Podle rady televizní reklama neodpovídá jejímu kodexu. Ten stanoví, že lidem propagujícím alkoholický nápoj musí být přes 25 let a nesmějí ani jako osoby mladší vypadat.
Reklama kvůli výtkám rady zmizela z televizních obrazovek koncem dubna. - čtěte Likérka stáhla spot s mladými herečkami
Šéf Stocku Martin Petrášek dnes uvedl, že firma zatím rozhodnutí rady nedostala. "Budeme ho komentovat až poté, co ho oficiálně získáme," řekl.
Už dříve ale Petrášek řekl, že označení reklamy za neetickou považuje za absurdní. Dvěma herečkám, které ve spotu figurují, je prý totiž 27 a 28 let.
Na reklamu se podívejte zde
"Výrobci se nemusí naším verdiktem řídit, ale v drtivé většině jej respektují," řekl ředitel Rady pro reklamu Ladislav Šťastný.
Rada nemůže udělit žádné sankce, apeluje pouze na morálku zadavatelů reklam, kteří si sami podmínky etického kodexu schválili.
Požadavek, aby byly dívky starší 25 let, není podle Šťastného zakotven pouze v kodexu, ale také v zákoně. Alkoholické produkty nesmějí oslovovat mladší cílovou skupinu.
Proti verdiktu rady není odvolání. České celoplošné televizní stanice se jím řídí a spoty odmítají. Obávají se totiž sankcí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, uvedl zástupce jedné reklamní agentury.