Vyhazov za slovo na N. Šéf komunikace Netflixu musel odejít kvůli rasismu

  19:07aktualizováno  19:07
Společnost Netflix v pátek propustila svého šéfa komunikace Jonathana Friedlanda kvůli projevům rasismu. Friedland se měl dvakrát dopustit užití vysoce urážlivého označení pro člověka tmavé pleti, pro nějž se v angličtině používá termín N-word (slovo na N, pozn. redakce). V dopise zaměstnancům firmy to potvrdil výkonný ředitel společnosti Reed Hastings.

Tiskový mluvčí Netflixu Jonathan Friedland. | foto: Profimedia.cz

„Rozhodl jsem se propustit Jonathana Friedlanda. Jonathan značně přispěl k rozvoji mnohých oblastí, ale jeho užití tohoto slova minimálně ve dvou případech ukázalo nepřijatelně nízkou míru povědomí o rasových otázkách a citlivosti, a není v souladu s hodnotami společnosti,“ uvedl Hastings v memorandu, které na svém webu zveřejnil The Hollywood Reporter.

Podle dokumentu došlo ke zmiňovaným incidentům před několika měsíci. Friedland měl poprvé použít vysoce hanlivý termín na meetingu, jehož tématem byla právě „delikátní“ slova. Hastings uvádí, že podle dalších účastníků schůzky bylo Friedlandovo užití slova nevhodné a bolestivé, nicméně šéf komunikace se za celou situaci omluvil.

Páteční rozhodnutí o výpovědi zdůvodňuje Hastings tím, že se jenom před pár dny dozvěděl o dalším případu, kdy Friedland použil hanlivý termín. Tentokrát si jej vyslechli dva zaměstnanci tmavé pleti z personálního oddělení, kteří Friedlandovi pomáhali řešit kontroverzi způsobenou na již zmiňovaném meetingu.

Lídři musí jít příkladem

Tento druhý incident, který se odehrál pouhých několik dní od prvního, Hastingse utvrdil v tom, že Friedland nechápe podstatu problému a je nutné jej propustit. Podle memoranda navíc tři měsíce od prvního incidentu hovořil Friedland se skupinou zaměstnanců Netflixu tmavé pleti a o svém prohřešku se nijak nezmínil, což mnozí z nich pochopili jako důkaz toho, že za svá slova nebere zodpovědnost.

22.června 2018 v 21:49, příspěvek archivován: 25.června 2018 v 14:08

I’m leaving Netflix after seven years. Leaders have to be beyond reproach in the example we set and unfortunately I fell short of that standard when I was insensitive in speaking to my team about words that offend in comedy.

Sám Friedland na svém Twitteru komentoval propuštění slovy, že „lídři musejí jít příkladem“ a on nebyl s to dodržet tento standard, když byl „necitlivý během projevu k jeho týmu o slovech, která urážejí“. Vyjádřil také politování nad situací, kterou lidem ve své „milované firmě“ způsobil.

Friedland šéfoval komunikaci Netflixu od ledna 2012. Podle profilu, jejž má na sociální síti LinkedIn, předtím pracoval například pro společnost Walt Disney Company nebo deník The Wall Street Journal.

Použití „slova na N“ člověkem, jenž sám nemá tmavou barvu pleti je především v západním světě považováno za nemyslitelné. Hastings v dopise zaměstnancům Netflixu píše, že „téměř neexistuje kontext, ve kterém by bylo jeho užití vhodné či konstruktivní (dokonce ani během zpěvu písně či čtení scénáře). A neexistuje způsob jak neutralizovat emoce a historii za tímto slovem v jakémkoli kontextu.“

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Společnost Sears končí, americký maloobchodní řetězec vyhlásil bankrot

Červenec 2017, lidé míří do obchodu Sears, jenž plánuje uzavření.

Americká maloobchodní společnost Sears Holdings vyhlásila bankrot. Firma, která na trhu v USA funguje už více než sto...

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...



Najdete na iDNES.cz