Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Raiffeisen bank v Česku založila mateřskou školku pro zaměstnance

  17:28aktualizováno  17:28
Česká Raiffeisen Bank je první bankou v zemi a jednou z mála firem, které si založily vlastní mateřskou školku pro své zaměstnance. Poplatky na dítě stojí pracovníky banky 1300 kroun měsíčně. Zatím se nová školka umístěná v Praze zaplnila asi z poloviny.

Mateřská školka - ilustrační foto. | foto: MF DNES

Školka se nachází v Praze 4 blízko centrály Raiffeisen Bank. Ostatní peněžní ústavy zatím mateřské školy nemají a matkám nebo otcům se snaží vyjít vstříc jiným způsobem.

Školku provozuje společnost KinderGarten, která není zřízena ministerstvem školství. Nemá tak ohlašovací povinnost, takže maminkám zůstane plný rodičovský příspěvek.

Podle ředitele Raiffeisenbank Lubora Žalmana by o školku ale nebyl zájem bez možnosti práce na částečný úvazek. "Chceme vyjít vstříc matkám vracejícím se z mateřské dovolené. Věříme, že se to vyplatí," uvedl.

Ostatní banky se vydaly cestou benefitů

Rodiče hradí stravné a měsíční poplatek 1300 korun za dítě. Banka doplácí veškeré zbylé náklady na provoz ze svého, protože žádné daňové zvýhodnění zatím legislativa neumožňuje. Kapacita školky je zatím naplněna ze zhruba poloviny. Mimo hlavní město banka přispívá zaměstnancům na využití místních školek.

Možnost založení firemních školek zvažovaly i Česká spořitelna s Komerční bankou, zatím se vydaly jinou cestou podpory.

"Řešení vidíme spíše ve formě benefitů určených nastávajícím maminkám či zaměstnancům na mateřské, respektive rodičovské dovolené, například ve formě lékařské péče, dnů volna, příspěvků na hlídaní dětí, práce na částečný úvazek nebo možnosti práce z domova," uvedla mluvčí KB Monika Klucová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

banka UniCredit
Internetové bankovnictví UniCredit Bank má stále drobné potíže

Klienti UniCredit Bank, kterým minulý týden několik dní nefungovalo internetové a mobilní bankovnictví, se v pondělí opět potýkají s některými omezeními...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.