Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Raiffeisenbank chce přilákat boháče, rozvíjí pro ně privátní péči

  14:43aktualizováno  3. března 9:31
Raiffeisenbank chce k sobě přitáhnout peníze bohatých lidí. Je totiž přesvědčena o tom, že prostředky boháčů leží často ladem, protože o ně nikdo správně nepečuje. Klientela majetných lidí je přitom podle ní vůbec nejrychleji rostoucí součástí trhu. Banka tak pro milionáře vylepšuje nabídku. Do pěti let chce být vedoucí bankou v oboru. Podobné ambice má i konkurence.

Ilustrační snímek. | foto: Profimedia.cz

Podle odhadů Raiffeisenbank české privátní banky momentálně obsluhují jen asi pětinu ze všech aktiv, které by pod správou privátních bankéřů mohly být. "Zbývající část je v českých bankách mimo privátní segment nebo v zahraničí," odhaduje místopředseda představenstva a výkonný ředitel Raiffeisenbank Mario Drosc.

Tuzemský privátní trh by tak podle něj mohl v následujících letech růst více než desetiprocentním tempem. Raiffeisenbank však má velké ambice a chce posilovat minimálně dvojnásobně rychle.

"Věříme, že v následujících letech budou bohatí klienti nejrychleji rostoucí skupinou na trhu. Zároveň vidíme, že současná šíře a kvalita služeb je pro tyto klienty nedostatečná. Spouštíme proto nový koncept privátního bankovnictví a chceme se pro bohaté lidi stát jejich první a hlavní bankou," uvedl Drosc s tím, že cílem banky je být do pěti let jednou ze tří nejsilnějších bank v tomto oboru.

Speciální péče pro lidi s 10 miliony a více

O jaké klienty se Raiffeisenbank uchází? O ty, kteří budou mít na účtu minimálně deset milionů korun. Těmto lidem banka nabídne mimo jiné plně individuální investiční produkty, poradí s investicemi do nemovitostí a umění, bude pro ně budovat specializované a diskrétní pobočky.

První z nich otevřela v budově centrály na pražské Pankráci. "Brzy otevřeme další v Praze a Brně a postupně budeme posilovat naši regionální přítomnost," dodal výkonný ředitel Raiffeisenbank zodpovědný za privátní bankovnictví Petr Vitásek.

Na boháče se zaměří i další banky

Velké ambice v rozvoji privátního bankovnictví však mají i další banky. V čele privátního segmentu se chce nadále udržet ČSOB, která spustila privátní bankovnictví v roce 2002 a má nyní zhruba pět tisíc klientů. Podle svých slov jí patří 30procentní podíl na trhu co do počtu klientů i objemu peněz ve správě.  

I ČSOB stejně jako Raiffeisenbank věří rychlému růstu tohoto segmentu. "Podle expertních analýz je na trhu ještě zhruba 370 miliard korun, které nejsou ve správě privátního bankovnictví," uvedla mluvčí banky Pavla Hávová.

Bohatým lidem se bude pilně věnovat také UniCredit Bank. "Privátní bankovnictví patří mezi naše klíčové segmenty. Zesilování konkurence sledujeme a  stále chceme být bankou v první trojce. Odhadujeme, že náš podíl na tomto segmentu by se mohl pohybovat v rozmezí od 10 do 20 procent," říká Tomáš Pavlík, mluvčí UniCredit Bank, která se stará zhruba o dva tisíce bohatých klientů.

Česká spořitelna chce předběhnout ČSOB

Vedle ČSOB a UniCredit Bank patří k hlavním tuzemským bankám s privátním bankovnictvím také Česká spořitelna a Komerční banka, která konstatovala, že její klientela roste trvale dvouciferným tempem. Jaké místo mezi ostatními bankami chce KB zaujmout však neuvedla.

Naopak Česká spořitelna oznámila, že lídrem se chce stát ona a předhonit tak ČSOB. "Chtěli bychom toho dosáhnout do tří let," uvedl Jan Holinka z tiskového oddělení banky.

Spořitelna dělí bohaté zákazníky do dvou skupin. Bonitním klientům s prostředky nad milion korun nabízí zvýhodněný účet a péči ve specializovaných pobočkách. Ještě movitějším zákazníkům s majetkem přes pět milionů korun šije produkty na míru podle jejich individuálních přání a potřeb.

Získat bohaté klienty se snaží i GE Money Bank, a to zvýhodněným účtem. Žádnou specifickou sekci privátního bankovnictví však k tomu nemá

Mezi hlavní zahraniční hráče na trhu zastoupené v Česku patří UBS, Lombard Odier Darier Hentsch a Deutsche Bank Österreich (dříve Sal. Oppenheim).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.