Radegast chce posilovat svoji pozici

Noví majitelé nošovického pivovaru Radegast, zástupci společnosti South African Breweries, oznámili, že hodlají posilovat pozice Radegastu na trhu. "Doslechl jsem se, že milovníci piva Radegast mají obavy o osud své značky, když ji koupila naše společnost. Rád bych uklidnil všechny lidi na Moravě, že jsme velmi pyšní na značku Radegast. Chceme pokračovat v jejím zušlechťování a posilování pozice na trhu," řekl generální ředitel Tony van Kralingen.

Jihoafrické pivovary koupily nejen pivovar Radegast, ale také Plzeňský Prazdroj a pivovar ve Velkých Popovicích. Za všechny tři podniky zaplatili Jihoafričané celkem šest set třicet milionů dolarů.

"Chceme, aby tyto značky, které byly dosud konkurenty, nyní na trhu spolupracovaly," řekl ředitel Tony van Kralingen.Generální ředitel uvedl, že noví majitelé budou i nadále naslouchat spotřebitelům.

"Víme, že tři ze čtyř spotřebitelů na severní Moravě a ve Slezsku dají přednost Radegastu. Víme ale také, že občas si, například při nějaké zvláštní příležitosti, rádi dají plzeňské pivo. Proto se budeme snažit, aby měli tuto možnost."

Pivovar Radegast zatím vyváží pivo na Slovensko a do Ruska. "Příští týden posíláme tři tisíce hektolitrů piva Radegast do Spojených států," řekl ředitel.

Noví majitelé tří domácích významných pivovarů připouštějí, že některé varianty piva v budoucnu zmizí z trhu.

"V některých případech skutečně nebude opodstatněné vyrábět i nadále všechny varianty značek. Například ve výrobě nealkoholického piva se budeme zřejmě soustřeďovat na Birel, který se vyrábí v Nošovicích," řekl Kralingen.

Uvedl, že však bude záležet na spotřebitelích. "Například pivo Clasic je oblíbené a jeho výroba bude zřejmě na stejné úrovni jako nyní."