iDNES.cz

Ptejte se Roberta Chvátala, marketingového ředitele RadioMobilu

velikost textu:
vydáno 7.11.2000 9:45
OTÁZKA: Kolik jste ochotni za licenci na UMTS zaplatit? Jarda
ODPOVĚĎ: Otazka nezni ani tak kolik je Radiomobil v absolutni vysi ochoten zaplatit. Otazka by mela znit jaké služby a jak rychle budou moci zákazníci v CR využívat co se týče služeb 3 generace. Paegas svoji představu o těchto službách má a je připraven se na výstavbě sítě 3 generace podílet. 7.11.2000 9:58
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, v zájmu rychlejšího rozvoje Vaší sítě by mělo být i pokrytí co nejširších ploch. V tomto směru si myslím, že máte u nás - jihovýchodní část Znojemska (Hrušovansko) - zbytečně dlouho prodlevu, když vím, že řadu anténních systémů zde již máte, ale nejsou zprovozněny. Kdy se tedy můžeme těšit? ing. Nevrkla
ODPOVĚĎ: Co se týčře načasování zpuštění jednotlivých vysílačů, je třeba se obrátit na naši Info linku. Osobně si myslím , že i "poslední zbytky " Znojemska se musí brzy dočkat. Generelně k pokrytí, Paegas je i v roce 2001 připraven investovat v nezměněné výši do pokrytí, tj vroste počet vysílačů asi o 20 až 30 procent i v r. 2001. 7.11.2000 10:01
OTÁZKA: Nepřejmenuje se RadioMobil na Paegas? Pavel Mařák
ODPOVĚĎ: Radiomobil zůstane jako jméno pro právní subjekt. Paegas jako značka pro progresivní a inovativní mobilní sít se bude dále rozvíjet. 7.11.2000 10:02
OTÁZKA: Pořád slyším UMTS. Můžete mi lidsky vysvětlit co to pro mě jako normálního člova zmanená a co mi to přinese? Milada Přibylová
ODPOVĚĎ: UMTS velmi jednoduše řečeno nabídne zákazníkovi využívat jeho "mobilní terminál" nejen k hlasové komunikaci, ale i jako rychlý "bezdrátový" přístup k informacím, databázím, aplikacím atd., které mohou být uloženy jak na veřejném Internetu , tak i na firemních Intranetech, tj. ponikových sítích. Budeme tak schopni mobilně nejen hovořit, ale i pracovat, bavit se , zjištovat si věci, nakupovat atd. 7.11.2000 10:05
OTÁZKA: proč v Praze spadne tak 50 procent hovorů? mařík
ODPOVĚĎ: Otázka kvalitního pokrytí Prahy je pro nás samozřejmě klíčová, ale zároven i jedna z nejtěžších. Zaznamenáváme zde největší dynamiku nárůstu uživatelů a zároven letos v Praze stavíme největší počet základových stanic na frekvenci 1800 MHz. Optimalizace sítě pak probíhá za pochodu. Věřím ale že se nám stále více bude dařit poičet spadlých hovorů minimalizovat. 7.11.2000 10:08
OTÁZKA: Dobrý den pane Chvátale. Mám několik typů na zlepšení vašich služeb, co na to povíte: Vyslechnutí hlášky mailboxu zdarma pro volajícího (člověka nenaštve více, když spadne do schránky po prvním zazvonění a ještě platí i za to, když JEN vyslechne úvodní pozdrav) Tarifikace po sekundách od první sekundy hovoru (ne, jako podraz Eurotelu po první provolané minutě). Výrazné zlevnění SMS zpráv u TWISTu? Cena 2.80 za zprávu (3.80 za e-mail) se mi zdá skutečně přemrštěná. Tím byste ostatním operátorům skutečně zavařili. Ne spuštěním služby, která pro 80% vašich zákazníků (myslím Click pro majitele Twistu) nemá vůbec smysl?? Díky. David Strnadel
ODPOVĚĎ: Spostu těchto témat samozřejmě pravidelně zvažujeme. Vždy je to ale otázka poměru kvalita versus cena. Myslím ale , že na některé z těchto podnětů najdete v budoucnu odpověd. I Click se bude vyvíjet tak, aby mohl být ve větší míře používán i zákazníky na Twistu. Unified messaging je velmi zajímavá a nová služba. 7.11.2000 10:12
OTÁZKA: Chystáte nejaké nové nabídky? Aby měl mobilní telefon každý a odhlásil pevnou linku? Například to, že když budu doma, tzn. budu v dosahu mého "domácího" vysílače, myslím, že se tomu říká "bétéeska", tak že mi to budete účtovat jako bych volal z pevné linky? Jura Čevela
ODPOVĚĎ: Otázka používání vašeho mobilu doma jako pevné linky je spojena s určením vaší polohy téměř na metr přesně, tj. abychom věděli určitě, že jste doma ve svém bytě. Zádný mobilní operátor ve světě to ještě nedokázal. Souhlasím, ale že mobil může nahradit i pevnou linku. Pokud vaši známí mají také Paegas, tak nemusíte platit žádný měsíční paušál za minimum minut a navíc jste mobilní. Máte možnost Paegas či Twist NEJ, Paegas Internet Call, , GSM Banking atd atd. 7.11.2000 10:16
OTÁZKA: Jaká další lákadla může nabídnout mobilní telefon? Taková, abych si odhlásil doma pevnou linku? Karel Trojan
ODPOVĚĎ: Další lákadla mobilu versus pevná linka? GSM Banking, Paegas Asistent, Click = všechny typy zpráv v jednom (tj. záznamová služba, fax + email), posílání SMS=krátkých textových zpráv, Paegas/Twist NEJ a hlavně : být kdykoli a kdekoli k dostižení. 7.11.2000 10:18
OTÁZKA: Co brání tomu, aby už dnes byl mobil levnější než pevná linka od Telecomu? Přemek Klíma
ODPOVĚĎ: Mobil již dnes nabízí mnohem více než pevná linka. V době UMTS bude umět i mnoho dalších věcí (např. rychlý přístup na Internet(. Je logické, že nemůže být ve všech aspektech levnější než prostá pevná linka. Chcete maximalizovat svůj požitek nebo sedět pasivně u drátu a čekat, čekat a čekat..... 7.11.2000 10:21
OTÁZKA: Oskar i EuroTel už mají účtování po vteřinách. Bude ho mít i Paegas? Kdy? A proč ho ještě nemá? Nebo ho vůbec mít nebude? Vteřinka
ODPOVĚĎ: Eurotel ani Oskar nemají účtování po sekundách, ale po 1 MINUTE a teprve pak po sekundách. Dle našich analýz stávajícího chování zákazníků na tom vydělá spíše operátor než zákazník. I odezvy našich zákazníků nejsou zdaleka jednoznačné. 7.11.2000 10:22
OTÁZKA: Kdy se konečně zlepší kvalita SMS centra tak, aby SMSky chodily dříve, než druhý den. To je moje vlastní zkušenost zde na Severní Moravě. Kolegovi dokonce nechodily týden, zavolal na infolinku, kde tvrdili, že je vše v pořádku a za 5 minut mu všechny SMS dorazily…. Některé ovšem již dost neaktuální  DS
ODPOVĚĎ: Vzhledem k tomu , že jsme naše centrum SMS zpráv nedávno posilovali, tak by nemělo docházet k chronickým zpoždováním v doručování SMS zpráv. Může to nastavat pouze u notifikací směřovaných na mobilní emailové adresy, které přijdou pak jako SMSka a jsou ve starém formátu mobilní tel číslo@sms.paegas.cz. Tam je třeba změnit si tvar vaší mob. emailové adresy na jméno@click.cz 7.11.2000 10:27
OTÁZKA: Britský Orange si neúčtuje spadlé hovory, proč inovátor Paegas nemá také něco takového? Byl by to krásný důkaz, že kvalita sítě už je dostatečně dobrá. Nebo si ještě Paegas nevěří? (Že se to nedá rozlišit od normálně ukončeného hovoru je nesmysl, dá se to ošetřit a nestandardně ukončený hovor se prostě na ústředně pozná.) Rýpal
ODPOVĚĎ: Zkušenost mnoha operátorů je taková, že místo aby koncentrovali své síly na zkvalitnění sítě, tak zatěžují komplexitu svého účtovacího systěmu. Paegas půjde důrazně cestou posilování a zkvalitnování své sítě a i v příštím roce do této oblasti budeme důrazně investovat, i na úkor zisku. 7.11.2000 10:30
OTÁZKA: Dobrý den. Nechystáte spolu s novinkami třeba tu jednu z nejzajimavějších - účtování po vteřinách? Vím že je to obsahem "tajné" marketingové strategie, ale když je to jen mezi námi dvěma tak byste mi to mohl prozradit :-) Jirka
ODPOVĚĎ: Na téma sekundového účtování jsem již odpovídal před 5 min 7.11.2000 10:31
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, jak zdůvodníte problémy se spuštěním služby CLICK? Nejprve spuštěna věhlasná reklama,avizováno i na INVEXU, pak služba spuštěna až 1 den po ohlášeném datumu, stále přetrvávají se službou velké problémy. Na problémy odesílané mailem na "clckmastera" vůbec nikdo nereaguje, o infolince se asi nemá cenu ani zmiňovat... JE TOHLE DALŠÍ DŮVOD PROČ NEBÝT S VÁMI? RomanS
ODPOVĚĎ: Click nabízí dvě zcela nové služby. 1. Unified messaging - všechny typy zpráv v jednom "boxu" = ClickBox a 2. ClickProfil = možnost modifikovat a kontrolovat si svůj zákaznický profil sám. A to vše přístupovou cestou jak z Internetu, tak i přes WAP. Od počátku je snaha vysvětlovat vše velmi jednoduše a předvádět na adrese samotné, tj. www.click.cz. Vaši poznámku o podpoře na případné otázky na clickmasteru prověřím. 7.11.2000 10:35
OTÁZKA: Myslíte si, že WAP a GPRS vytlačí klasický internet? Asi ne, co? Josef
ODPOVĚĎ: Myslím, že to přijde až za éry UMTS. GPRS je ale dobrý testovací předstupen. Šance "osahat" si např. účtování objemu přenesených dat a ne času. 7.11.2000 10:36
OTÁZKA: Proč má nejrychlejší SMS bránu (při posílání SMS z internetu) OSKAR, následuje EUROTEL a z www stránky PAEGASU se posílají SMS nejobtížněji. Dlouho trvá odeslání a někdy i jen přihlášení. Musím ale ocenit Váš primát v potvrzování doručených zpráv internetem na e-mail. Je to velice dobré. Děkuji Grünfeld
ODPOVĚĎ: Propustnost SMS brány na webu souvisí i s počtem účastníků. Myslím si, že naši zákazníci jsou mnohem aktivnější. Prostě jsou v moderních technologiích zdatnější. 7.11.2000 10:38
OTÁZKA: Kolik lidí má GSM Banku? Máte už údaje, o kolik to narostlo od té doby, co GE Capital Bank začala nabízet mobil "zdarma"? Procházka Pavel
ODPOVĚĎ: Služby GSM bankovnictví aktivně využívá již více než 30.000 našich spokojených zákazníků. Krok GE Capital velmi vítáme nebot zdravě rozbouřilo již tak docela bořlivé vody přímého bankovnictví v CR. Díky Paegasu je CR na světové špičce v této oblasti a banky a operátoři ze západní Evropy se na nás obracejí se žádostí o sdílení našich již bohatých zkušeností. Všechny klíčové banky v CR jiy projevily zájem o zavedení tohoto moderního a naprosto bezpečného systému komunikace s vaší bankou. 7.11.2000 10:42
OTÁZKA: Objevil se dohad, že RadiMobil vstoupí na burzu? Je to vážná myšlenka, nebo jen takový nápad? Co by Vám to přineslo? A šli byste na pražskou burzu, nebo na Newex, případně do Frankfurtu nebo do Londýna? Rockefeller
ODPOVĚĎ: Téma RadioMobil a vstup na burzu je předčasný. RadioMobil je součástí jedné z největších a nejdynamičtěji rosoucích mobilních skupin na světě : T-Mobile International. Máme sesterské operátory v Německu, Rakousku, Anlii, USA, Polsu, Madarsku, Slovensku a budeme se snažit našim zákazníků nabízet i výhody za hranicemi CR. 7.11.2000 10:45
OTÁZKA: Pokud by se zjistilo, že mobily způsobují rakovinu, jste pojištěni proti případným žalobám klientů? Jarda
ODPOVĚĎ: Žádný věrohodný vědecký výzkum zatím škodlivé účinky mobilních telefonů na lidský organismus neprokázal. Doma máte televizi, radio, mikrovlnu a také o to nepřemýšlíte. 7.11.2000 10:46
OTÁZKA: Máte už představu, k čemu by se dalo UMTS využít? Bob
ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal UMTS = rychlý, mobilní přístup k nejrůznějším aplikacím na Internetu. Souvisí to i se záváděním naprosto nových typů mobilních zařízení (ani ne snad už telefonů). S větším displejem, s integrovaným slotem pro SIM kartu atd. 7.11.2000 10:48
OTÁZKA: Četl jsem Vaši odpověď na to, k čemu je UMTS. Ale to všechno už přece více méně umí i současná GSM síť. Nebo se mýlím? petr mach
ODPOVĚĎ: Ano, ale mnohem pomaleji. Také si musíme počkat na novou generaci mobilnbích terminálů a v neposlední řadě i na tisíce nových aplikací " posazených " na nejdostupnější a nejdemokratičtějsí síti - tj. na Internetu. Od rezervování lístků do kina, přes pravidelný měsíční nákup potravin až po zahrání si interaktivní hry s kamarádem, který je 300 km od vás. 7.11.2000 10:51
OTÁZKA: Dobrý den pane Chvátale, tak trošku bych navázal na kolegu (Davida Strnadela), který se ptal na zlepšení vašich služeb. Souhlasím s ním v cenách za SMS, také se mi zdají poměrně vyskoké, ale mám jiný dotaz. Na webu se objevily zprávy o nové službě - zasílání SMS i na pevnou síť, která je nabízena zatím pouze v Německu. Dočkají se Vaši klienti této, pro mě velice zajímavé, služby? V jakém časovém horizontu? Budete první? Děkuji za odpovědi. Lubomír Milek
ODPOVĚĎ: O zasílání SMS na pevnou sít jsem neslyšel. Zeptám se kolegů v práci. Ale co takhle ClickBox - poslechnout si vzkaz na emailu, nebo precist si email na mobinim telefonu pres ClickWAP? 7.11.2000 10:53
OTÁZKA: Kde vidíte cílovou hranici penetrace trhu mobilních telefonů? Radek Gajdoš
ODPOVĚĎ: Přes 100%, protože spoustu lidi bude mít telefonní čísla dvě. Jedno pracovní a jednou soukromé. Jedno s telefonem s velkým displejem, nejen pro hlas, ale i pro mobilní čtení a vyřizování emailů a jeden telefon malinký do kapsy, když jdu večer jen tak na večeři.A to nemluvím o tisících aplikací "mobilní SIM karta ve stroji", kdy např. taxikář vám bude moci akceptovat platbu kreditní kartou. 7.11.2000 10:56
OTÁZKA: jakej mas ty telefon? vasa
ODPOVĚĎ: Já zkouším neustále několik telefonů. Pravidelněji používám novou Motorolu "vecko" s WAPem, malou Nokii 8250 a Siemens S35. 7.11.2000 10:58
OTÁZKA: Zajímá mě, Váš názor na částky, které účtujete za propojení hovoru do sítě třetího mobilního operátora (Oskara) společně s Eurotelem? Prosím, nevymlouvejte se na nedotažené uzavřené propojovací dohody, či snad vyšší náklady za volání do této sítě. Jen by mě zajímalo, jestli přiznáte, že se takhle společně s Eurotelem snažíte zabrzdit rostoucí konkurenci. Kuťas
ODPOVĚĎ: Rostoucí konkerenci každopádně s Eurotelem nejsme schopni brzdit. Myslím si , že Paegas je právě ten, kterýco nejzdravější konkurenci v Čechách rozpumpoval. Když nevíte, za kolik se s někým domluvíte v propojovací dohodě, tak vám nezbývá nic jiného než odhadovat. Až bude dohoda podepsaná ceny tomu budou odpovídat. 7.11.2000 11:01
OTÁZKA: Zlobí mne, když o půlnoci telefonuji a 3x mi "spadne" hovor - nesnaží se Radiomobil alespoň takhle přivydělávat? Kolik si myslíte, že budou stát SMS-ky za 1 rok? (četl jsem odhad, že půjde o desetníkové záležitosti) Karel
ODPOVĚĎ: Cena SMS bude v budoucnu "mnohotvárnější" . Za SMS do domácí sítě již dnes platí zákazníci naprosto minimální sazby. Od začátku je to 1 Kč. Některé ceny za SMS , např u info služeb by měly být adekvátní nákladovosti jejich přízení. 7.11.2000 11:03
OTÁZKA: Pane řediteli, SIEMENS vydal oficiální prohlášení že telefon M 35 si do konce roku neobjednali operátoři, a Radiomobil tvrdí, že je SIE nestíhá vyrábět. Kdo tedy lže ??? :)) Radek
ODPOVĚĎ: Pokud vím, tak M35, jeden z nejnovějších typů od Siemensů již nabízíme, nebo v co nejkratší době nabízet budeme. Jemu podobný je C35 a ten měl Paegas od počátku v mnohem uspokojivějších množstvích v porovnání s konkurencí. Dokonce i s nejnovějším CD od Madonny. 7.11.2000 11:05
OTÁZKA: Kdo vymyslel: Nevaž se, odvaž se. Kdo má největší podíl na kreativní práci při reklamních kampaních? Vy osobně, jste více manažer nebo vizionář, tvůrce? Fanda
ODPOVĚĎ: Marketing u Paegasu je zodpovědný za kompletní "marketing mix", tj včetně komunikační strategie. Nevaž se, odvaž se je více než reklamní slogan. Je to životní postoj, filozofie chcete=li. Je to výsledek práce celého, velmi tvořivého a velmi kompetentního týmu u nás a já jsem velmi hrdý na to, že ho mohu vést. 7.11.2000 11:07
OTÁZKA: Jaká další čísla budete mít, až vypotřebujete 0603, 0604 a 0605? Jerry
ODPOVĚĎ: Předčíslí 073 a pak sedmimístné číslo. Tolik alokace od ČTU. 7.11.2000 11:08
OTÁZKA: Kdy Paegas nabidne novy ericsson T20? Bude ve Twistu a kolik bude stat? Vitek
ODPOVĚĎ: O novém portfoliu telefonů diskutujeme uvnitř paegasu s týmem lidí jak z obchodního, tak i marketingového oddělení. Ericsoon T20 nevyjímaje,. Nechte se překvapit - načasováním i cenou. 7.11.2000 11:09
OTÁZKA: O kolik peněz od vás přišla fotbalová reprezentace, když remizovala na Maltě? Jaromír Sladký
ODPOVĚĎ: Partnerství s českou fotbalovou reprezentací je založeno na jednoduchém motivačním principu. "Nepostoupíš-nedostaneš". Jinými slovy, jedná se o relativně nízkou základní část a pak tvoří velkou část bonus za postup na Misatrovství světa v r. 2002 v Japonsku a Koreji. Následují bonusy za postup ze skupiny, do semifinále i do finále. Uvidíme. 7.11.2000 11:12
OTÁZKA: Kolik peněz měsíčně provoláte? Harry
ODPOVĚĎ: Relativně hodně ale je to hodně dáno tím, že jsem neustále v kontaktu s mými lidmi z Radiomobilu. Je to v drtivé většině o práci, protože v práci trávím 10 až 12 hodin denně. 7.11.2000 11:16
OTÁZKA: Pane rediteli, a) proc musim platit pri volani do sve schranky tech prvnich 15 vterin, ve kterych mi hlas oznamuje pocet novych zprav, ale take znovu a znovu opakuje jak zpravy smazat, potvrdit atd. Priznam se, ze me je neprijemne toto platit. b) Pocitate se slevnenim sazeb na EuroTel a Oskar(z Twistu 5,80 Kc a 6,80 Kc)? Uvital bych to. Jiri Benes
ODPOVĚĎ: Na tématu tarifikace vybírání záznamové služby pracujeme tak, aby si mohl zákazník vybrat. Co se týče sazeb na Et či Oskar, tak si myslím jsou stále výhodnější pro zákazníky Paeasu/Twistu, než je tomu naopak.Každopádně poměr výkon(tj. pokrytí, rozsah služeb, počet lidí na stejné síti) versus cena mluví jednoznačně ve prospěch Twistu. 7.11.2000 11:22
OTÁZKA: Vážený pane Chvátale, myslíte si, že je správné účtovat hovorné za přehrání úvodního vzkazu schránky, kdy volaný účastník není v dosahu sítě a volající s ním chce mluvit osobně a nechce mu nechat vzkaz. Připomínám, že pokud se někdo nachází mimo pokrytí může to být i vinou operátora. Poradil byste nám, jak se volající může této situace vyvarovat? Děkuji a přeji příjemný den. Jiří Mikule Jiří Mikule
ODPOVĚĎ: O budoucí možnosti volby jak tarifikovat hlasovou schránku jsem se již zminoval. Alterbnativou je napsat SMS. 7.11.2000 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, využil jsem nabídku na paušál s Nokií, kterou děláte s GE Capital Bank a je to velmi zajímavé získat telefon za takto výhodných podmínek. Co plánujete do budoucna? Je to trend? Standa
ODPOVĚĎ: řekl bych, že spolu SGE Capital vytváříme trend v demokratizaci sllužeb přímého bankovnictví. Odezva je velmi pozitivní a i GE Capital se snaží pečlivě tuto službu svýk zákazníkům (a své GSM bankovní menu na mobilu) vysvětlovat. 7.11.2000 11:25
OTÁZKA: Mám několik otázek: 1. Bude potřebná vyměna SIM karet pro novou volačku Paegasu 073. 2. Bude Paegas účtovat po sekundách, ale po všech ne až po první minutě. 3. Kdy bude Paegas nej zdarma nebo za 0,50 Kč a pro třeba až ctyři čísla. Peagasu zdar! Smot
ODPOVĚĎ: 1. Stávající zákazníci s předčíslími 0603, 0604 a 0605 nemusí spěchat s výměnou. Jejich čísla jim budou platit minimálně dalších 10 let. 2. Sekundové účtování stále analyzujeme. Konkurence ho také neuplatnuje a zdůraznuji, že ceny za GSM v CR jsou jedny z nejnižších v Evropě. 3. Odezvu a zkušenosti s naší unikátní službou NEJ vneustále vyhodnocujeme. Záleží na odezvě zákazníků. 7.11.2000 11:28
OTÁZKA: Předplacená karta Oskarta má dost levný telefonování. Kdy zareagujete. Paegas-Paegas 1 Kč za min. Oskárek
ODPOVĚĎ: Pokud vím Oskarta 1 Kč za Oskar-Oskar nemá. Je to něco nad 3Kč. Twist má NEJ po celý den, 24 hodin. A u Twistu se ekonomicky dovoláte 1,6 mil zákazníků v porovnání se 165.000. To je pádný argument. 7.11.2000 11:31
OTÁZKA: Co se stalo s telefonem Siemens M35i? Tomáš
ODPOVĚĎ: Budeme ho nadále nabízet. Je objednán a je o něho velký zájem. Se Siemensem jsou naše vztahy dobré a potřeby po nových Siemens telefonech jsme letos díky naší mezinárodní skupině T-Mobile International vykrývali lépe než konkurence. 7.11.2000 11:32
OTÁZKA: Kdy ukoncite konforntacni styl reklamy RadioMobil versus Eurotel. Nekdy je to smesne, nekdy je to k placi. Mnoho lidi jiste nezajimaji jen slova, ale ciny. V mnoha aspektech mate co dohanet. Kvalita pokryti, vypadavani hovoru, nerealizovane sliby nebo jen zcasti. Pokud si nejste vedom vyse uvdenych zkusenosti, pak se poptejte svych zakazniku, kterei nejen poslouchaji, ale i volaji. Anonym
ODPOVĚĎ: Souhlasím plně s vámi, že nemá smysl se upínat v komunikaci na "vytahováni si trika" a že je mnohem důležité zákazníkům nabízet kvalitní pokrytí, široké spektrum služeb a spolehlivý zákaznický servis. Když se podíváte na poslední kampan na Click , tak jednoznačně vyplývá, že Paegas Clicj jde svoji novou cestou a nesnáží se porovnávat či shazovat. To jsme zčásti dělali dříve, kdy jsme se za každou cenu snažili dostihnout našeho jediného konkurenta ET. Myslím, že se to podařilo a Paegas se ted snaží jít svou vlastí cenu. Ostatně - konkurence je dnes mnohem širší. Spíše se musím někdy pousmát nad tím, jak snadno se nechá ET "vycukat" (viz kampaně proti plnohodnotnému předplacenému 100% Roamingu, či vůči Twist NEJ). Myslím, že to nemají zapotřebí, ale to jej jejich problém. 7.11.2000 11:38
OTÁZKA: U mnoha světových operátorů je běžné, že se prvních několik vteřin spojení nezpoplatňuje. Běžně se mi stává, že s někým potřebuju opravdu mluvit, ne s jeho schránkou a tak trpělivě platím několik korun za každý pokus. Řeším to tak, že prostě nemám zapnutou hlasovou schránku, abych tím ušetřil peníze lidem, kteří mne shánějí. Teď sice vyděláváte na zbytečných spojeních do hlasové schránky, ale přicházíte o peníze za využívání schránky. Pro vás to možná není rozdíl, peníze jako peníze, pro mne je to však opruz, nemám hlasovou schránku a platím za nesmysly. farAo
ODPOVĚĎ: Můj závěr z tohoto on-line interview je takový, že vzhledem k počtu dotazů na téma tarifikace výběru záznamové služby, se posusíme uvedení těch již dříve zmíněných alternativ. Prvních několi vteřin zdarma věc neřeší. Nikdy nevíte, zda je člověk na příjmu či zda má zapnutou hlasovou schránku. 7.11.2000 11:42
OTÁZKA: Na jaře mi byl ukraden mobilní telefon Paegas Twist. Protože zloděj ani nevyměnil SIMM kartu bylo možné se na tento mobilní telefon ještě měsíc dovolat. Pokoušel jsem se získat pomoc u Radiomobilu, kde mi řekli, že mi může pomoci pouze oddělení právní, které však má tajné telefonní číslo, takže mi Radiomobil v žádném případě nepomůže, přestože příslušné technické prostředky má. Paní ještě neoficiálně připustila, že se Vaší firmě v podstatě krádež hodí , protože já si budu muset koupit nový přístroj. Nekoupil jsem si ho a nekoupím, dokud mě nepřesvědčíte, že Vaší snahou není pomáhat zlodějům. Myslíte si , že si ještě někdy budu u Vás moci mobilní telefon koupit ? Petr
ODPOVĚĎ: Myslím si, že si u nás mobilní telefon každopádně kopit budete moci. Připravujeme systém registrace našich předplacených zákazníků, kdy jim v případě odanonymění se nabídneme i možnost ponechat si své předplacené mobilní telefonní číslo a další výhody. 7.11.2000 11:46
OTÁZKA: v cervnu jsem byla v Recku. Operator mi sdelil, ze sms a hovory budu moci normalne prijimat. Opak byl pravdou. Mobil nenedal nic jineho, jen vyhledaval sit. Diky "dobrym" radam vasich operatoru jsem byla prakticky odrizla od civilizace. Jak je mozne, ze se podavaji tak spatne zpravy? Hanka
ODPOVĚĎ: Záleží na tom zda máte přeplacenou službu či standardní tarif. V případě standardního tarifu byste měla mít automaticky aktivovaný tzv.Holidaz Roaming. V případě Twistu a letošního července jste pravděpodobně neměla zaktivovaný roaming. To by ted mělo být již automatické. Můžete si zdarma zavolat na 4603 a zjistit váš aktuální status. 7.11.2000 11:50
OTÁZKA: Slyšel jsem, že pomocí jednoho dobíjecího kupónu Twist lze dobít najednou dvě SIM karty - udělali jste nějaká technická opatření proti této "věci", nebo jen prostě tomu raději nevěříte? Druhá otázka: dočkáme se kvalitnějšího zvuku a KDY? Kája
ODPOVĚĎ: Systém Twist by neměl umožnovat paralelní nabytí dvou účtú najednou s jedním dobíjecím kódem. Systém neustále moniturejeme, takže to není otázka "věření či nevěření". Co se týče kvalitnějšího zvuku, tak pokud máte na mysli EFR jako kodek řeči, tak ten uvést nezamýšlíme vzhledem k budoucímu nástupu nových technilogií v kodování řeči. 7.11.2000 18:26
OTÁZKA: Dobrý den, mám následující dotaz, v jakém stavu je v dnešní době rozšiřování Váší sítě, jedná se mi o to, že v dnešní době je spousta oblastí, kde oba Vaši konkurenti signál mají a Vaše společnost ne (oblast HK,cca 20 km západně od Smiřic). Druhý dotaz nešlo by udělat "něco" s účtováním odeslaných SMS přes TWIST kartu? Myslím tím zkrátit dobu odúčtování. Děkuji za odpovědi. Dušan P. z HK
ODPOVĚĎ: Již jsem se zminoval, že naše pokrytí kvantitativně i kvalitativně budeme rozšiřovat. Otázku Smiřic u Hradce Králové předám kolegům z úseku plánování sítě. Na kratším zaúčtovávání odeslaných SMS pracujeme. Bude to v příštím roce. 7.11.2000 18:27
OTÁZKA: Jak je to s UMTS? Když dejme tomu zaplatíte za licenci 5 miliard (to je přibližná částka, kterou odvádíte státu za rok na daních), můžete si to napsat do nákladů = ten rok státu neodvedete nic a licenci máte v podstatě zadarmo.... Víte o tom něco? Kuťas
ODPOVĚĎ: Poplatek za licenci je chápán jako investice, tzn. že tuto nákladovou položku bychom měli odepisovat několik let. Jinými slovy, licenci nemáme vůbec zadarmo, ale tvrdě za ni platíme státu. Co se týče těch 5 miliard, tak je to nepravda, nebot vzhledem k výši investic jsme zatím státu na daních ročně 5 miliard nikdy neplatili. Stačí se podívat do naší výroční zprávy. 7.11.2000 18:28
OTÁZKA: Dobrý den, jste homosexuál? Karel Z.
ODPOVĚĎ: Pokud vím, tak tomu nic nenasvědčuje. Ani moje žena si nestěžovala. 7.11.2000 18:28
OTÁZKA: Proc Paegas blokuje sluzbu RADARY.CZ? Jsem (platici) zakaznik Paegasu a zminenou sluzbu jsem si objednal. Vidim to jako pohrdani zakaznikem, nebo snad chce Paegas diktovat, ktere sluzby mohu vyuzivat a ktere ne? Michal Trachta
ODPOVĚĎ: Paegas není zdaleka v pozici, aby se snažil diktovat zákazníkům, které služby využívat a které ne. Otázka by měla být směřována na provozovatele serveru Radary, který s námi odmítá vstoupit do standardních komerčních jednání. Já taky nemohu přijít do Delvity a odnést si zdarma náklaďák igelitových tašek. My jsme investovali do našeho SMS centra, do signalizace a to Radary slyšet nechtějí. A to mě upřímně udivuje. 7.11.2000 18:29
OTÁZKA: Připravujete taky s nějakou jinou bankou podobnou nabídku, jako je ta s GE Capital Bank? Jde o telefon k ovládání účtu přes GSM. Myslím, že omezení pouze na jednu banku je zbytečné. Jiří Pokluda
ODPOVĚĎ: GSM Banking funguje s IPB, CSOB, Expandii, Union bankou a GE Capital. Další banky budou postupně přibývat. Jediná GE Capital se rozhodla motivovat své potenciální i stávající zákazníky a investovat do mobilního telefonu pro ně, aby s ní byli ve spojení přes mobilní telefon. Myslím, že další banky se v určité formě v budoucnu přidají. 7.11.2000 18:30
OTÁZKA: Vždyť ale může Paegas zavést účtování po vteřinách už od 1. vteřiny, na tom jistě zákazník vydělá ( nebo Paegas prodělá ?) Kopecký
ODPOVĚĎ: Na tento dotaz jsem již odpovídal. 7.11.2000 18:30
OTÁZKA: Proč je tarif Paegas 20 "pouze" chudým příbuzným ostatních tarifů? Dokonce i TWIST má už lepší služby (NEJ...). Jirka
ODPOVĚĎ: Paegas 20 jako nejlevnější tarifní program bude v budoucnu modifikován dále ku prospěchu klientů. 7.11.2000 18:30
OTÁZKA: Uvazuje pegas o zavedeni EFR (takzvaneho SuperSoundu)?? Eurotel i Oskar ho ma, stejne tak temer vsechny okolni staty. Pavel
ODPOVĚĎ: EFR nezavedeme. Zavedeme modernější codec řeči. 7.11.2000 18:31
OTÁZKA: Preji Vam hezky dobry den.Chtel bych Vam polozit asi ne moc popularni otazku. A sice, zda Radiomobil podnikl nebo se nejakym zpusobem podili na vyzkumu negativnich vlivu mobilni komunikace na uzivatele. Predem Vam dekuji za trosku podrobnejsi odpoved. Martin
ODPOVĚĎ: Pokud máte na mysli spekulace o škodlivosti mobilů, tak určitě vědci , kteří se tím eventuelně zabývají v RadioMobilu nejsou. To přísluší nezávislým institucím. 7.11.2000 18:31
OTÁZKA: Vážený pane, co je pravda na tvrzení,které v současnosti koluje v mém okolí, že po určitém použití předplacené telefonní karty Twist dojde k jejímu zničení? Michal Martoch
ODPOVĚĎ: Tento krok byl učiněn pro ochranu našich zákazníků a ani vyjímečně činný zákazník Twistu by se neměl při běžné životnosti SIM karty dostat do stavu, že mu jeho karta "vyhasne". Naše SIM karty jsou touto formou účinně chráněny proti klonování a v extrémních, velmi nepravděpodobných případech samozřejmě existuje procedura pro bezplatnou výměnu dané SIM karty. 8.11.2000 12:14
zpět na osobnost