Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Realitní magnát Vítek nabízí za nádraží nejvíc. Chce koupit všechna

  9:29aktualizováno  9:29
Chystaný převod nádraží z majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty dostal vážnou trhlinu. Do hry se nečekaně vložil realitní magnát Radovan Vítek a jeho firma CPI. Jeho nabídka je výrazně nejvyšší.

Pohled na pražské hlavní nádraží objektivem kamery pomalé televize Slow TV. | foto: Slow.TVMetro.cz

Vítek nabídl Českým drahám, že od nich odkoupí všechny budovy, kterých se převod týkal, za 4 miliardy, což je o 800 milionů korun více, než kolik mají dostat od SŽDC.

„Ano, můžu potvrdit, že jsme nabídku podali, máme zájem nádraží od Českých drah koupit,“ potvrdil redakci Zdeněk Havelka, výkonný ředitel skupiny CPI Property Group.

Informaci o nabídce potvrdil předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec. „Je otázkou, zda se to dá nazvat nabídkou. Každopádně dopis od pana Vítka přišel a budeme se jím zabývat,“ řekl Feranec.

Pro chystaný převod nádraží může jít o zásadní komplikaci. Proti prodeji SŽDC je totiž část vedení Českých drah, podle kterého je cena příliš nízká. Státní České dráhy jsou akciovou společností, a musí se proto chovat s péčí řádného hospodáře, tedy i neprodávat majetek zbytečně levně. Kvůli tomu je mezi ministerstvem, které na převod tlačí, a představenstvem dopravce čím dál větší napětí.

Cena 3,2 miliardy korun za převod nádraží vyšla ze znaleckého posudku PwC, řada expertů jej ale zpochybnila. Například pražské hlavní nádraží je v něm oceněno jen zhruba na 200 milionů korun včetně současné smlouvy s jeho nájemcem. Dá se navíc očekávat, že Vítek by byl poněkud razantnější v jednání s italskou Grandi Stazioni, která má pronajaté hlavní nádraží a chce nájem prodloužit. Politicky půjde o citlivé téma: nádraží jsou současně klíčovými body v dopravní síti a řada politiků bude proti jejich vyvedení soukromníkům.

Převod nádraží se přitom čím dál víc oddaluje, už teď je jasné, že se nestihne ani původní plánovaný termín do konce března.



Nejčtenější

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Vláda kývla na rozpočet a schodek čtyřicet miliard, vzrostou penze i platy

Prezident Miloš Zeman dorazil na středeční jednání vlády Andreje Babiše, která...

Klíčový zákon roku, návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem 40 miliard korun, schválila menšinová vláda ANO a...

Další z rubriky

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...

Vlaky a autobusy kvůli levným jízdenkám ve švech nepraskají

Ilustrační snímek

Po téměř dvou týdnech platnosti zlevněného jízdného pro seniory a studenty zatím dopravci až na výjimky neregistrují...

Do Ostravy za padesát. Slevy pro studenty a seniory platí i na akční jízdné

Ilustrační snímek

České dráhy musejí kvůli povinným slevám pro studenty a seniory, které platí od září, ještě víc zlevnit. Přešly totiž...

Najdete na iDNES.cz