Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Realitní magnát Vítek nabízí za nádraží nejvíc. Chce koupit všechna

  9:29aktualizováno  9:29
Chystaný převod nádraží z majetku Českých drah na Správu železniční dopravní cesty dostal vážnou trhlinu. Do hry se nečekaně vložil realitní magnát Radovan Vítek a jeho firma CPI. Jeho nabídka je výrazně nejvyšší.

Pohled na pražské hlavní nádraží objektivem kamery pomalé televize Slow TV. | foto: Slow.TVMetro.cz

Vítek nabídl Českým drahám, že od nich odkoupí všechny budovy, kterých se převod týkal, za 4 miliardy, což je o 800 milionů korun více, než kolik mají dostat od SŽDC.

„Ano, můžu potvrdit, že jsme nabídku podali, máme zájem nádraží od Českých drah koupit,“ potvrdil redakci Zdeněk Havelka, výkonný ředitel skupiny CPI Property Group.

Informaci o nabídce potvrdil předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec. „Je otázkou, zda se to dá nazvat nabídkou. Každopádně dopis od pana Vítka přišel a budeme se jím zabývat,“ řekl Feranec.

Pro chystaný převod nádraží může jít o zásadní komplikaci. Proti prodeji SŽDC je totiž část vedení Českých drah, podle kterého je cena příliš nízká. Státní České dráhy jsou akciovou společností, a musí se proto chovat s péčí řádného hospodáře, tedy i neprodávat majetek zbytečně levně. Kvůli tomu je mezi ministerstvem, které na převod tlačí, a představenstvem dopravce čím dál větší napětí.

Cena 3,2 miliardy korun za převod nádraží vyšla ze znaleckého posudku PwC, řada expertů jej ale zpochybnila. Například pražské hlavní nádraží je v něm oceněno jen zhruba na 200 milionů korun včetně současné smlouvy s jeho nájemcem. Dá se navíc očekávat, že Vítek by byl poněkud razantnější v jednání s italskou Grandi Stazioni, která má pronajaté hlavní nádraží a chce nájem prodloužit. Politicky půjde o citlivé téma: nádraží jsou současně klíčovými body v dopravní síti a řada politiků bude proti jejich vyvedení soukromníkům.

Převod nádraží se přitom čím dál víc oddaluje, už teď je jasné, že se nestihne ani původní plánovaný termín do konce března.




Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...



Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...



Další z rubriky

Od ledna přibude dálnic bez poplatku. Uleví se řidičům u velkých měst

Vzor dálničních známek pro osobní automobily na rok 2018

Na pěti nových úsecích dálnic se od ledna přestane platit. Vyhláška, kterou podepsal ministr dopravy Dan Ťok uleví...

Potrubní doprava pro lidi? Nejdřív v arabské poušti, pak v Brně

Vizualizace dopravní „kapsle“ dráhy hyperloop.

Už brzy má být zveřejněná studie, která ukáže, za jakých podmínek se vyplatí v arabské poušti přeprava budoucnosti....

Z automobilek v tuzemsku roste jen Škoda. TPCA výrazně ztrácí

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)

V tuzemsku se od začátku roku do konce října vyrobilo už 1,17 milionu vozů. Výsledný nárůst o 4,4 procenta zajistila...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.