iDNES.cz

Ptejte se Pavla Kysilky

velikost textu:
vydáno 25.1.2001 11:00
OTÁZKA: Dobrý den, Přijdete jako klient do ČS, založíte si účet v Euro a chce na něj uložit např. DM, nebo FRF. Správně se myslím tyto měny mají na euro přepočítávat pevným přepočítacím kursem. Ovšem na pobočce ČS zjistíte, že Vám přepočítávají DM na EURO přes korunu systémem Deviza nákup - Valuta prodej. Tím okamžitě proděláváte cca 2Kč na Euro. Při výběru DM z Euro účtu další 2Kč. Mohl byste mi prosím tento stav vysvětlit? Děkuji Ondřej Pašťalka
ODPOVĚĎ: Přestože jsme vás již kontaktovali ohledně vaší stížnosti, spojíme se znovu s odpovědnými pracovníky ČS a projednáme s nimi možnost změny. Budeme vás informovat. 25.1.2001 11:12
OTÁZKA: Proč jste zavedli ombudsmana, když existovali Knihy přání a stížností kritik
ODPOVĚĎ: Ombudsman je útvar lidí, kteří hájí zájmy klienta, kniha přání a stížností je jeden ze způsobů, jak se podání klienta dostane tomuto útvaru k řešení. 25.1.2001 11:13
OTÁZKA: Dobrý den, Přijdete jako klient do ČS, založíte si účet v Euro a chce na něj uložit např. DM, nebo FRF. Správně se myslím tyto měny mají na euro přepočítávat pevným přepočítacím kursem. Ovšem na pobočce ČS zjistíte, že Vám přepočítávají DM na EURO přes korunu systémem Deviza nákup - Valuta prodej. Tím okamžitě proděláváte cca 2Kč na Euro. Při výběru DM z Euro účtu další 2Kč. Mohl byste mi prosím tento stav vysvětlit? Děkuji Ondřej Pašťalka
ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 25.1.2001 11:13
OTÁZKA: Kdy bude možno provádět operace na sporožirovém účtu pomocí mobilního telefonu? Pavel
ODPOVĚĎ: Zavolejte, prosím, na naší zelenou linku 0800 129 129. Tato služba ale již existuje v rámci produktu nazvaného Sporotel. 25.1.2001 11:17
OTÁZKA: Kolik kostlivců ještě spořitelna předá státu? Kosťa
ODPOVĚĎ: V současnosti probíhá překlasifikování úvěrů ČS ve spolupráci s Konsolidační bankou. Podle dohody bude mít spořitelna právo odprodat úvěry spadající do nebonitních kategorií Konsolidační bance, přesnější údaje budou známy zhruba v polovině letošního roku. 25.1.2001 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, na to kolik máte klientů s nimi docela vořete. Bankomaty ke konci roku, když každý potřeboval peníze, několikrát nefungovaly. Co uděláte, abyste o vaše klienty nepřišli? Díky tečka
ODPOVĚĎ: Nejen uděláme, ale děláme. Vaše rozhořčení chápu a sdílím. Je to dědictvím minulosti, kdy se po léta neinvestovalo do techniky, přestože enormně narůstal počet bankomatových operací a klientů. Vím, že vás to nemusí zajímat a že rozhodující je, kdy se nám podaří toto dědictví odstranit. Dnes vám mohu říct, že půjde o horizont několika málo měsíců. S konkrétním řešením seznámíme veřejnost zhruba v druhém týdnu února. 25.1.2001 11:22
OTÁZKA: Dobrý den, myslíte si, že ombudsman opravdu pomůže lidem vyřešit jejich problémy s úřady? Plíca
ODPOVĚĎ: Máte na mysli asi státního ombudsmana. Spořitelní ombudsman má za úkol pomoci klientům ČS řešit jejich problémy, náměty a připomínky. 25.1.2001 11:24
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko. Otázka mimo hlavní téma. Máte ještě čas se věnovat Formuli 1 a co říkáte na uplynulou sezónu ?? Děkuji a s pozdravem Josef Kotáb
ODPOVĚĎ: Moc vás zdravím a o formuli si můžeme popovídat na našem nejbližším setkání. 25.1.2001 11:24
OTÁZKA: Vysvětlete mi jako investorovi, proč koupit akcie České spořitelny? Kdy očekáváte výplatu dividend? Neztáhne Erste Bank akcie spořitelny? iNVESTOR
ODPOVĚĎ: Spořitelna získala nového vlastníka v minulém roce, a ten zahájil zásadní program restrukturalizace, do té doby neefektivní instituce. Spořitelna tedy startuje z nízké výchozí úrovně a v horizontu 2 až 3 let by se měla stát kvalitní evropskou bankou. Totéž platí o jejich akciích, které zůstanou obchodovány na veřejných trzích. 25.1.2001 11:27
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko, chtěl jsem se zeptat, zda je pravda, že by Česká spořitelna měla zakládat call - centrum v Brně a pokud ano, tak kdy? Děkuji předem za odpověď. František Červenec
ODPOVĚĎ: Zhruba ve 3. čtvrtletí tohoto roku opravdu zahájí svoji činnost call-centrum a bude operovat 7 dnů v týdnu 24 hodin. 25.1.2001 11:28
OTÁZKA: Dobrý den. Kdy si myslíte, že budou zrušeny veškeré poplatky za vedení účtů, výběr z karet atd. jako je to běžné u bank. domů všude ve světě ? Proč mám platit za to že jsem Vám dal své peníze ? Samozřejmě se to netýká jen ČS ale i jiných bankovních ústavů v ČR. PKK
ODPOVĚĎ: Naším cílem je poskytovat služby nikoli zadarmo, nýbrž za takovou cenu u níž klient bude mít jistotu, že jí zaplatil za kvalitní službu. Proto je zásadní zvýšení kvality služeb prioritou ČS. Poplatky za služby jsou praxí všech bank na celém světě, byť mohou být různě koncipovány a nastaveny. 25.1.2001 11:31
OTÁZKA: Jste hrdý na to, že pracujete v České spořitelně? Jste hrdý na to, jaké služby Česká spořitelna poskytuje? michal
ODPOVĚĎ: Jsem hrdý na to, že pracuji v ČS a mohu přispět k tomu, že se během 2 až 3 let z této poněkud zaostalé banky stane a stává špičková evropská banka pro drobnou klientelu. Nejsem hrdý na to, jaké služby ČS dneska poskytuje. 25.1.2001 11:33
OTÁZKA: Osobne povazuji CS za nejhorsi banku z tech velkych co se tyka schopnosti zamestnancu poskytnout kvalitni sluzby drobnym klientum. Nechapu, proc CS chce propustit sedminu lidi, kdyz prepazkovych pracovniku je malo (tedy alespon podle doby, kterou stravite pri cekani na prepazce). Moje posledni spatna zkusenost- stravil jsem pul hodiny cekanim, nez se dostanu k prepazce, abych slozil hotovost na ucet. A nebylo to pred Vanocemi. Nefuncnost bankomatu je az tristni. Jeste, ze mam ucet jinde a bydlim v Praze. Jiny bankomat se v okruhu dvou kilometru obvykle najde. Ptam se tedy, proc budou propousteni zamestnanci (a bude jim vyplaceno odstupne), kdyz by bylo lepsi je prevest na prepazku. Argument, ktery jsem slysel od Erste bank je blbost ("EB ma mene zamestnancu ale vyssi objem vkladu"), nebyla bran totiz do vetsi kupni sila Rakusanu a take nerealnost kurzu. Veverka
ODPOVĚĎ: Spořitelna opravdu zaostala v kvalitě služeb za všemi konkurenty. To brzy změníme a do roka a půl budeme na špici. Snižování stavu zaměstnanců je opravdu plánováno, v roce 2003 bychom chtěli mít zhruba 10.000 pracovníků oproti dnešním 14.130. Snižování stavu se však nebude týkat přepážkových pracovníků. Navíc budujeme samoobslužné zóny, které odlehčí nápor na naše přepážkové pracovníky a tím urychlí obsluhu klienta. Ke snižování stavu přistoupily všechny české banky a je to absolutní nutnost, aby obstály v silné zahraniční konkurenci. 25.1.2001 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, dnes jsem si přečetla v MF DNES, že budete dotovat hypotéční úvěry. Kupujeme si s partnerem byt u IPB Real, jehož cena je cca 3 mil. Kč a 1,2 mil. jsme již zaplatili a na 1,8 mil. chceme hypotéku. Kolaudace bytu je v červnu tohoto roku a tak bych ráda věděla, kdy máme o úvěr u vaší společnosti žádat. Při výpočtu u jiné hypotéční banky nám řekli, že šanci na získání úvěru vzhledem k našim příjmům máme. Jaký čistý příjem bychom měli dohromady s partnerem mít, abychom u vás získali úvěr ve výši 1,8 mil. na dvacet let? Děkuji za odpověď. Mařenka
ODPOVĚĎ: Opravdu chystáme dotované hypoteční úvěry. Obraťte se na pracovníky mého útvaru - 02/21010202, rádi vám sdělíme podrobnosti. 25.1.2001 11:42
OTÁZKA: Proč jste mi vzali na konci roku tolik peněz z účtu??? Je mi z toho smutno... Nefunguje vaše banka především na principu, že se mnoha lidem prostě jen nechce (nebo nemají čas) převést účet někam jinam? Hasik
ODPOVĚĎ: Máte asi na mysli zpoplatnění vedení účtu. Jeho výše je srovnatelná s jinými bankami, v mnoha případech příznivější. Souhlasím, ale s vámi, že za svoje peníze má klient právo požadovat kvalitní služby. V tom spořitelna doposud zaostávala, ale věci se rychle změní. 25.1.2001 11:45
OTÁZKA: Prosím vás, čím si vysvětlujete, že od vás lidé houfně neodcházejí? Já to zabalil hned, když jsem zjistil jak zpoplatňujete výběr z bankomatů, které ještě navíc každý druhý měsíc nejdou. město
ODPOVĚĎ: Podle průzkumu u klientů vyplývá, že oceňují nejrozsáhlejší pobočkovou síť a stabilitu. S jejich trpělivostí a loajalitou si však již opravdu nemůžeme a nebudeme zahrávat. V příštím roce máme za cíl být na špičce v kvalitě služeb v českém bankovním sektoru. 25.1.2001 11:49
OTÁZKA: Ve Vaší pobočce na Václavském náměstí, a kdoví, ne-li všude, jste zlepšili přepážkové služby tak, že chci-li krom vyřízení bezhotovostních operací provést hotovostní vklad, nemohu už peníze složit u téže přepážky, ale musím znovu k jiné, pokladní přepážce. Tzn. další čekání. Jsou důvody koncentrace peněz a úspora či bezpečnost? A čím to ve vztahu k zákazníkovi vyvážíte? To přece vůbec není userś friendly, to musíte uznat! ing. Zbyněk Máca
ODPOVĚĎ: Jde o určitý kompromis, který část klientů oceňuje, část kritizuje. Šlo o cíl zkrácení doby trvání hotovostních operací, což se nám podle statistiky daří a zároveň o možnost věnovat se více klientovi v případě složitějších bankovních operací a poradenství. Vaši připomínku ale chápu a je to skutečně kompromisní řešení nečeho, v čem ideální řešení neexistuje při současné technické úrovni. 25.1.2001 11:53
OTÁZKA: Vy jste z Moravy? Zdá se mi, že jste z Moravy... tom
ODPOVĚĎ: Ano. 25.1.2001 11:54
OTÁZKA: Proč Tošovský před jmenováním Tůmy na něho ještě zaútočil? Byl tak naivní, že si neuvědomil jak se ztrapní? Nebo Tůmu tak nesnáší? Jak na Tošovského jako člověka vzpomínáte Vy? iNVESTOR
ODPOVĚĎ: Nepovažoval jsem ten krok za šťastný pro nikoho. 25.1.2001 11:56
OTÁZKA: Dobrý den. Nevím, jestli se sem můj dotaz hodí, ale zkusím to. Před dvěma lety jsme těsně před výrazným snížením úrokových sazeb ČNBankou podepsaly na pět let 12,5% úroky našeho hypotéčního úvěru. Chtěl bych se zeptat, jestli je nějaká šance, jak dosáhnout přeúvěrování v současné době a dosáhnout tak na současné rozumné úroky hypoték. Byla by možná např. mimořádná splátka? A jaká minimální mimořádná splátka by to příp. musela být, aby se při úvěru 1,4mil. Kč přistoupilo k přeúvěrování? Děkuji. Libor Švejda, lsvejda@atlas.cz Libor Švejda
ODPOVĚĎ: Všechny vaše dotazy by mělo řešit znění vaší úvěrové smlouvy. Doporučil bych vám navštívit vaší pobočku a zkonzultovat možnosti, teré vám úvěrová smlouva nabízí. 25.1.2001 11:57
OTÁZKA: Mam uplne nejobycejnější bankomatovou kartu (Elektron?) a potrebovala bych nejakou, ktera se da pouzit i v zahranici? Poradte jaka je nejlepsi. Kaky musi byt zustatek na uctu pro vystaveni karty Visa... Anonym
ODPOVĚĎ: Karet nabízíme více, navštivte, prosím, jakoukoli naší pobočku, kde vám poradí a sdělí veškeré informace pro vaši potřebu. 25.1.2001 12:03
OTÁZKA: Nemyslíte si, že je divný, že si ode mne berete peníze za výběr u bankomatu, který nepatří ČS, když váš automat v našem městě je na jednom konci a na druhém. puntik
ODPOVĚĎ: Podobná praxe se uplatňuje, pokud vím, ve většině zemí. Síť bankomatů přibližujeme klientovi spíše do míst jeho konkrétní potřeby - supermarkety, hypermarkety atp. 25.1.2001 12:06
OTÁZKA: Nechapu nehoraznou podminku ve vseobecnych podminkach vsech bank: banka neruci za penize, ktere nekdo vybere podvodem. Napriklad obchodnik zeuzije neci platebni kartu. Nebo zamestanec zfalsuje podpis pro vyber hotovosti apod. Jak je neco takoveho vubec mozne. Pokud mi takto nekdo zpusobi skodu, muze to byt pro me velka rana. Banka je schopna takovou ztratu unest a NAVIC by se mela snazit ztratam predejit. Proc napriklad nemaji obchodnici povinnost kotrolovat Obcanku pri pouziti platebni karty? Veverka
ODPOVĚĎ: Odpověď by si vyžádala poměrně dlouhý a složitý právní výklad. Pokud máte zájem a obrátíte se na náš útvar ombudsmana, rádi vám dáme vysvětlení. 25.1.2001 12:08
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak jste vnímal volbu nového guvernéra ČNB? Kateřina
ODPOVĚĎ: Co se osoby týče pozitivně, co se okolností týče negativně. 25.1.2001 12:09
OTÁZKA: Drive slo celkem jednoduse u bankomatu CS jit do debetu. Jde to i ted? Anonym
ODPOVĚĎ: Smluvní podmínky to neumožňují s výjimkou kontokorentu. 25.1.2001 12:10
OTÁZKA: Jste si vědom toho, že řizení ČS,a.s. je chaotické, že jedna divize centrály neví co dělá druhá a že spořitení software je ne špatné úrovni? Pracoval jsem 8 let v ČS ve vedoucích funkcích okresní pobočky, tak vím o čem mluvím. Naprosto nedostačující a nefungující SW (Starbank, neprovázanost Pobočkového systému, dříve časté výpadky LFMS...) je ostudou banky, která chce být Pro život a ne O život. Celý systém funguje dosud jen díky obrovskému úsilí jednotlivých pracovníků, hlavně univerzálních a finančních účtáren, kdy odstraňují chyby softwaru a ukvapených rozhodnutí. V případě, že si tohoto stavu jste vědom, co s tím hodláte udělat? Děkuji za odpověď. Ing. Jiří Krchov
ODPOVĚĎ: Sdílím Váš negativní názor na nedostačující software. V nejbližších 3 letech budeme investovat 8 miliard korun, obrovské úsilí a čas do zkvalitnění výpočetní techniky a informačních systémů. Naopak v oblasti řízení ČS s vámi nemohu souhlasit: celá spořitelna prochází obrovským centrálně řízeným programem změny. 25.1.2001 12:14
OTÁZKA: Dobrý den, počítá ČS se zavedením internetového bankovnictví u účtů Sporostudent? Studentské účty u některých konkurenčních bank už internetové bankovnictví nabízejí a je to, podle mého názoru, velké zjednodušení pro klienty i úředníky banky. Pokud vedení ČS se zavedením služby počítá, sdělte, kdy to bude. Děkuji. Klient ČS Karel
ODPOVĚĎ: Ano v průběhu 1. čtvrtletí tohoto roku. 25.1.2001 12:15
OTÁZKA: Na vsech pobockach sporitelen jsou v kteroukoliv dobu fronty, ceka se i vice nez pul hodiny. Proc chce presto sporitelna snizovat stavy zamestnancu? Dekuji. A.Prochazkova
ODPOVĚĎ: Spořitelna hodlá snižovat stavy zaměstnanců ale nikoliv přepážkových pracovníků. Řadou dalších opatření zkracujeme a budeme zkracovat dobu obsluhy a čekání. Současný stav mě také netěší. 25.1.2001 12:17
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko, můj dotaz je následující: Proč v dnešní době internetu a počítačových sítí nelze vybrat peníze bez různých dalších poplatků z jiné pobočky ČS než je ta, v které byl účet založen? Jaroslav Kuzel
ODPOVĚĎ: Je to důsledek nedostatečného informačního systému, na jehož zásadní změně intenzivně pracujeme. 25.1.2001 12:19
OTÁZKA: Byla jsem nucena u Vás zrušit účet,neboť ve Zruči n/S je provozní doba akorát pro důchodce a ne pro pracující.A když si chci vybrat z bankomatu tak nejde i když Vaše mluvčí v novinách i televizi tvrdí že bankomaty fungují.To jsou služby.Pošta je lepší. Dáša
ODPOVĚĎ: Že jste zrušila účet mě mrzí a problémy s bankomaty, které by měly kompenzovat omezenou provozní dobu, jsou naším nejhorším problémem. S jeho řešením seznámíme veřejnost na počátku února 2001. 25.1.2001 12:22
OTÁZKA: 1) Byl jste v KSČ ? 2) Byl jste členem Lidových milic ? Bykbal
ODPOVĚĎ: Na obě otázky vám mohu s čistým svědomím odpovědět, ale osobní záležitosti nepovažuji za předmět tohoto on-line rozhovoru. 25.1.2001 12:23
OTÁZKA: Nejsem spokojen s průměrnou úrovní chování pracovníků České spořitelny ke klientům. Kdyby spořitelna neměla tolik bankomatů, změnil bych ji za jinou, více orientovanou na službu klientovi. Kdy bude možné ovládat sporožiro internetem a mobilním telefonem? Martin
ODPOVĚĎ: S průměrnou úrovní chování pracovníků ČS jsem stejně jako vy nespokojen.Proto jsme vytvořili standardy chování vůči klientovi a budeme jejich dodržování monitorovat a hodnotit a trénovat. V prvním čtvrtletí bude možné s vaším účtem komunikovat přes internet a mobilní telefony. 25.1.2001 12:26
OTÁZKA: Dobrý den. Vzhledem k tomu, že jste nějaký čas spolupracoval s novým guvernérem ČNB p. Tůmou, chtěla bych se Vás zeptat, zda lze očekávat v ČNB pod jeho vedením nějaké změny. Mám pocit, že se nenechá ovlivňovat jinými lidmi (viz "rozhovor" s Václavem Klausem hned po jeho zvolení guvernérem) a že by mohl nějaké změny prosadit. Děkuji za odpověď. Hana P.
ODPOVĚĎ: Nerad bych komentoval a spekuloval o vnitřních záležitostech ČNB. 25.1.2001 12:27
OTÁZKA: Prosím, kdy začnete poskytovat Vašim klientům - držitelům platebních karet alespoň mírně spolehlivé služby ? Funkčnost Vaší sítě bankomatů a autorizačního střediska je značně nespolehlivá, dochází k častému přerušení provozu. Já nejsem Vaším klientem, to jsem si vyřešil již před lety, ale bohužel musím vysvětlovat Vašim rozezleným klientům problém, kdy nemohou použít svoje finanční prostředky a zaplatit platebními kartami prostřednictvím platebních terminálů v síti našich supermarketů. Stav je skutečně vážný. Anonym
ODPOVĚĎ: Stav je opravdu vážný. Jeho řešení se klienti dočkají v řádu několika málo měsíců. Více podrobností budeme umět sdělit veřejnosti začátkem února. 25.1.2001 12:28
OTÁZKA: Dobrý den pane Kysilko. Jsem Vaším příznivcem a chtěl jsem se zeptat proč jste odešel z ČNB. Děkuji. ing. Beneš
ODPOVĚĎ: Z ČNB jsem odešel po vypršení 6 ročního jmenovacího mandátu, stanoveného zákonem o ČNB. 25.1.2001 12:29
OTÁZKA: Vážený pane ! Má žena má v únoru 2001 nastoupit do pobočky ČS v Opavě po ukončení mateřské dovolené. Když se v prosinci r. 2000 zajímala o to kdy a kam má nastoupit, vedoucí personálního oddělení jí sělila, že se snad zbláznila a jestli nečte noviny, že se přece propouští, takže s nástupem nemá vůbec počítat. Když se šla osobně zeptat pana ředitele, ten jí sdělil, že má příkaz nevzít zpět ženy z mateřské dovolené a pokud bude na nástupu trvat i nadále, nabídne jí takové místo, které ona nepřijme ( např. ve Vrbně pod Pradědem), takže pak bude mít důvod dát jí výpověď. Přitom před nástupem na mat. dovolenou byla vedená jako jedna z nejschopnějších zaměstnanců pobočky. Nevím jaká je nová personální politika ČS a.s., ale to co mám šanci vidět a slyšet od současných zaměstnanců (mimochodem také jsem byl zaměstnancem 4 roky) mi nepřipadá jako smysluplná. Děkuji za odpověď. Vladimír Kocián
ODPOVĚĎ: Rád bych vás požádal, aby se vaše žena na mě obrátila telefonicky nebo písemně. 25.1.2001 12:33
OTÁZKA: Dobrý den Pane Kysilko, mám takovou zkušenost, že když zajdu do pobočky ČS, mnou očekávané (a firmou zaslané) peníze na účtě nejsou. Ovšem po obdržení výpisu dodatečně zjistím, že byly připsány právě v den, kdy jsem pobočku navštívil. Ještě názor - mám dojem, že přepážkoví pracovníci nejsou příliš manažery ČS motivováni, nespokojenost klientů odnesou často nespravedlivě právě oni (být v jejich pozici, dával bych klientům rovnou telefon na ředitele ČS, aby byl trošku v obraze) Jak jste dořešili případ s tím holomkem, co si "hrál" s daty klientů ? Pepa
ODPOVĚĎ: K tomu může dojít a ve většině případů je to dáno neuspokojivou úrovní našich informačních systémů, na jejichž změně hodně intenzivně pracujeme. V letošním roce zavádíme nový a věřím, že účinný motivační systém pro pobočky a jejich pracovníky a ředitele pro zvýšení kvality služeb. Dořešení onoho případu už je v rukou nikoli spořitelny ale v rukou příslušných orgánů. 25.1.2001 12:39
OTÁZKA: Kdy zrušíte specifický symbol? Když jsem chtěl poslat peníze z ciziny na účet ČS dívali se na mě jako na blázna. Když mi v lednu 2001 ČS sdělila, že mi mění číslo účtu, radoval jsem se, že zrušili specifický symbol. Místo toho mi jen změnili číslo účtu a teď musím se změnou obtěžovat své plátce. Pavel
ODPOVĚĎ: Nerad bych vám odpověděl nepřesně, kdy zrušíme specifický symbol. Se zrušením počítáme. 25.1.2001 12:57
zpět na osobnost