly být mezi každým nájezdem a výjezdem, takže objet je bohužel nepůjde." Rád by jste podváděl a objížděl je????? Že to BOHUŽEL nepujde???? demarco
Doprava ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že ne. Myslel jsem bohužel pro toho, kdo se ptal. Jen neobratná formulace. 7.8.2006 11:30
OTÁZKA: Dobry den, ziju dlouho v zahranici a vsiml jsem si, ze velke trucky patri dopravnim firmam se zkusenymi zamestnanci, zatimco u nas si s prominutim kazdy Franta z Horni lhoty koupi kamion a zacne jezdit - a podle toho to u nas na silnicich vypada. Nemelo by smysl nejakym zpusobem podnikani v teto oblasti usmernovat? Jenda
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, naprosto s vámi souhlasím. Každý nově vzniklý dopravce má ze zákona povinost prokazovat odbornou a finanční způsobilost a dobrou pověst, tyto opatření ale v praxi moc nefungují. Daleko větší problém je pak v pravidelném proškolování řidičů. Dnes je školení v rozsahu 16 hodin ročně, obsahem je zaměřeno skoro stejně, jako při získávání řidičského průkazu a mohou ho vykonávat i tzv. "kufříkové" autoškoly bez dostatečného zázemí a zkušených lektroů. Již několik let upozorňujeme ministerstvo na tuto neúnosnou situaci, navíc na tuto problematiku byla vydána směrnice EU, která jasně stanovuje, kdo smí tato školení vykonávat a na co má být zaměřeno. Tuto směrnici má ČR povinost zavést do svého právního řádu do září letošního roku. Přes naše urgence je jisté, že do září se nic nestane. Snad až s novým ministrem. 7.8.2006 11:35
OTÁZKA: Dobrý den pane Šprýňar,proč lidé jako jste vy nejste na ministerstvu dopravy.To co tam vládne dnes se hodí tak maximálně na dětské dopr.hřiště.A to by asi ještě byla ostuda. dalik
Doprava ODPOVĚĎ: Dobrý den, díky za důvěru, ale státní správa asi není pro mne to pravé ořechové. Na můj vkus se vše řeší oklikou, zdlouhavě a bez jasné koncepce. 7.8.2006 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, proč byl ve výběrovém řízení na dodavatele systému pro výběr mýtného od počátku eliminován satelitní systém? Ačkoliv je prvotní investice u satelitního systému vyšší, jsem přesvědčen, že jeho výhody tento "nedostatek" jednoznačně předčí. Už jen z důvodu nevyhnutelnosti placení mýtného tím, že kamion jednoduše pojede po neplacené trase se všemi dalšími negativními důsledky, které tímto způsobí. Mimo jiné se mi líbila Vaše poznámka, že "doufejme" vyhrál ten nejlepší (Kapsch). Vzhledem k dostupným informacím tomu snad nemůžete věřit ani ve skrytu duše.. Lucas
Doprava ODPOVĚĎ: To je opravdu spíše otázka na ministerstvo dopravy. O tendru bylo uveřejněno již mnoho pochybností, ale rozhodnout asi může jen soudní řízení, které stále není uzavřeno. Již dříve jsem uvedl, že jednou z podmínek bylo, aby systém byl jednoduše rozšiřitelný i na satelitní komunikaci. V tuto chvíli nezbývá než věřit, že tomu tak skutečně je. Jako sdružení děláme vše pro to, aby zavedení systému mělo co nejmenší negativní dopady na české autodopravce a tím nemyslím finanční, ale spíše administrativní a uživatelské, proto "doufáme" všichni... 7.8.2006 11:44
zpět na osobnost