iDNES.cz

Ptejte se Václava Fischera

velikost textu:
vydáno 2.6.2004 11:55
OTÁZKA: Dobrý den. Dneska jsem v novinách objevil zprávu, že Fischer vykázal ztrátu 200 milionů korun. Jak je možné, že tam po vás zůstala taková díra? Malina
ODPOVĚĎ: K tomu Vam nemohu nic říci, v cestovní kanceláři Fischer již nepůsobím. Možná jen obecně - cestovní ruch prochází stále ještě celosvětově hlubokou krizí a naprostá většina významných cestovních kanceláří a také leteckých společností vykazuje po roce 2001 značné ztráty. 2.6.2004 12:03
OTÁZKA: Zdravím vás. Není mi úplně jasné, proč bych měl chodit nakupovat zájezd do vašeho "obchodního domu", když jenom budete přeprodávat zájezdy jiných firem. Když si k ceně připočtet provizi budete vždycky dražší. Proč bych se u vás neměl rozhlédnout, co trh nabízí, a pak si to jít koupit levněji třeba do Vítkovice Tours? Koníček
ODPOVĚĎ: Cestovní agentury - a jednou z nich je právě Vámi zmíněný " obchodní dům ", tedy Cestovní centrum Zlatnická, prodávají zájezdy, letenky a další turistické služby zásadně za stejné ceny jako pořadatelé zájezdů a letecké společnosti. Výhodou je široký výběr a odborné poradenství. Dobrá cestovní agentura by Vám měla vybrat ze široké nabídky domácích i zahraničních pořadatelů zájezdů a leteckých společností to nejlepší při zachování nejlepšího možného poměru mezi kvalitou a cenou. 2.6.2004 12:06
OTÁZKA: Kam se letos chystáte na dovolenou? A s kým :-)? Děkuji. Bolina
ODPOVĚĎ: Dovolenou jsem si již vy\bral v únoru a březnu. Byl jsem na Kanárských ostrovech, na Mallorce a cestoval jsem též po Německu. Není se až do konce roku budu věnovat jen práci. 2.6.2004 12:07
OTÁZKA: Za posledních 365 jste zažil četná zklamání a asi si oddělil zrno od plev.Budete nyní k lidem přistupovat s větší nedůvěrou? Vávrová
ODPOVĚĎ: K lidem přistupuji nadále se stejnou důvěrou jako dříve. Zklamání minulých měsíců byla pro mě i přínosem. Mnohá přátelství se utužila, některá skončila. Nejdůležitějším však pro mě v krizových dnech bylo chování klientů mé tehdejší cestovní kanceláře, kteří zachovali klid a důvěřovali značce Fischer a zřejmě i mně osobně, že dokážeme celou situaci vyřešit, což se také - jak známo - stalo. Důvěra našich zákazníků pozitivní řešení krize umožnila. 2.6.2004 12:10
OTÁZKA: Funguje něco jako je Zlatnická někde v zahraničí? Nechal jste se inspirovat třeba v Německu? Nebo odkud čerpáte víru, že tenhle projekt bude úspěšný? Obst
ODPOVĚĎ: Obdobná centra cestovního ruchu, která klientům vybírají to nejlepší pro jejich dovolenou a usilují o vyhledání skutečně optimální nabídky, je zejména v Německu velký počet. Většina zákazníků si své letenky a hotely nerezervuje přímo u tour operátorů a leteckých společností, ale právě ve " své " cestovní agentuře. 2.6.2004 12:12
OTÁZKA: Budete se nějakým způsobem angažovat i v incomingové turistice? Forest
ODPOVĚĎ: ano, incomingové oddělení u nás již funguje, zabýváme se zejména příjezdy do Prahy. 2.6.2004 12:13
OTÁZKA: myslím, že jste dobrý podnikatel a to jste dokázal čistě jen jen svým umem, nasazením a korektností je obdivuhodné. když čtu vaše rozhovory a pokud je to vše ,,košer" říkám si jeden z mála slušných lidí v podnikání. uvnitř bych chtěla umět alespoň 1/3 toho co vy. zatím sedím v práci, angličtinu do hlavy nikdy nenarvu.....přesto jsem dobrý organizátor, mám nadšení pro věc, jsem spolehlivý člověk, ale chybí to nakopnutí....co s tím...???.....asi by to chtěla šéfa, který by mi tu důvěru dal a věřil ve schopnost lidí z davu....ale to je dlouhá cesta....a špatná doba. je mi 30...hýbe to se mnou začít něco sama, ale když se podívám na stav malého podnikání kolem...jaký na to máte názor ????? díky lemony
ODPOVĚĎ: začněte, je nejvyšší čas !!! Osobně si myslím, že věk mezi třicítkou a čtyřicítkou je pro vlastní podnikání optimální. Ale možná to tak vidím jen proto, že mně za chvíli bude padesát. 2.6.2004 12:15
OTÁZKA: jsou češi jako turisti v něčem specifičtí? japoncům se každý směje, že běhají s foťákama, němci s sebou zase všude tahají teleskopické hůlky... Máme my nějakou charakteristiku, podle ketré se dáme v cizině poznat? Děkuji. george
ODPOVĚĎ: těsně po revioluci jsme snad k poznání byli, dnes už určitě ne. Jsme asi stejní turisti, jako většina evropanů, snad jen s tím rozdílem, že máme stále ještě trochu větší " hlad " po poznávání. 2.6.2004 12:16
OTÁZKA: Na trhu mi chybí cestovka n. cestovní agentura, kt. by myslela na neúplné rodiny (matka nebo otec s 1 dítětem) tak, aby i v tomto případě dítě (děti) dostaly slevu z ceny! Třeba jen mimo hlavní sezonu. Nevím proč mám za 4 leté dítě platit plnou cenu, když nejede v doprovodu 2 dospělých! Ze zkušenosti vím, že v ostatních evropských státech (např. Dánsko) malé dítě v doprovodu 1 dospělého platí za dovolenou minimální částku. Jedná se mi o pobyty u moře. Věřím, že by to pro Vaši novou cetovku mohl být dobrý nápad, jak se odlišovat! cestovatelka
ODPOVĚĎ: přijďte k nám do Zlatnicé, určitě Vám něco z nabídky, které se třeba v Německu říká single mit Kind najdeme. Pro cestující, kteří letí sami s dětmi je sice nabídka vždy poněkud omezena, ale existuje. 2.6.2004 12:17
OTÁZKA: Dobry den. Chci Vam podekovat za to, ze jsme byli vzdy s praci Vasi spolecnosti spokojeni. Kde prosim najdeme soucasny odkaz na Vasi aktualni nabidku - webove stranky? TM
ODPOVĚĎ: Navštivne nás prosím na www.dobradovolena.cz nebo www.ccz.cz a nebo rovnou přijďte k nám do Zlatnické 12 v Praze 1. Najdete nás snadno, když se dáte z ulice na Poříčí směrem k Petrskému náměstí. 2.6.2004 12:21
OTÁZKA: Není Váš osud v podnikání podobný Dr.Železnému s Novy? kamil
ODPOVĚĎ: Nedomnívám se. 2.6.2004 12:22
OTÁZKA: Zdravím a přeji hezký den. Které je Vaše nejoblíbenější místo na Gran Canarii? Jezdil jsem s Fischerem na Gran Canarii 3 x ročně 4 roky po sobě od té doby co tam nejste mám k té ck nějaký odpor, tak jsem začal létat s konkurencí. Uvažujete o založení nějaké jiné ck ? Bart.Simpson
ODPOVĚĎ: Odpor ke značce FISCHER prosím nemějte, já si osobně myslím, že je to stále nejlepší cestovka u nás. Přijďte k nám do Zlatnické, dám Vám pár dobrých tipů, jak dovolenou na GC strávit co nejlépe. Napište na vaclav.fischer@m-c-f.cz 2.6.2004 12:24
OTÁZKA: Dobry den pane Fischere, zajimalo by me, kdy jste jel naposledy vlakem a jake je Vase oblibene pivo a jelikoz jsem ze Severni Moravy, chtel bych se zeptat zdali jste treba nekdy byl ve Frydku-Mistku. Dekuji Kamill
ODPOVĚĎ: vlakem jsem jel naposledy v dubnu z Berlína do Hamburku. Pivo - Plzeň, Frýdek - Místek znám bohužel jen z kruhové objezdu cestou do Ostravy. 2.6.2004 12:25
OTÁZKA: Dobrý den, pane Fischere, mohu se Vás zeptat, zda budete mít centrum pouze ve Zatnické nebo uvažujete i o dalších městech? Má Vaše nová společnost nějaké webové stránky? Budete prodávat zájezdy z Vaší nabídky i prostřednictvím partnerské sítě? Děkuji AlFi
ODPOVĚĎ: www.dobradovolena.cz nebo www.ccz.cz zatím jsme jen v Praze, ale rádi Vám s Vašimi cestovními plány pomůžeme i prostřednictvím e mailu nebo telefonu. |Tak doufám, že se nám ozvete. Můžete nám třeba napsat info@ccz.cz 2.6.2004 12:27
OTÁZKA: Předem bych Vás chtěla pozdravit a popřát Vám hodně štěstí. Asi to pro Vás vše bylo v poslední době hodně těžké. Co Vás drželo nejvíce nad vodou? Poznal jste určitě kdo za Vámi stojí a kdo ne. Zklamal Vás nebo nebo naopak překvapil někdo, od koho by jste to nečekal? Petra
ODPOVĚĎ: Děkuji za přání a pozdrav. Nejlepší podporou byla rodina, kolegové a zákazníci. Pár lidí zklamalo, což je asi normální. A hodně naprosto skvěle překvapilo. 2.6.2004 12:29
OTÁZKA: Jaká je adresa Vaší CA, telefon a webové stránky? Děkuji Pavel
ODPOVĚĎ: Zlatnická 12, Praha 1, www.dobradovolena.cz nebo www.ccz.cz 2.6.2004 12:29
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mě : 1)vaše životní motto kterým se řídíte 2) vaše životní filosofie a jaký jste znamení.. JInak Vám přeji hodně štěstí...jste fain chlap.. Lila
ODPOVĚĎ: Tatínek mě učil, že " S kloboukem v ruce projdeš celý svět " Někdy jsem měl pocit, že už to moc neplatí, ale mýlil jsem se. Platí to v plném rozsahu.Za přání děkuji, potěšilo mě. Znamení rak - 22.06.54 2.6.2004 12:31
OTÁZKA: Vaše předchozí podnikatelské aktivity byly poznamenány finančními ztrátami, společnosti musely být oddluženy, vaši věřitelé se museli spokojit pouze s dílčím plnění svých pohledávek. Nyní zahajujete zprostředkovaný prodej zase v oblasti, kde jste nebyl úspěšný, kdy očekáváte první finanční problémy ? Petr
ODPOVĚĎ: Nemáte pravdu. V cestovním ruchu podnikám od roku 1980 a postupně jsem vlastnil a řídil celou řadu velmi úspěšných a ziskových společností v Německu, Španělsku a dalších zemích. Také česká Cestovní kancelář FISCHER byla po dlouhá léta velmi úspěšná a představuje - přes hospodářské ztráty několika minulých let - nejlepší značku v českém cestovním ruchu a zcela jistě jedinou značku, kterou je možno považovat za skutečně evropskou. Finanční problémy neočekávám a doufám, že je nemáte ani Vy !!!!! 2.6.2004 12:36
OTÁZKA: Dobrý den! Chtěla bych se zeptat, zda bude otevřena Vaše nová cestovka i v Brně , a zda by nebylo vhodné zorganizovat i cestovku, která by se zabývala jen "last minute", jako tomu je např. ve Švýcarsku.Chtěla bych poděkovat, že právě Vaše minulá cestovka umožnila cestovat i rodinám s vícero dětmi, na které jiné cestovky většinou vůbec nemyslí .Zdraví I.V. iva
ODPOVĚĎ: Ano, v Brně se určitě brzo objevíme.Zatím k nám můžete zaJÍT kávu nebo dobrý salát do mnou provozovaného FISCHER CAFÉ na Masarykově třídě. Na stejné adrese najdete také značkovou prodejnu FISCHER COLLECTION. Vaše cestovníá přání rádi splníme na www.dobradovolena.cz. Nebo nám napište na info@ccz.cz nebo zavolejte prosím do Prahy na 222 310 603 nebo 224 810 692 2.6.2004 12:39
OTÁZKA: Vaším odchodem z firmy Fischer se asi hodně věci změnilo. Například servis v letadlech Fischer air je na prachbídné úrovni. Letušky svou práci vykonávají mechanicky, bez úsměvu a úpravě svých zevnějšků, hlavně líčení by mohli také věnovat více péče. Za vaší působnosti bylo na místě tvrdit, že letušky od Fischera jsou krásné a skvěle pracují. Dnes se to už bohužel říci nedá. Nevím jestli je tomu tak na všech letech, ale ten, který jsem absolovoval já ve mně nezanechal špetku pozitivího dojmu. Není vám líto, že servis v letadlech nesoucích vaše jméno je tak příšerný... nespokojený
ODPOVĚĎ: Pokud by tomu tak mělo být, mrzelo by mě to. Sám jsem letěl s Fischer Air naposledy v březnu a všechno bylo tak, jak má být. Přepošlu - s Vaším svolením - Váš komentář novému vedení FISCHER AIR. 2.6.2004 12:41
OTÁZKA: Měl bych ještě jednu otázku, myslíte, že je reálné, aby velké české cestovky (Čedok, Exim, Firo) úspěšně vkročily na evropský trh a konkurovaly západním kancelářím? Lubomír Diviš
ODPOVĚĎ: Jedinou na vstup na evropský trh dobře připravenou cestovní kanceláří je z mého pohledu Cestovní kancelář FISCHER: Dobré šance by mohl mít i Čedok. 2.6.2004 12:42
OTÁZKA: Podnikáte stále i v Německu? nebo jste se zcela presídlil do Čech? Petr Nový
ODPOVĚĎ: V Německu vlastním leasingové společnosti, které jsem založil v roce 1997 po té, kdy jsem prodal německou cestovní kancelář FISCHER REISEN, v Hamburku. Moje hamburské společnosti vlastní dvě z modrých letadel, které provozuje FISCHER AIR. Tím jsem nadále úzce spjat se značkou, kterou jsem v roce 1990 v České republice založil. 2.6.2004 12:44
OTÁZKA: Dobry den pane Fischere. Chtel bych se vas zeptat jako zkuseneho obchodnika, kde si myslite, ze jste v minulosti udelat nejvetsi podnikatelskou chybu nebo rozhodnuti, ktere potom postupne vedlo k vysokemu predluzeni spolecnosti a naslednemu navrhu na konkurz? Byla to jedna zasadni chyba nebo spise serie chybnych rozhodnuti ci snad spatny odhad trhu ? Predem dekuji za vasi odpoved. Michal Kadrnozka
ODPOVĚĎ: Návrh na konkurz jsme nikdy nepodali, nebylo to třeba, finanční krizi z přelomu července a srpna 2003 vyřešil rychlý vstup investora. Zcela jistě jsem udělal celou řadu chyb, které společně s nepříznivými vnějšími vlivy - teroristické útoky, nemoc SARS,období před vypuknutím války v Iráku a povodně - vedly k finančním problémům skupiny. Za největší chybu považuji - vedle vstupu do politiky - nedostatečnou kontrolu ekonomických procesů a neschopnost zajistit pro skupinu FISCHER kvalitní bankovní financování. 2.6.2004 12:48
OTÁZKA: Dobrý den, mě osobně velice mrzí, co se stalo s vaší cestovní kanceláří, moc jsem vám fandil. Myslíte, že se vstupem do EU se na český trh vrhnou velké cestovky z Evropy a budeme se moct těšit na výrazně levnější zájezdy? Lubomír Diviš
ODPOVĚĎ: zájezdy jsou v čr v současné době levnější než v sousedních zemích. Velké evropské cestovky se k českému trhu chovají velmi zdrženlivě. 2.6.2004 12:50
OTÁZKA: Dobry den,velice Vas obdivuji a fandim.Preji hodne uspechua prosim a zverejneni Vasi www.stranek nove cestovky.S pozdravem dasa
ODPOVĚĎ: www.dobradovolena.cz děkuji za podporu 2.6.2004 12:50
OTÁZKA: Údajně zakládáte cestovní agenturu. Od kdy bude funkční? Má webové stránky? Děkuji J.S.
ODPOVĚĎ: Je funkční od května, sídlí ve Zlatnické 12, Praha 1, najdete nás na www.dobradovolena.cz, psát nám můžete na info@ccz.cz a volat na 222 310 603 nebo 224 810 692 2.6.2004 12:52
OTÁZKA: S kolika cestovkami už máte uzavřené smlouvy pro svůj nový projekt? Jaká je teď vaše nabídka? Jirka
ODPOVĚĎ: spolupracujeme s naprostou většinou význmaných českých cestovních kanceláří. Ze zahraničních prodáváme např. TUI, Thomas Cook a řadu dalších. 2.6.2004 12:53
OTÁZKA: Dobrý den. 1. Jak komentujete přístup Vámi (v minulosti) ovládaných firem k plnění zákonných povinností jako je např. zveřejňování účetních závěrek ? Nezdá se Vám, že někdo, kdo ignoruje právní normy a nahrazuje je svým názorem by neměl sedět v senátu ??? Děkuji za odpověď. Libor Novák
ODPOVĚĎ: Vážený pane Nováku, zřejmě uniklo Vaší pozornosti, že v Senátu nesedím již od roku 2002. Závěrky mých dřívějších i současných firewm najdete vždy tam, kde mají být. 2.6.2004 12:55
OTÁZKA: Jaký je váš názor na budoucí turistickou atraktivitu České republiky po vstoupení do EU? 80E-seven
ODPOVĚĎ: Atraktivita naší země roste se zlepšující se infrastrukturou. 2.6.2004 12:55
OTÁZKA: Jak se na to díváte zpětně. Pobyt v politice Vám uškodil nebo prospěl? Máte pocit, že jste něco pozitivně ovlivnil? jm
ODPOVĚĎ: již zodpovězeno 2.6.2004 12:56
OTÁZKA: pod jakým názvem nyní budete prodávat zájezdy? jarda
ODPOVĚĎ: Cestovní centrum Zlatnická www.dobradovolena.cz 2.6.2004 12:56
OTÁZKA: Sledujete odhady vývoje cestovního ruchu od pana Beránka z Mag Consulting? Nezdá se vám, že někdy trochu střílí od boku? NN
ODPOVĚĎ: Samozřejmě sleduji a jeho pohled na český i světový cestovní ruch je často obdobný mému. Nemyslím si, že by střílel od boku a pokud tak činí, tak zřejmě jedině z důvodu chybějícíh statistických údajů v některých oblastech 2.6.2004 12:57
OTÁZKA: Nelitujete, že vaši značku teď provozuje někdo jiný a vy nemáte šanci s tím cokoli dělat? Neměl jste si to ošetřit líp? J.M.
ODPOVĚĎ: Na lítost nemám čas, věnuji se novým aktivitám. Nejsem jediný. Zejména v oblasti mody musejí často zakladatelé značek přihlížet kolekcím, které již sami nenavrhují. Jsem rád, že se značkou, kterou jsem založil, spolupracuji alespoň formou prodeje zájezdů a přeji " mému dítěti " vše nejlepší a zejména to, aby zůstalo nejlepší cestovní značkou u nás 2.6.2004 12:59
OTÁZKA: Údajně zakládáte cestovní agenturu. Od kdy bude funkční? Má webové stránky? Děkuji J.S.
ODPOVĚĎ: Již funkční je a to od 1.5. 2004. Najdete ji ve Zlatnické 12, v praze 1. Na www.dobradovolena.cz. Pište prosím na info@ccz.cz nebo volejte 222 310 603 nebo 224 810 692 Přesně ve 13 hodin se s Vámi loučím, děkuji za dotazy a omlouvám se, že jich několik již zůstane bez odpovědi. Václav Fischer 2.6.2004 13:02
zpět na osobnost